  • 1. Data: 2016-08-19 20:27:43
    Temat: Kluczowe błędy w implementacji muteksów?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Zastanawiałem się czy posłać to na jedną z grup linuksowych,
    pl.comp.lang.c, czy może tutaj, bo nie wiem gdzie temat wzbudzi
    największe zainteresowanie (o ile w ogóle wzbudzi). Otóż przypadkiem
    natrafiłem na ciekawy artykuł, z którego wynika, że implementacja
    linuksowych muteksów zawiera jakieś fundamentalne błędy.
    Skoro nad problemem pochylił się sam Torvalds i zastanawia się
    w ilu miejscach kodu ów problem może występować,
    to sprawa wygląda na poważną. Może ktoś z Was to przeczyta
    i wyjaśni tu mniej oblatanym czy faktycznie podstawy Linuksa
    właśnie legły w gruzach, czy jednak nie jest tak źle. Temat
    jest z końcówki 2013 roku - ciekawe co w międzyczasie zrobili
    z tym fantem i co w ogóle da się zrobić, raczej nie napiszą
    kernela od zera :)

    Oto link do artykułu:

    https://lwn.net/Articles/575460/