  • 1. Data: 2019-12-04 21:49:18
    Temat: Kołchoźnik
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Takie coś mi w łapy wpadło:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/kolchoznik1.jpg
    http://www.chmurka.net/r/usenet/kolchoznik2.jpg

    To stary i zniszczony kołchoźnik? Z którego może być roku?

    Jakie tam napięcie w instalacji panowało?

    Ma to-to jakąkolwiek wartość (kolekcjonerską lub inną?), czy na śmietnik?

  • 2. Data: 2019-12-04 22:10:14
    Temat: Re: Kołchoźnik
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 04.12.2019 o 20:49, Queequeg pisze:
> [...]
    >
    > Jakie tam napięcie w instalacji panowało?
    >
    > Ma to-to jakąkolwiek wartość (kolekcjonerską lub inną?), czy na śmietnik?

    Nie znam się ale coś powiem...

    Wygląda to na głośnik radiowęzłowy, mamy takich w szkole kilkanaście.
    Część z wyłącznikiem część bez - ten wygląda że ma wyłącznik.
    Napędzane jest to (znaczy u nas) wzmacniaczem Boscha albo 180 albo 240W,
    napięcie w instalacji 100V.

    Ostatnio wymienialiśmy wzmacniacz i od serwisantów usłyszałem że od
    wielu (nikt nie potrafił powiedzieć ilu) lat nic się w tej technologii
    nie zmieniło. Poza samymi wzmacniaczami oczywiście.

    --
    Michał

  • 3. Data: 2019-12-04 22:27:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    > Takie coś mi w łapy wpadło:
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/kolchoznik1.jpg
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/kolchoznik2.jpg
    > To stary i zniszczony kołchoźnik? Z którego może być roku?

    Lata 70-te?

    > Jakie tam napięcie w instalacji panowało?

    Zazwyczaj 30V ale były też sieci 100/120V

    > Ma to-to jakąkolwiek wartość (kolekcjonerską lub inną?), czy na śmietnik?

    Śmieć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2019-12-04 23:41:24
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Wed, 4 Dec 2019 20:49:18 +0000 (UTC), Queequeg pisze:
    > Takie coś mi w łapy wpadło:
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/kolchoznik1.jpg
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/kolchoznik2.jpg
    > To stary i zniszczony kołchoźnik? Z którego może być roku?

    Prawdopodobnie to Tonsil A14-2-0,25/30. Lata 70.

    > Jakie tam napięcie w instalacji panowało?

    Jeśli j.w., to 30 V.

    > Ma to-to jakąkolwiek wartość (kolekcjonerską lub inną?), czy na śmietnik?

    Wątpliwą, choć są jakieś próby sprzedaży za wartość większą od
    symbolicznej:
    http://u.42.pl/13tld

    k.

  • 5. Data: 2019-12-04 23:59:28
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> wrote:

    > Wątpliwą, choć są jakieś próby sprzedaży za wartość większą od
    > symbolicznej:
    > http://u.42.pl/13tld

    Tylko ten z aukcji jest w ładnym stanie, a mój w takim, jak widać... poza
    tym ja go nie chcę sprzedawać, raczej się zastanawiam, czy któryś pasjonat
    sprzętu retro nie chce go za darmo :) Jak ktoś chce, to oddam, jak nie to
    w sobotę wyrzucę.

  • 6. Data: 2019-12-05 01:17:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-12-04 23:59, Queequeg wrote:

> [...]
    > sprzętu retro nie chce go za darmo :) Jak ktoś chce, to oddam, jak nie to

    Na forum unitraklub zapodaj!
    https://unitraklub.pl/
    Najwięcej popaprańców ;-)

    Włodek

  • 7. Data: 2019-12-05 10:41:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-12-04 o 21:49, Queequeg pisze:
> [...]
    >
    > To stary i zniszczony kołchoźnik? Z którego może być roku?
    >
    > Jakie tam napięcie w instalacji panowało?

    W akademikach PWr były kołchoźniki o podobnie wyglądającym środku, ale
    innej obudowie. Wczesne lata 70. Odczepami przełączało się głośność.
    Szło to na 200V, na jakiejś imprezie kolega (nie elektronik) się
    wkurzył, wlazł na stołek (kołchoźnik był nad drzwiami), a ponieważ nie
    udało mu się wyłączyć muzyczki z zewnątrz, wsadził łapy do środka. Po
    chwili zobaczyliśmy gościa podrygującego w rytm jakiegoś "Bahama Mama",
    co właśnie waliło z głośnika. Zamiast odłączyć kumpla, wszyscy leżeli na
    podłodze wyjąc. Na szczęście spadł z tego stołka, po czym wrzasnął:
    "skurwysyny, moje życie zagrożone, a wy się śmiejecie". To jedynie
    przygłośniło salwy śmiechu.

    P.P.

  • 8. Data: 2019-12-05 11:38:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Thursday, December 5, 2019, 10:41:51 AM, you wrote:

    > W akademikach PWr były kołchoźniki o podobnie wyglądającym środku, ale
    > innej obudowie. Wczesne lata 70. Odczepami przełączało się głośność.
    > Szło to na 200V,

    Na pewno nie na 200V. W Polsce stosowano albo 30V albo 120V, bardzo
    rzadko 100V.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2019-12-05 11:47:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Na pewno nie na 200V. W Polsce stosowano albo 30V albo 120V, bardzo
    > rzadko 100V.

    Nie mierzyłem, tak mówili. Było koło tysiąca głośników, ale nie wiem,
    jaka była topologia.

    P.P.

  • 10. Data: 2019-12-05 12:28:25
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Lata 70-te?

    > Zazwyczaj 30V ale były też sieci 100/120V

    > Śmieć.

    Panie, tam jest miedź do odzyskania