  • 11. Data: 2020-05-20 13:55:48
    Temat: Re: Kompresor nie startuje czasem.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 20.05.2020 o 11:42, J.F. pisze:
    > A jak to w srodku zrobione ?
    > Bo sa silniki, gdzie ten kondensator jest na stale podlaczony, a sa
    > takie, gdzie tylko na czas rozruchu sie go podlacza.
    > Przez wylacznik odsrodkowy lub termistor.

    W tej cenie to na 99% tam uzwojenie pomocnicze jest na stałe zasilane
    przez kondensator.

    --
    AWa.

  • 12. Data: 2020-05-20 14:00:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >W tej cenie to na 99% tam uzwojenie pomocnicze jest na stałe zasilane
    >przez kondensator.

    Lodowki maja inaczej, a tam tez kompresor.

    J.

  • 13. Data: 2020-05-20 17:03:00
    Temat: Kompresor nie startuje czasem.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W większości znanych mi przypadków za niestartowanie kompresora odpowiedzialny jest
    zawór odprężający. Mam podobnie wyglądający kompresor. Mój kosztował prawie półtora
    tysiąca i jest według instrukcji cichszy od Twojego o 10 decybeli. Moc podobna
    zbiornik 10 litrów. Po kilku miesiącach praktycznie ciągłej pracy zaczął się
    niewlaczac. Odłączyłem oryginalny zawór odprężający i zamontowałem w jego miejsce
    zawór elektromagnetyczny. Działa i na dodatek jak się wyłącza bo dobił ciśnienia to
    nie ma paskudnego głośnego syku powietrza uchodzącego przez zawór odprężający.

  • 14. Data: 2020-05-20 21:52:30
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    nie ma paskudnego głośnego syku powietrza uchodzącego przez zawór odprężający.

    Dziękuję za tę uwagę.
    Zerknę na presostat jeśli nie pomoże to to skończę co mam do zrobienia i
    odeślę na gwarancji, nie za bardzo mam ochotę inwestować w marketowca.

    --
    AWa.

  • 15. Data: 2020-05-21 07:43:34
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-05-20 o 10:30, Andrzej W. pisze:
    > Cześć.
    >
    > *) Pytanie - trzeci akapit.
    > Kupiłem kompresor z Jula Meec Tools 24l.
    > (https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/urz
    adzenia-pneumatyczne/kompresory/kompresory/kompresor
    -008554/#tab02)

> [...]
    > Kiedy działa bierze ~580W.
    >
    > Chcę mu zrobić układ startowy "while(1) {if P > 1kW -> Off - On}"
    >
    > Pytanie czy taki silnik (uzwojenie pomocnicze z kondensatorem) najlepiej
    > włączać w szczycie czy w zerze napięcia. (interesuje mnie uzyskanie
    > największego momentu przy starcie).
    >
    > Dla zainteresowanych samym kompresorem, główna jego zaleta, to że jest
    > cichy, u mnie z pomiarów wychodziło jakieś 73 dBA a po zabudowie mam 63
    > dBA czyli da się normalnie myśleć i rozmawiać pracując metr od kompresora.
    > Rzeczywista wydajność to według mnie poniżej 50 l/min (6->7 BAR ~32s).

    A nie jest to czasem problem startowania kompresora lodówki z uzwojeniem
    rozruchowym "odłączanym" przez termistor PTC ?
    Jeżeli się go zbyt szybko wyłączy i włączy to termistor jest tak
    nagrzany że musi wpierw ostygnąć żeby skutecznie uruchomić silnik.
    Czasem jeżeli pozostawi się go w takim stanie czyli ciepły PTC i
    zatrzymany wirnik uzwojenie robocze pobiera na tyle duży prąd że
    zadziała bimetal odłacząjący całość i tym bardziej trzeba poczekać aż
    ostygną oba i będzie można normalnie wystartować silnik.

  • 16. Data: 2020-05-21 09:57:26
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Andrzej W. <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> wrote:

    > Zerknę na presostat jeśli nie pomoże to to skończę co mam do zrobienia i
    > odeślę na gwarancji, nie za bardzo mam ochotę inwestować w marketowca.

    Czy to odprężnik sprawdzisz odkręcając wężyk od zaworu trójdrożnego --
    albo ten wężyk, który idzie do sprężarki, albo tę rurkę, która idzie do
    presostatu. Jak wtedy zacznie odpalać to masz odpowiedź.

  • 17. Data: 2020-05-21 11:09:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To bezolejowy jest.

    o ciekawe:) duży

  • 18. Data: 2020-05-21 14:58:26
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 21.05.2020 o 07:43, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    > zadziała bimetal odłacząjący całość i tym bardziej trzeba poczekać aż
    > ostygną oba i będzie można normalnie wystartować silnik.

    Raczej nie, zdarza mu się to też na zimno, np. mam w butli ciśnienie z
    wczoraj zaczynam pracować, kompresor powinien się włączyć poniżej 6
    barów a tu d....

    --
    AWa.

  • 19. Data: 2020-05-21 18:27:19
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.05.2020 14:58, Andrzej W. wrote:

    > Raczej nie, zdarza mu się to też na zimno, np. mam w butli ciśnienie z
    > wczoraj zaczynam pracować, kompresor powinien się włączyć poniżej 6
    > barów a tu d....

    Powiedz wreszcie czy działa ci ten odprężnik!

    Kompresor ma prawo nie ruszyć jeśli wyłączysz mu prąd przed dobiciem do
    wyłączenia automatu i odprężenia.

    Jeżeli jest odprężony, to powinien się kręcić luźno (o ile się nie
    zaciera).
    Jeżeli nie rusza luźny, to musi być elektrycznie niesprawny.

    Mirek.

  • 20. Data: 2020-05-21 18:37:37
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.05.2020 17:03, Zenek Kapelinder wrote:

    > i na dodatek jak się wyłącza bo dobił ciśnienia to nie ma paskudnego głośnego syku
    powietrza uchodzącego przez zawór odprężający.

    Rosjanin by założył kawałek szmaty i miałby spokój przed apgrejdem.

    --
    Mirek.