  • 1. Data: 2017-11-02 15:36:11
    Temat: Komputer do filmów
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Potrzebuję komputera do filmów - przynajmniej 720p (TV więcej nie
    wyciągnie), ale miło byłoby, gdyby nie zacinał się przy 1080p (bo pewnie
    kiedyś podłączę go do projektora FullHD, który teraz leży w szufladzie).

    Wymagania:

    - bez problemu uciągnie 720p
    - wyjście HDMI lub DVI-D
    - osobne wyjście audio (analogowe - słuchawkowe)
    - Wi-Fi 802.11ac (5GHz) - może być z zewnętrzną kartą przez USB
    - brak wiatraków (cisza)
    - możliwie mały rozmiar (jak się uda przyczepić z tyłu TV, to super, ale
    jak nie, to przeżyję)
    - możliwie niska cena - do 200 zł

    Ktoś polecił mi S905X - to kompletne rozwiązanie na Androidzie, kosztuje
    ok. 120 zł - ale z tego co czytam, jest problem z podłączeniem tam karty
    Wi-Fi (brak sterowników). Ma wbudowane tylko Wi-Fi 2.4GHz, a u mnie można
    o tym zapomnieć - tylko 5G chodzi na akceptowalnym poziomie.

    Systemu oczywiście mieć nie musi - to Androidowe pudełko wydaje się
    ciekawą alternatywą, ale system nie jest wymagany. Teraz mam Raspberry pi
    3 z Linuksem i też chodzi, tylko 720p nie wyciąga i trzeba konwertować...

    Pomożecie?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2017-11-02 17:43:23
    Temat: Re: Komputer do filmów
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Thu, 2 Nov 2017 14:36:11 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    ... Teraz mam Raspberry pi
    > 3 z Linuksem i też chodzi, tylko 720p nie wyciąga i trzeba konwertować...
    >
    > Pomożecie?

    Wsadź w tą jeżynkę androida, albo jeszcze lepiej LeMedia. Bez problemu 1080
    wyrabia.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 3. Data: 2017-11-02 17:54:45
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Thu, 2 Nov 2017 17:43:23 +0100, Leszek K. napisał(a):

    > Dnia Thu, 2 Nov 2017 14:36:11 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
    >
    > ... Teraz mam Raspberry pi

    > Wsadź w tą jeżynkę androida, albo jeszcze lepiej LeMedia. Bez problemu 1080
    > wyrabia.

    Sorry. LeMedia tylko pod banana. Pod jeżynkę openElec.
    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 4. Data: 2017-11-02 19:37:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-02, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
    > Systemu oczywiście mieć nie musi - to Androidowe pudełko wydaje się
    > ciekawą alternatywą, ale system nie jest wymagany. Teraz mam Raspberry pi
    > 3 z Linuksem i też chodzi, tylko 720p nie wyciąga i trzeba konwertować...

    Jak nie wyciąga? Wyciąga aż się kurzy. Opisz proszę
    dokładniej czego używasz do odtwarzania, bo nie bardzo
    rozumiem, co tam jest do konwerterowania i w czym jest po
    prawdzie problem.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2017-11-02 19:45:12
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.11.2017 Leszek K. <leszek60.wytnij> napisał/a:

    > Wsadź w tą jeżynkę androida, albo jeszcze lepiej LeMedia. Bez problemu 1080
    > wyrabia.

    Jeżynka już od jakiegoś czasu przecie na adroidzie śmiga ;-)
    Pewnie malinę miałeś na myśli.

    BP,NMSP :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2017-11-02 20:38:22
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/11/2017 02:36 PM, Adam Wysocki wrote:

    > Pomożecie?

    Wszytko zalezy jakim kodekiem skompresowane, bo 720p mpeg, h264 i h265 to
    kompletnie inne rzeczy. Najbardziej standarowy standard obecnie to chyba
    h264 i mysle ze moglbys jakis player multimedialny sobie kupic. Ja mam 'WD
    TV Live' juz chyba z 4 lata ale teraz pewnie sa nowsze, lepsze. Albo rozwaz
    puszczanie filmow z jakiegos NASa przez telefon na Google Chromecast.

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 7. Data: 2017-11-03 10:14:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 02.11.2017 20:38, 2late wrote:

    > Albo rozwaz puszczanie filmow  z jakiegos NASa przez telefon na Google
    > Chromecast.

    Czekaj, ale to chyba tak nie działa. Chromecast nie odbiera streama
    wysyłanego przez telefon. telefon tylko pośredniczy w komunikacji
    pomiędzy serwisem streamującym i Chromecatem. Na zasadzie: "Ok, masz
    tutaj serwer YouTube'a z którego obecnie odtwarzam filmik. Dogadajcie
    się i przejmuj funkcję odtwarzania na siebie".
    Od tego momentu telefon robi co najwyżej za zdalne sterowanie, ale
    równie dobrze możesz go wyłączyć. Odtwarzanie nadal będzie kontynuowane.

    Nie każdy odtwarzacz wideo na Androida obsługuje Chromecasta. Nie
    zauważyłem, żeby taki androidowy VLC proponował przerzucenie wideo na
    telewizor podczas odtwarzania lokalnego pliku.

    Żeby zaproponowane przez Ciebie rozwiązania zadziałało, ten "jakiś NAS"
    musiałby mieć zainstalowany serwer Plex. I tutaj znów wracamy do punktu
    wyjścia, czyli pytania o to, jaki komputer będzie miał do tego
    odpowiednie parametry. ;)

  • 8. Data: 2017-11-03 11:18:24
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A jaki jaki to TV (że wyciąga 720p, a nie zaledwie 576i)?

    -----

  • 9. Data: 2017-11-03 12:46:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Jak nie wyciąga? Wyciąga aż się kurzy. Opisz proszę
    > dokładniej czego używasz do odtwarzania, bo nie bardzo
    > rozumiem, co tam jest do konwerterowania i w czym jest po
    > prawdzie problem.

    Linuksowy mplayer z vo=sdl (inne vo nie chciały mi działać, ten działa
    więc nie ruszam, ale jak z xv lub x11 ma się mocno poprawić, to
    pokombinuję, żeby działały).

    Przykładowy film:

    Format : Matroska
    Format version : Version 2
    File size : 977 MiB
    Duration : 49mn 23s
    Overall bit rate : 2 765 Kbps
    Encoded date : UTC 2015-11-24 18:16:59
    Writing application : mkvmerge v7.7.0 ('Six Voices') 32bit built
    on Feb 28 2015 23:23:00
    Writing library : libebml v1.3.1 + libmatroska v1.4.2
    _STATISTICS_WRITING_APP : mkvmerge v7.7.0 ('Six Voices') 32bit built
    on Feb 28 2015 23:23:00
    _STATISTICS_WRITING_DATE_UTC : 2015-11-24 18:16:59
    _STATISTICS_TAGS : BPS DURATION NUMBER_OF_FRAMES
    NUMBER_OF_BYTES
    DURATION : 00:49:23.392000000
    NUMBER_OF_FRAMES : 92606
    NUMBER_OF_BYTES : 142242816

    Video
    ID : 1
    Format : AVC
    Format/Info : Advanced Video Codec
    Format profile : H...@L...1
    Format settings, CABAC : Yes
    Format settings, ReFrames : 4 frames
    Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
    Duration : 49mn 23s
    Bit rate : 2 326 Kbps
    Width : 1 280 pixels
    Height : 720 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate mode : Constant
    Frame rate : 25.000 fps
    Color space : YUV
    Chroma subsampling : 4:2:0
    Bit depth : 8 bits
    Scan type : Progressive
    Bits/(Pixel*Frame) : 0.101
    Stream size : 822 MiB (84%)
    Writing library : x264 core 146 r2538 121396c
    Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 /
    analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 /
    me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 /
    fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / lookahead_threads=2 /
    sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 /
    constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 /
    weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 /
    intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=crf / mbtree=1 / crf=17.0 / qcomp=0.60 /
    qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / vbv_maxrate=62500 / vbv_bufsize=78125 / crf_max=0.0 /
    nal_hrd=none / filler=0 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
    Default : Yes
    Forced : No

    Audio
    ID : 2
    Format : AC-3
    Format/Info : Audio Coding 3
    Mode extension : CM (complete main)
    Format settings, Endianness : Big
    Codec ID : A_AC3
    Duration : 49mn 23s
    Bit rate mode : Constant
    Bit rate : 384 Kbps
    Channel(s) : 2 channels
    Channel positions : Front: L R
    Sampling rate : 48.0 KHz
    Bit depth : 16 bits
    Compression mode : Lossy
    Stream size : 136 MiB (14%)
    Language : Polish
    Forced : No

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 10. Data: 2017-11-03 12:48:39
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ń <?@?.?> wrote:

    > A jaki jaki to TV (że wyciąga 720p, a nie zaledwie 576i)?

    TX-26LE7P

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]