  • 1. Data: 2020-01-22 09:54:58
    Temat: Kolumna głośnikowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Na pewnych kolumnach głośnikowych są takie tabliczki:
    https://tinypic.pl/bafjxosdgk24
    Pierwszy raz takie coś widzę więc pytam znawców jak to należy rozumieć,
    w szczególności zaś czy można je podłączyć do wzmacniacza o znamionowej
    oporności obciążenia 8 om?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-01-22 10:00:33
    Temat: Re: Kolumna głośnikowa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-22 o 09:54 +0100, Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
    > Pierwszy raz takie coś widzę więc pytam znawców jak to należy
    > rozumieć, w szczególności zaś czy można je podłączyć do wzmacniacza o

    Jeden z producentów podaje, że tak. Ale przypomina również, że jakby co
    złego - to nie my.

    https://www.miccatron.com/faqs/why-is-the-impedance-
    4-8-ohms-will-it-work-with-my-receiver/

    "The impedance of a speaker varies depending on the frequency being
    played, and it is normal for most 8 ohm rated speakers have impedance
    that dip as low as 4 ohms or even lower. (...) the 4-8 ohm rating is a
    reminder to users that these speakers do have impedance that go down to
    as low as 4 ohms and care should be taken with the listening volume so
    as not to damage the amplifier or speakers."

    Mateusz

  • 3. Data: 2020-01-22 10:16:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2020 10:00:33 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    > Jeden z producentów podaje, że tak. Ale przypomina również, że jakby co
    > złego - to nie my.

    No i tak myślałem, choć na upartego można by zrozumieć taki napis
    jeszcze inaczej - mianowicie że te kolumny można podłączyć do
    wzmacniaczy o nominalnej mocy 8 om i takich o mocy 4 om.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-01-22 10:21:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-01-22 09:54, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > Pierwszy raz takie coś widzę więc pytam znawców jak to należy rozumieć,
    > w szczególności zaś czy można je podłączyć do wzmacniacza o znamionowej

    Traktujemy ją jako 4 omową.

    Włodek

  • 5. Data: 2020-01-22 10:21:17
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > mocy 8 om i takich o mocy 4 om

    No i tak dzięki pewnemu geniuszowi powstała nowa jednostka mocy.

    --
    Czarek

  • 6. Data: 2020-01-22 10:33:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2020 10:21:17 +0100, Czarek napisał(a):

    > No i tak dzięki pewnemu geniuszowi powstała nowa jednostka mocy.

    Oj, czepiasz się :) Powinienem napisać "znamionowej oporności
    obciążenia" ale to długie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2020-01-22 10:57:52
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Oj, czepiasz się :) Powinienem napisać "znamionowej oporności
    > obciążenia" ale to długie :)

    To jak już się czepiać, to:
    "impedancji" ;)

    --
    viktorius

  • 8. Data: 2020-01-22 10:58:57
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-22 o 10:21, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Traktujemy ją jako 4 omową.

    Też tak uważam, szkoda końcówki mocy we wzmacniaczu.

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2020-01-22 11:47:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2020 10:57:52 +0100, viktorius napisał(a):

    > To jak już się czepiać, to:
    > "impedancji" ;)

    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2020-01-22 16:06:03
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Też tak uważam, szkoda końcówki mocy we wzmacniaczu.

    Nic się końcówce nie stanie. Trzeba tylko uważać z mocą i słuchać co
    kolumna mówi.
    wojtek