  • 1. Data: 2014-09-20 08:59:53
    Temat: Komp pada w dziwny sposób
    Od: fifak <f...@o...pl>

    Objaw jest taki: komp całkiem nowy (2lata), od jakiś 3 miesięcy
    (pierwszy przypadek) ale teraz coraz częściej po włączeniu kompa
    wentylator w zasilaczu (full obroty) a komp nie wstaje.
    Mija pare minut/sekund (czasami) wentylator spowalnia i komp zaczyna się
    uruchamiać. Później chodzi już cały dzień bez problemu aż do dłuższego
    wyłączenia (minimum godzina). Objaw jest coraz częstszy i czasami komp
    zupełnie nie uruchomi się.

    Komp jest to sprzęt niewyżyłowany na fabrycznych ustawieniach core i3 +
    grafika HD5570 - sprzęt do internetu.

    Obstawiałem zasilacz (FORTRON 350HHN) ale po rozebraniu nie widzę
    żadnych problemów zwłaszcza kondensatory wizualnie OK. Zasilacz
    przelutowany i przez 2 dni nie było problemów. Na 3 dzień kom nie wstał.

    Jakieś typy? zanim zacznę wymieniać po kolei zasilacz, płytę?

    Dziwny jest ten objaw pełnych obrotów wentylatora zasilacza, napięcia
    jak komp działa są wzorowe (mierzone miernikiem). Przecież sterowanie
    wentylatorem zasilacza odbywa się wyłącznie w ramach elektroniki
    zasilacza czyli wskazuje to na niego?

  • 2. Data: 2014-09-20 09:16:32
    Temat: Re: Komp pada w dziwny sposób
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Sep 2014 08:59:53 +0200, fifak napisał(a):

> [...]
    > jak komp działa są wzorowe (mierzone miernikiem). Przecież sterowanie
    > wentylatorem zasilacza odbywa się wyłącznie w ramach elektroniki

    IMO masz rację. Podmień na inny zasilacz na kilka dni i obserwuj.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-09-20 11:24:16
    Od: s...@g...com

    użytkownik fifak napisał:

    > Obstawiałem zasilacz (FORTRON 350HHN) ale po rozebraniu nie widzę
    >
    > żadnych problemów zwłaszcza kondensatory wizualnie OK.

    Sprawdz maly kondensator przy przetwornicy pomocniczej 5V czy jak tam ona sie nazywa.
    Tam jest kondensator 10-100uF, moze byc wizualnie ok, ale pojemnosci nie trzyma.

  • 4. Data: 2014-09-20 13:47:19
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-09-20 08:59, fifak pisze:
> [...]
    > uruchamiać. Później chodzi już cały dzień bez problemu aż do dłuższego
    > wyłączenia (minimum godzina). Objaw jest coraz częstszy i czasami komp

    U mnie zawsze przy starcie wentylator chodzi na pełnych obrotach, a
    potem się uspokaja. Miałem zblizone objawy. Wymieniłem 3 elektrolity na
    płycie głównej (chyba miały po 3300uF) i jest na razie OK.

  • 5. Data: 2014-09-20 15:17:29
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > U mnie zawsze przy starcie wentylator chodzi na pełnych obrotach, a
    > potem się uspokaja. Miałem zblizone objawy. Wymieniłem 3 elektrolity na
    > płycie głównej (chyba miały po 3300uF) i jest na razie OK.

    ale chodzi o wentylator zasilacza bo innych nie mam w komputerze
    (wszystko pasywne)

    na razie sklecam jakiś prowizoryczny układ z 3 żarówkami samochodowymi
    na każdą linię +12 +5 +3.3 żeby odpalić ten zasilacz bez kompa i
    sprawdzić czy też ma takie objawy

    a jeżeli to zasilacz to gdzie szukać usterki?

    wiem że mogę kupić za 50zł nowy ale chciałbym się pobawić i naprawić

  • 6. Data: 2014-09-20 16:31:43
    Od: fifak <f...@o...pl>

    no niestety zasilacz wystartowany na krótko (zielony do masy) z
    żarówkami na liniach +12 +5 +3.3 działa bez problemu

    mimo że leżał już parę godzin

    co ciekawe komp na innym zasilaczu też chodzi OK

  • 7. Data: 2014-09-20 17:01:47
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-09-20 15:17, fifak pisze:

    > a jeżeli to zasilacz to gdzie szukać usterki?

    Pisałem o elektrolitach NA PŁYCIE GŁÓWNEJ. Tam są dodatkowe
    stabilizatory liniowe i przy nich...

  • 8. Data: 2014-09-20 17:50:23
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-09-20 17:01, Andrzej pisze:

    > Pisałem o elektrolitach NA PŁYCIE GŁÓWNEJ. Tam są dodatkowe
    > stabilizatory liniowe i przy nich...

    ja wiem

    ale jeżeli coś robi zwarcie to reakcją zasilacza mogą byc pełne obroty
    wentylatora? raczej zasilacz nie powinien się włączyć

    zwłaszcza że płyta jest All Solid Capacitor ASROCK B75 DGS

  • 9. Data: 2014-09-20 18:40:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Saturday, September 20, 2014, 5:01:47 PM, you wrote:

    > Pisałem o elektrolitach NA PŁYCIE GŁÓWNEJ. Tam są dodatkowe
    > stabilizatory liniowe

    Liniowe?

    --
    Best regards,