    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Subject: Kompresor nie startuje czasem.
    Date: Wed, 20 May 2020 10:30:42 +0200

    Cześć.

    *) Pytanie - trzeci akapit.
    Kupiłem kompresor z Jula Meec Tools 24l.
    (https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/urz
    adzenia-pneumatyczne/kompresory/kompresory/kompresor
    -008554/#tab02)
    Kompresor "prawie działa" niestety czasem przy załączeniu silnik nie
    daje rady wystartować. (przy pustym zbiorniku też).
    Wiem, że to co chce zrobić to przegięcie, ale teraz nie za bardzo mogę
    go wysłać na gwarancje i czekać z miesiąc aż się ustosunkują i załatwią
    sprawę.
    Kiedy kompresor nie startuje to sobie cichutko buczy i ciągnie ~1200W,
    trzeba mu odłączyć zasilanie i załączyć, czasem kilka razy i rusza.
    Kiedy działa bierze ~580W.

    Chcę mu zrobić układ startowy "while(1) {if P > 1kW -> Off - On}"

    Pytanie czy taki silnik (uzwojenie pomocnicze z kondensatorem) najlepiej
    włączać w szczycie czy w zerze napięcia. (interesuje mnie uzyskanie
    największego momentu przy starcie).

    Dla zainteresowanych samym kompresorem, główna jego zaleta, to że jest
    cichy, u mnie z pomiarów wychodziło jakieś 73 dBA a po zabudowie mam 63
    dBA czyli da się normalnie myśleć i rozmawiać pracując metr od kompresora.
    Rzeczywista wydajność to według mnie poniżej 50 l/min (6->7 BAR ~32s).

    --
    AWa.