  • 11. Data: 2012-08-13 11:03:54
    Temat: Re: Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-13 09:23, SJ wrote:

    > Wynika że niedostosowałeś prendkości do warunków na drodze czyli
    > PRZEKROCZYŁEŚ prędkość bezpieczną, a dotego zabiłeś niewinną istotę

    Kolego (koleżanko?) SJ, od wyroków nie jesteś ty ani każdy inny który
    nie ma dokładnie pojęcia co się stało.

    Policja czy też służby leśne (?) będące na miejscu zdarzenia i wiedzące
    lepiej od was co się stało, nie miała żadnych wątpliwości odnośnie
    zachowania na drodze - i ja i drugi kierowca konto mamy czyste.

    Tak więc bardzo proszę o nie śmiecenie w wątku i konstruktywne
    odpowiedzi (chętnie przeczytam), sam nie zamierzam więcej komentować
    tego typu opinii.

    Z drugiej strony właściwie jestem już pewien że koszty naprawy pokryć
    muszę sam i do tego się szykuję, tak więc myślę że można ten wątek
    zamknąć w archiwum dla potomnych.

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 12. Data: 2012-08-13 11:10:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciej,

    Monday, August 13, 2012, 11:03:54 AM, you wrote:

    > Kolego (koleżanko?) SJ,

    Ale po co w ogóle wchodzisz w dyskusję z kimś, kto pisze "prendkości"?
    Poza tym - to chyba Kolina.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2012-08-13 11:50:00
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciej M. nabazgrał(a):

    > Zdarzają się wyjątki, jest mi znany dalszy przypadek w którym osoba po
    > skasowaniu auta na autostradzie (bodajże łoś lub coś tego typu) oraz
    > pobycie w szpitalu, po większych bojach uzyskała odszkodowanie, ale
    > niestety szczegółów póki co uzyskać nie mogę - stąd pytam wstępnie tutaj.

    Masz OC zapomnij o kasie i ciesz się że każą ci zapłacić za dzika.
    Masz AC korzystaj o odbierz kasę.

    Autostrada to co innego, tam nie może być zwierzą dla tego nazywa się to
    autostrada a nie trasa szybkiego ruchu.

  • 14. Data: 2012-08-13 12:02:32
    Od: Scypio <s...@p...fm>

    Dnia 13.08.2012 Chris <s...@s...net> napisał/a:
    > Autostrada to co innego, tam nie może być zwierzą dla tego nazywa się to
    > autostrada a nie trasa szybkiego ruchu.

    Heh, z mojej przejażdżki autostradą A2 pamiętam znak "uwaga dzikie zwierzęta".
    Dystans - 18km... przejeżdżam 18km a tam "uwaga, dzikie zwierzęta - 13km".
    Jeszcze trochę i zgodnie z logiką zwolenników "dostosowania prędkości"
    całą autostradę będzie trzeba kulać się 70km/h z nogą wiszącą nad hamulcem...

    pozdrawiam,
    --
    scypio

  • 15. Data: 2012-08-13 12:03:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Pytanie było jak najbardziej poważne, na gdybanie szkoda czasu nas
    > wszystkich bo zaraz zrobi się flame.

    Tu masz w miare wyczerpujaca opinie prawna:
    http://www.motofakty.pl/artykul/zderzenie-z-dzikiem.
    html
    Prawo w Polsce nie jest precedensowe, wiec to, czy ktos uzyskal
    odszkodowanie, czy nie, nawet w identycznych okolicznosciach, nie ma
    wiekszego znaczenia (i jakims cudem nie kloci sie to z konstytucyjna
    zasada rownosci obywateli wobec prawa;-)).
    Kopia notatki policyjnej i kontakt z drugim poszkodowanym moga sie
    przydc. Szanse marne, ze cos wygrasz, ale jesli nie spobujesz, to z cala
    pewnoscia nic nie dostaniesz.
    A Kolina sie nie przejmuj, to taki nasz wioskowy glupek-analfabeta,
    dyskutowanie z nim bywa zabawne, ale bezcelowe, jak z kazdym trollem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2012-08-13 12:07:07
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Scypio nabazgrał(a):

> [...]
    > zwierzęta - 13km". Jeszcze trochę i zgodnie z logiką zwolenników
    > "dostosowania prędkości" całą autostradę będzie trzeba kulać się 70km/h

    To Polska :) autostara z założenia jest obiektem bezkolizyjnym dla tego tyle
    kosztuje bo trzeba na całej długości zasieki kłaść :)

  • 17. Data: 2012-08-13 12:08:30
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Pawel "O'Pajak" nabazgrał(a):

    > Kopia notatki policyjnej i kontakt z drugim poszkodowanym moga sie przydc.
    > Szanse marne, ze cos wygrasz, ale jesli nie spobujesz, to z cala pewnoscia
    > nic nie dostaniesz.

    Tylko jak tu przesłuchać i mieć zeznania drugiej strony bo dzik już nie żyje
    :)

  • 18. Data: 2012-08-13 12:31:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-13 12:07, Chris pisze:
    > Scypio nabazgrał(a):

    > To Polska :)

    Nie tyko Polska.

    > autostara z założenia jest obiektem bezkolizyjnym dla tego
    > tyle kosztuje bo trzeba na całej długości zasieki kłaść :)

    Tylko przy spełnionych założeniach, ale świat nie jest binarny
    i niezmienny, więc sytuacja może się zmienić w czasie, co się
    zdarza.

  • 19. Data: 2012-08-13 13:36:54
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-13 12:03, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > Kopia notatki policyjnej i kontakt z drugim poszkodowanym moga sie
    > przydc. Szanse marne, ze cos wygrasz, ale jesli nie spobujesz, to z cala

    Artykuł jednoznacznie potwierdza brak szans na uzyskanie odszkodowania tj.:

    - polowania w dniu zdarzenia czyli do 15 sierpnia włącznie na dziki są
    wykluczone (okres ochronny), więc nie ma co po książkach w okręgu
    łowczym szperać

    - nagłe wtargnięcie - zdarzenie nastąpiło w strefie oznaczonej znakiem
    A18b czyli "uwaga zwierzęta dzikie", a więc zarządca drogi "odpowiednio"
    przyłożył się do zabezpieczenia drogi.

    Dobrze rozumuję?

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 20. Data: 2012-08-13 13:50:58
    Od: gregor <g...@s...pl>

    nic nowego do wątku nie wniosę ale skoro był znak to nie licz na
    odszkodowanie

    gregor