  • 1. Data: 2020-02-18 22:32:44
    Temat: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    Kulczyk zza grobu dokręca śrubę ;)

    "Jak wynika z informacji gniezno.naszemiasto.pl, przejazd łącznie
    150-kilometrowym odcinkiem trasy A2 między Nowym Tomyślem a Koninem
    zdrożeje dla wszystkich kategorii pojazdów. Za przejazd samochodem
    osobowym zapłacimy 66 zł - 22 zł brutto za każdy z trzech
    50-kilometrowych odcinków na tej trasie."

    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,25707837,wrosna
    -stawki-na-autostradzie-a2-dla-wszystkich-kategorii-
    drozej.html

  • 2. Data: 2020-02-18 22:53:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma przymusu jeżdżenia autostrada Kulczyka. Z drugiej strony po to są barany żeby
    je strzyc.

  • 3. Data: 2020-02-18 23:17:55
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie ma przymusu jeżdżenia autostrada Kulczyka.

    Nie ma w ogóle przymusu jeżdżenia. Tyle, że alternatywa dla A2 jest taka
    sobie.

    > Z drugiej strony po to są barany żeby je strzyc.

    Taa jest! Firmy transportowe wychodzą z tego samego założenia i też ich
    gilają takie podwyżki.

  • 4. Data: 2020-02-18 23:47:09
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    > Nie ma przymusu jeżdżenia autostrada Kulczyka. Z drugiej strony po to są barany
    żeby je strzyc.

    Odkąd jeżdżę, od 2011 co roku była podwyżka o 1 zł za odcinek (50km).
    teraz dali 2 zł ale w 2019 nie było podwyżki więc na jedno wychodzi.
    Jeszcze "tylko" 17 lat podwyżek i może będziemy mieli normalną cenę za A2 :)

  • 5. Data: 2020-02-19 06:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie ma przymusu jeżdżenia autostrada Kulczyka. Z drugiej strony po
    > to są barany żeby je strzyc.

    Wyjątkowo zgodzę się z Zenkiem.
    Kiedys liczyłem zysk czasowy vs strata na paliwie etc i wychodziło mi ze
    trzeba zarabiac naprawde gruba kase (rzedu 100zł na godzine) zeby zysk z
    przejazdu autostrada był opłacalny.

    Ale np ciezarówką w strone Konina od Wrzesni nie masz wyboru bo na DK92
    jest ograniczenie co do masy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 6. Data: 2020-02-19 07:18:20
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.02.2020 o 05:59, Budzik pisze:
> [...]
    > przejazdu autostrada był opłacalny.
    >
    > Ale np ciezarówką w strone Konina od Wrzesni nie masz wyboru bo na DK92

    trzeba też wziąć pod uwagę tych, dla których to A2 to tylko część trasy.
    Dylemat taki sam jak to, czy zapłacić za autostradę w Chorwacji albo
    Słowenii...
    No i po co marnować pieniądze na drogi dla wybranych, no i czy
    przypadkiem taka autostrada nie jest po to, by odciążyć pozostałe drogi?

    Lukasz

  • 7. Data: 2020-02-19 10:03:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 07:18, ddddddddddddd pisze:

    > trzeba też wziąć pod uwagę tych, dla których to A2 to tylko część trasy.
    > Dylemat taki sam jak to, czy zapłacić za autostradę w Chorwacji albo
    > Słowenii...

    Jak odcinek drogi i krótki to ja dylematu nie mam - omijam.
    Zarówno Kulczyka jak i Słowenię po drodze do Chorwacji.
    Co innego 500 km jak w Chorwacji.

  • 8. Data: 2020-02-19 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Jak odcinek drogi i krótki to ja dylematu nie mam - omijam.
    > Zarówno Kulczyka jak i Słowenię po drodze do Chorwacji.
    > Co innego 500 km jak w Chorwacji.

    Dochodzi tez znajomosc drogi.
    Niby w erze google maps nie jest to juz tak wazne niemniej troche inaczej
    omija sie A2 znajac dokładnie drogę alternatywna, troche inaczej jadac w
    miejsce gdzie jest sie pierwszy czy drugi raz.
    Słowenie rzeczywiście ominac warto.
    Austrii nikt nie omija bo cena przejazdu jest rozsadnie skalkulowana.
    Moze wiec zamiast omijac, trzeba oczekiwac rozsadnych cen?

    Ja juz pomijam to ze u nas nawet jak autostrada zablokowana, jakies
    roboty drogowe itp to nadal jest pobierana opłata pomimo tego ze w danym
    momencie droga nie spełnia kryteriów jakosci czy czasu przejazdu - to juz
    jest imo zwyczajne złodziejstwo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 9. Data: 2020-02-19 14:52:32
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    > momencie droga nie spełnia kryteriów jakosci czy czasu przejazdu - to juz

    Płacisz za przejazd prywatną drogą. Nikt nie obiecywał, że będzie miała
    standard autostrady.

    yabba

  • 10. Data: 2020-02-19 15:19:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    Zalezy gdzie i kiedy.
    Jak jade w weekend, to przeciez nie zarabiam/trace, a jednak wole
    autostrade.
    O ile nie musze nadlozyc wielu km ...

> [...]
    >jadac w
    >miejsce gdzie jest sie pierwszy czy drugi raz.

    A google ma opcje "omijaj platne" ?
    Bo jak znam zycie, to nawigacje beda usilnie chcialy wprowadzic na
    autostrade.

    >Słowenie rzeczywiście ominac warto.
    >Austrii nikt nie omija bo cena przejazdu jest rozsadnie skalkulowana.
    >Moze wiec zamiast omijac, trzeba oczekiwac rozsadnych cen?

    Cena jest bardzo rozsadna. Dla Kulczyka.
    A przeciez powinien maksymalizowac zysk, wiec nalezy zakladac, ze cena
    jest najrozsadniejsza z mozliwych :-)

> [...]
    >danym
    >momencie droga nie spełnia kryteriów jakosci czy czasu przejazdu - to

    Przy robotach owszem. Albo przy kolejkach na bramkach :-)

    J.