  • 1. Data: 2020-03-28 09:01:22
    Temat: Kocham ten kraj
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Wczasach koronawirusa odjebało mi, aby kupić auto z zagranicy i je
    zarejestrować. Nie przewidziałem tego, że urzędy będą pozamykane.

    Z pomocą przychodzi najwspanialszy na świecie system ePUAP.

    Kur.... nie wiem kto to wymyślił, ale chyba robił to za darmo albo robił
    to na zlecenie wrogich państw, bo bardziej popierdolonego systemu to
    jeszcze w życiu nie widziałem. Pierwsza rzecz to maksymalny rozmiar
    wszystkich dokumentów, które można przesłać na serwer 1500MB. Po prostu
    śmiech na sali. Pliki generowane w PDF w rozdzielczości w której da się
    jeszcze coś odczytać tj. 200dpi mają rozmiary 400-700MB na stronę A4

    Nadmieniam, że mam bardzo dobre urządzenie wielofunkcyjne firmy Ricoh,
    które bardzo mocno kompresuje pliki w PDF i JPG. W porównaniu do
    popularnych programów komputerowych, pliki o takich samych
    rozdzielczościach dpi w tym urządzeniu są przynajmniej o połowę mniejsze.

    Kolejne ograniczenie wielkości każdego pliku do ok. 200MB oraz
    ograniczenie ilości przesyłanych plików do 10

    Cały dzień walczyłem, aby poupychać dokumenty. Ostatecznie musiałem
    zejść do rozdzielczości 100dpi, przy której nie da się odczytać wielu
    tekstów w skanach.

    Kiedy udało mi się już poupychać dokumenty w PDF-ach to zaczęła się
    męczarnia z wielogodzinnym przesyłaniem dokumentów i za każdym razem
    komunikat "błąd serwera", "błąd serwera", "błąd serwera" ....

    Dodzwonić się do pomocy systemu ePUAP to kolejna mordęga, bo trzeba
    pozostawać na linii po 20-30 min. w kolejce do połączenia. Często w
    trakcie oczekiwania na linii operator przerywa połączenie.

    Po 2 dniach walki w końcu udało mi się przesłać dokumenty, ale com się
    nakurwował ....

  • 2. Data: 2020-03-28 09:06:14
    Temat: Re: Kocham ten kraj
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-28 o 09:01, Uzytkownik pisze:
    > Pliki generowane w PDF w rozdzielczości w której da się
    > jeszcze coś odczytać tj. 200dpi mają rozmiary 400-700MB na stronę A4

    Jprdl, to jak oni to robio (reszta świata), że cała instrukcja obsługi
    ze zdjęciami, na 30 stronach A4 ma 20MB?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2020-03-28 09:27:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 09:06, LordBluzg(R) pisze:

    > Jprdl, to jak oni to robio (reszta świata), że cała instrukcja obsługi
    > ze zdjęciami, na 30 stronach A4 ma 20MB?

    Bo to są dokumenty konwertowane z edytorów tekstów w których tekst jest
    tekstem. Po konwersji do PDF tekst pozostaje tekstem, dodatkowo
    skompresowanym, a grafika konwertowana jest wektorowo. Dlatego też pliki
    są niewielkie.

    Ja natomiast ze skanera mam obraz bitmapowy całej strony, dlatego pliki
    zawsze będą większe, bo zawierają tylko i wyłącznie obrazy dokumentów.

  • 4. Data: 2020-03-28 09:28:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 28 Mar 2020 09:01:22 +0100, w <5e7f0450$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > Po prostu
    > śmiech na sali. Pliki generowane w PDF w rozdzielczości w której da się
    > jeszcze coś odczytać tj. 200dpi mają rozmiary 400-700MB na stronę A4

    Coś źle robisz.

  • 5. Data: 2020-03-28 09:41:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 09:27, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > jest tekstem. Po konwersji do PDF tekst pozostaje tekstem, dodatkowo
    > skompresowanym, a grafika konwertowana jest wektorowo. Dlatego też

    P.S.

    Przy konwersji tekstu do PDF w PDF zapisywane są znaki kodami ASCII.
    Czyli dla jednej litery użyty jest jeden znak ASCII. Poza tym w PDF
    zapisana jest informacja jakiej czcionki użyto. Czytnik PDF wyświetlając
    taki dokument podstawia w miejsce tych znaków czcionki.

    Jedna strona A4 mieści ok. 1500-2000 znaków w rozmiarze 13 czcionki
    Times co daje nam maksymalnie 2kB rozmiar nieskompresowanego pliku. Po
    skompresowaniu jedna strona takiego tekstu może mieć rozmiar 10-20
    krotnie mniejszy czyli 100-200 Bajtów. Stąd się więc biorą tak małe
    rozmiary takich plików.

  • 6. Data: 2020-03-28 10:10:44
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-28 o 09:28, r...@k...pl pisze:

    > Coś źle robisz.

    Podał rozdzielczość a nie podał głąbi kolorów.
    Jak znam życie to zamiast w 256 odcieniach szarości wali
    skan w 16 milionach kolorów. Bo kto bogatemu zabroni?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-03-28 10:11:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Pliki generowane w PDF w >rozdzielczości w której da się
    >jeszcze coś odczytać tj. 200dpi >mają rozmiary 400-700MB na >stronę A4

    Jakiś szajsowaty sprzęt masz albo coś źle skonfigurowane.
    Sprawdziłem przed chwilą- 8 stronicowy skan(pdf) niemieckich dokumentów mojego
    peugeota ma 1,53MB a 6stronicowy skan innych dokumentow tego auta ma 1,83MB

  • 8. Data: 2020-03-28 10:30:26
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    >
    > Nadmieniam, że mam bardzo dobre urządzenie wielofunkcyjne firmy Ricoh,
    > które bardzo mocno kompresuje pliki w PDF i JPG.

    Na wielofunkcyjnym biurowym Ricohu kolorowa zeskanowana strona do PDF
    (zaszyty w środku obraz JPG) w 300 DPI zajmuje od 400 do 800 kB
    Strona B/W (zaszyty w środku TIFF B/W)zajmuje od kilkunastu do 100kB na
    stronę.

    Ty masz chyba jakieś bitmapy w tych PDF że masz takie rozmiary.

  • 9. Data: 2020-03-28 10:45:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 28 Mar 2020 09:27:06 +0100, w <5e7f0a58$0$520$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > Ja natomiast ze skanera mam obraz bitmapowy całej strony, dlatego pliki
    > zawsze będą większe, bo zawierają tylko i wyłącznie obrazy dokumentów.

    Zapisuj w jpg.

  • 10. Data: 2020-03-28 10:51:42
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Podał rozdzielczość a nie podał głąbi kolorów.

    Głąbi kolorów od "głąb"?

    MSPANC ;)