  • 1. Data: 2018-03-31 10:39:25
    Temat: Komputer do oglądania TV
    Od: z <...@...pl>

    Jako że kablówki lecą sobie w ... (mecze bundesligi np.)
    Rezygnuję z dekodera (jednego) i przestawiam się na oglądanie przez net.

    W UPC mam Horizon.tv (z zastrzeżeniami działa) Prawdopodobnie będzie
    Eleven i czasami C+
    Wszystko po sieci.

    Teraz pytanie o komputer.
    Do tej pory był to Intel Pentium G4400 8GRam, SSD i jakaś zwykła pasywna
    GPU 2 Gigowa. Do tego podpięte przynajmniej 2 monitory FHD

    Zaczyna mi to nie wystarczać :-) Gdy odpalę takie 2 okienka z tv i chcę
    jeszcze popracować czy płynnie przeglądać www zaczyna to zwalniać
    Wiem że net "puchnie" ale żeby aż tak?
    O dziwo nie zawsze CPU 100% użycia. Net szybki po kablu nie Wifi a każde
    okno oddzielnie działa wyśmienicie.

    Co wymienić?
    - procesor na jakieś i5
    - czy GPU na jakiegoś GTXa 960 (w morę przez tych kopaczy wszystko takie
    drogie)
    - czy jedno i drugie

    Z jednej strony te wszystkie streamy trzeba zdekodować (CPU) (a może PGU
    też coś pomaga?)
    a z drugiej obsłużyć wydajnie te wszystkie pixele (a będzie ich tylko
    więcej) ;-)

  • 2. Data: 2018-03-31 14:31:21
    Temat: Re: Komputer do oglądania TV
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Mam podobne zapotrzebowanie co Ty (a tak w ogóle to mecze oglądaj na firstone tv ;))
    i jak na razie komputer (no lapek zwykły) wypada bardzo blado przy telewizorze 100 Hz
    z dobrym upłynniaczem obrazu.
    Czyli do dobrego oglądania potrzebny sprzęciorek z wyjściem @100Hz/@120Hz i podobnym
    monitorem.
    IMHO taniej może wyjść poszukać jakiegoś niewielkiego smarta (37''?).
    Tizen ma swoje ograniczenia, więc może smart na Andku?

    -----

  • 3. Data: 2018-03-31 17:26:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-31 o 14:31, ń pisze:
    > Mam podobne zapotrzebowanie co Ty (a tak w ogóle to mecze oglądaj na firstone tv
    ;)) i jak na razie komputer (no lapek zwykły) wypada bardzo blado przy telewizorze
    100 Hz z dobrym upłynniaczem obrazu.

    Drugim moim monitorem jest porządny tv Sharpa z bardzo ładnym
    "upłynniaczem" do filmów i kątami widzenia.
    W salonie TV 4K też płynnie wyświetla
    Często jednak z lenistwa czy braku czasu "połykam" programy/mecze w
    oknie na akranie.
    W dzisiejszych czasach jakość już jest bardzo dobra a i pojawiają się
    usługi VOD i replay tv jak w UPC.

    Komputer który sobie złożyłem 2 lata temu niestety dzisiaj wymięka.

    Właśnie próbuję robić to samo na laptopie z Core duo i jakimś mobilnym
    radeonie.

    Czasem nawet myszka przycina jak coś innego jeszcze odpalam. Co prawda
    teraz jest na nim w10 ale to przecież nie jest taki wolny sprzęt

  • 4. Data: 2018-03-31 18:02:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-31 o 14:31, ń pisze:
    > oglądaj na firstone tv

    Eeeeee... To działa?

    http://tele-wizja.ru/

    górą :-)

  • 5. Data: 2018-03-31 20:55:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z pisze tak:

    > Komputer który sobie złożyłem 2 lata temu niestety dzisiaj wymięka.

    Jak Ci nie złożył się wtedy i5? Przecież już długo lata na rynku.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2018-03-31 23:35:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-31 o 20:55, PiteR pisze:

    > Jak Ci nie złożył się wtedy i5? Przecież już długo lata na rynku.

    Wydawanie 500+ zł ;-) wydawało mi się niepotrzebne bo wtedy komp się
    wyrabiał.
    Może teraz jakość się polepszyła, gimbaza pisze coraz gorszy soft, www
    puchnie i trzeba jednak kupić ;-)

    tylko dalej nie wiem czy tez potrzebne mocne GPU?

  • 7. Data: 2018-04-03 09:31:06
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Parfaitement, wejdź na francuskie sportowe, HD.

    -----

  • 8. Data: 2018-04-05 17:06:24
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 31.03.2018 o 23:35, z pisze:

    > tylko dalej nie wiem czy tez potrzebne mocne GPU?

    Nie mocne, ale ze sprzętowym dekodowaniem tego formatu który chcesz
    oglądać. Np. więcej sprzętowo zdekodujesz na wolnym GTX950 niż na
    GTX980Ti (np. googlowy VP9). A jeszcze lepszy dekoder ma najtańszy
    Pascal, czyli GT1030. Jeśli więc nie potrzebujesz wydajności w grach
    albo programach korzystających z CUDA, to ta ostatnia karta za ok. 300
    zł będzie dla Ciebie najlepsza, znajdziesz wersję chłodzoną pasywnie.
    Chyba że potrzebujesz analogowego wyjścia video, wtedy GTX950 albo
    GTX750 (w wersji z GM206), bo żadna karta GT(X)10xx takowego nie ma,
    nawet przez DVI (mają wyłącznie DVI-D).

  • 9. Data: 2018-04-05 19:39:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 17:06, knrdz pisze:

> [...]
    > Chyba że potrzebujesz analogowego wyjścia video, wtedy GTX950 albo
    > GTX750 (w wersji z GM206), bo żadna karta GT(X)10xx takowego nie ma,

    Dzięki wielkie

    Do tej pory używałem GeForce GT 210

    https://www.x-kom.pl/p/365801-karta-graficzna-nvidia
    -msi-geforce-gt-1030-2gh-lp-oc-2gb-gddr5.html
    325 zł
    Czy taka będzie dobra i poczuję różnicę?

  • 10. Data: 2018-04-05 21:40:19
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 05.04.2018 o 19:39, z pisze:

    > https://www.x-kom.pl/p/365801-karta-graficzna-nvidia
    -msi-geforce-gt-1030-2gh-lp-oc-2gb-gddr5.html
    > 325 zł
    > Czy taka będzie dobra i poczuję różnicę?

    Nie wiem co i gdzie oglądasz, wiem że dzięki GTX950 da się płynnie
    odtwarzać H.264, H.265 i youtubowe VP9 w 4K nawet na wiekowym (~10 lat)
    C2Q i obciążenie CPU w tym czasie to mizerne parę procent. GT1030 byłby
    jeszcze lepszy, bo dodatkowo całkowicie sprzętowo zdekoduje H.265
    Main12.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo#The_s
    eventh_generation_PureVideo_HD

    Kup wysyłkowo, jeśli nie odczujesz różnicy, to zwrócisz.

    Aha, gdybyś na GT1030 chciał dodatkowo w coś pograć, to upewnij się że
    kupisz z pamięciami GDDR5, bo podobno w niektórych tanich modelach
    producenci stosują znacznie wolniejsze DDR4. Według opisu na x-kom karta
    którą wybrałeś ma GDDR5.

    Ewentualnie przed zakupami spróbuj jak sprawdzi się grafika wbudowana w
    procesor, według wiki Skylake mają bardziej rozbudowany dekoder niż
    GT210 (ten wspomaga tylko H.264):
    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Quick_Sync_Video