  • 1. Data: 2006-04-22 11:51:41
    Temat: Kolokacja i straty na łączu
    Od: Paweł Mastalerz <p...@n...pl>

    Witam.
    Jest sobie wykupiony dedykowany serwer w firmie
    http://www.firstdedicated.de/. Oferta jest atrakcyjna ładne pingi. I
    wsio byłoby dobrze gdyby nie dosc powazny problem, otoz badajac lacze
    mtr itp. sa dosc duze straty pakietow. Pracujac dalnie przez ssh sa
    widoczne lagi, momentami zamiera konsola. Mtr pokazuje cos takiego:

    My traceroute [v0.70]
    egadu.pl (0.0.0.0) Sat Apr 22
    13:44:45 2006
    Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit
    Packets Pings
    Host Loss% Snt Last Avg Best
    Wrst StDev
    1. 83.246.114.1 0.0% 20 0.4 0.4 0.4
    0.5 0.0
    2. cr01.h.as24679.net 10.0% 20 0.4 0.4 0.3
    0.7 0.1
    3. frankfurt-gw.nask.pl 5.0% 20 7.1 7.3 7.0
    8.6 0.4
    4. 195.164.0.210 10.5% 19 33.7 39.7 33.3
    104.0 18.0
    5. rev-85.232.232.14.atman.pl 10.5% 19 33.3 43.7 33.2
    159.2 31.2
    6. r4-isp-at-0-1-0-512.atman.pl 5.3% 19 33.6 34.8 33.4
    41.2 2.2
    7. ftp2.atman.pl 10.5% 19 34.7 34.1 33.5
    35.8 0.6

    A mrtg: http://mrtg.egadu.pl/localhost.ping.html do ftp.freenet.de

    I teraz moje pytanie, czy mam prawo domagac sie tego by jakos polaczenia
    byla lepsza? Czy to wynika z tego ze jest to najtansza opcja za 30 euro
    i tak jest bo mam najnizszy piorytet?

    ===========
    | Pawel Mastalerz || pawel(at)neutrin(dot)pl |
    | phone: +48 607987615 || Administrator of tiral.net network |
    ===========

  • 2. Data: 2006-04-22 12:52:08
    Temat: Re: Kolokacja i straty na łączu
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Paweł Mastalerz napisał(a):

    > Czy to wynika z tego ze jest to najtansza opcja za 30 euro
    > i tak jest bo mam najnizszy piorytet?

    czyżbyśmy mieli post miesiąca ?
    ROTFL

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-04-22 13:02:27
    Od: Paweł Mastalerz <p...@n...pl>

    crazy bejbi napisał(a):

    > czyżbyśmy mieli post miesiąca ?
    > ROTFL
    >
    > Wojtek
    Przykro mi nie jestem wszechwiedzacy i nie wiem jaka polityka kieruja
    sie firmy oferujac serwery dedykowane, nigdy takowego nie posiadalem.
    Wiec lepiej milcz jesli niczego nie wniesiesz do tego tematu.

    ===========

  • 4. Data: 2006-04-22 13:05:44
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    crazy bejbi napisał(a):

    > czyżbyśmy mieli post miesiąca ?

    Odmawiasz prawa do niewiedzy?
    Czy jeśli ktoś czegoś nie wie i po prostu pyta to od razu uznajesz go za
    godnego pogardy? Ja też nie wiem i bym się przy okazji dowiedział gdybyś
    odpowiedział, a tak to oglądam następne bicie piany przez mastaha typu
    "jaki to ja nie jestem obcykany".
    --
    Olek

  • 5. Data: 2006-04-22 13:09:29
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Paweł Mastalerz napisał(a):

    > Przykro mi nie jestem wszechwiedzacy i nie wiem jaka polityka kieruja
    > sie firmy oferujac serwery dedykowane, nigdy takowego nie posiadalem.

    juz spieszę z wyjaśnieniami:

    1. masz pewnie jakąś umowę ? tam nie ma zapisów co ci gwarantują ?
    2. za całym szacunkiem, ale cena 30 euro naprawde nie jest powalająca
    ... nie sądzę, żeby ktokolwiek za 30 euro się przejął Twoimi pingami.
    3. wynosisz kolokację serwera za granicę ... bo jest tanio ... ale tanio
    jest m.in. dlatego, ze jest za granicą ... i kółko się zamyka. Zakładam,
    że jestes w Polsce. masz za granica serwer. Czemu u nas jest drogo ? bo
    łącza są drogie. z tego tytułu wynosisz serwer za granicę ...

    wojtek

  • 6. Data: 2006-04-22 13:11:40
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Paweł Mastalerz <p...@n...pl> wrote:
    > A mrtg: http://mrtg.egadu.pl/localhost.ping.html do ftp.freenet.de
    >
    > I teraz moje pytanie, czy mam prawo domagac sie tego by jakos polaczenia
    > byla lepsza?

    Jak najbardziej, tym bardziej że straty pojawiają się już na drugim hopie
    czyli jeszcze w tej niemieckiej firmie hostingowej.
    Sprawdź jednak najpierw, czy nie wysyciłeś wykupionego pasma.

    > Czy to wynika z tego ze jest to najtansza opcja za 30 euro
    > i tak jest bo mam najnizszy piorytet?

    A co masz w umowie?

    --
    ŁT

  • 7. Data: 2006-04-22 13:15:55
    Od: Paweł Mastalerz <p...@n...pl>

    crazy bejbi napisał(a):

    > juz spieszę z wyjaśnieniami:
    >
    > 1. masz pewnie jakąś umowę ? tam nie ma zapisów co ci gwarantują ?
    Wiadomo CIR'a nie ma wykupionego, ale tu nie chodzi o predkosc a o
    straty pakietow, predkosc jest nawet lepiej niz dobra. W neo za 60zł
    jakoś nie mam strat.

    > 2. za całym szacunkiem, ale cena 30 euro naprawde nie jest powalająca
    > ... nie sądzę, żeby ktokolwiek za 30 euro się przejął Twoimi pingami.
    A powinien, jestem klientem.

> [...]
    > że jestes w Polsce. masz za granica serwer. Czemu u nas jest drogo ? bo
    > łącza są drogie. z tego tytułu wynosisz serwer za granicę ...
    A co to ma do rzeczy? Ruch nie powienien byc degradowany. A to, ze maja
    tam taniej lacza to imo lepiej dla mnie. Zreszta www.serverpronto.com
    jest w usa ma za 30 dolcow dedykowany serwer a strat tam zadnych nie ma
    nawet do serwerow w pl (przed chwila dostalem info). A tutaj nawet do
    niemieckich serwerow pakiety sie traca. A to ze u nas dedykowane serwery
    drogo, coz wiele na to nie poradze.

    ===========

  • 8. Data: 2006-04-22 13:20:34
    Od: Paweł Mastalerz <p...@n...pl>

    Lukasz Trabinski napisał(a):

    > Jak najbardziej, tym bardziej że straty pojawiają się już na drugim hopie
    > czyli jeszcze w tej niemieckiej firmie hostingowej.
    > Sprawdź jednak najpierw, czy nie wysyciłeś wykupionego pasma.
    Nie nie ma limitu na predkosc, srednio jest to ok 1MBps wysyl, a bez
    zadnej laski mozna scigac/wysylac na serwer z predkosci 10MBps i wiecej,
    zreszta te straty sa raczej niezalezne od obciaznia lacza.

    http://mrtg.egadu.pl/ tam jest pare statsow

    > A co masz w umowie?

    No serwer nie jest na mnie, jak dostane ją w lapki to zobacze.

    ===========

  • 9. Data: 2006-04-22 14:17:32
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Paweł Mastalerz napisał(a):

    > A co to ma do rzeczy? Ruch nie powienien byc degradowany.

    znaczy dlatego, że tupniesz nogą to dlatego nikt go degradowac nie ma
    prawa ?

> [...]
    > nawet do serwerow w pl (przed chwila dostalem info). A tutaj nawet do
    > niemieckich serwerow pakiety sie traca. A to ze u nas dedykowane serwery

    no właśnie - nie rozumiesz.
    Ty jesteś w Polsce - tutaj masz dobre łącze (neostrada bez strat ...
    tylko pytanie do czego bez strat ? do routera tepsy ? w ich własnej sieci ?)
    tam mają też dobre łącza - np. w swojej sieci bez strat.

    problem jest na styku. szczególnie na stykach miedzynarodowych. już
    czasem problem jest w samej Polsce - wielokrotnie było, ze ruch z
    Krakowa do Krakowa leci przez Gdańsk, Warszawę, Katowice, SanFrancisco,
    Chicago ... i wraca na drugą ulicę ... bo to są dwie rózne sieci
    szkieletowe, które nie mają połączenia. Tak było kiedyś już jest lepiej.

    Niemniej nie wymagaj, żeby ci tamta firma zapewniała SUPER połączenie z
    Twoją siecią w innym kraju. to oczywiście jest do zrobienia, ale za
    30 000(...) euro a nie za 30 euro.

    wojtek

  • 10. Data: 2006-04-22 14:27:35
    Od: Paweł Mastalerz <p...@n...pl>

    crazy bejbi napisał(a):

> [...]
    >
    > Niemniej nie wymagaj, żeby ci tamta firma zapewniała SUPER połączenie z
    > Twoją siecią w innym kraju. to oczywiście jest do zrobienia, ale za

    Hmm ale glupoty gadasz :) Te 30 tys euro to chyba z ksieza wziales.
    I widac jak czytales to co napisalem w mailu.