  • 11. Data: 2017-09-10 23:31:12
    Temat: Re: Komputer mi zachorował, więc...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:op43qf$o3$1@node1.news.atman.pl...
    > Mogą być dopuchnięte do końca ale w środku druty elektrod mają nie
    > ruszone.
    > Więc nie po ucięciu ale po rozłupaniu i delikatnym oczyszczeniu z
    > zawartości kondensatora, pojawiają się 2 długie druty przyjemne do
    > lutowania.

    No, zobaczę jeszcze, ale to jutro, trzeba iść spać, żeby rano wstać :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 12. Data: 2017-09-10 23:33:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Wszystkie w zasilaniu, przy pamięciach powinny być małe ze 2 sztuki i przy
    > gniazdach rozszerzeń. To w wariancie jeśli chesz pracować na niej
    > dłuuuugo.
    > Jak nie to wymień tylko popuchnięte (ale pamiętaj, że te ładne i foremne
    > też mogą być powysychane).
    >
    > Ja zawsze wymieniam wszystkie

    No, ja też bym wszystkie zmienił, ale na razie w dłuższej perspektywie
    nowych nie bardzo da się nabyć... stąd kombinowanie.
    Może w niedzielę na Wolumen, ale duży komp będzie mi potrzebny szybciej...
    Pomyślę, na razie idę kimać.

  • 13. Data: 2017-09-11 11:19:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No, ja też bym wszystkie zmienił, ale na razie w dłuższej perspektywie
    > nowych nie bardzo da się nabyć... stąd kombinowanie.

    allegro i paczkomaty? kurier?
    od metra tego wszedzie. masz jeszcze pseudogiełdę elektroniczną WGE
    (obok GUSu)

  • 14. Data: 2017-09-11 12:36:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > allegro i paczkomaty? kurier?
    > od metra tego wszedzie. masz jeszcze pseudogiełdę elektroniczną WGE (obok
    > GUSu)

    Kasa, po prostu kasa, będzie niebawem, ale jeszcze nie dziś. :)
    Chcę wskoczyć na Wolumen może, no, jeszcze zobaczę. Albo po prostu alledrogo
    i cała płyta. Przyjrzę tylko, aby złaczze do rygla miała.

  • 15. Data: 2017-09-11 17:14:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kasa, po prostu kasa, będzie niebawem, ale jeszcze nie dziś. :)
    > Chcę wskoczyć na Wolumen może, no, jeszcze zobaczę. Albo po prostu
    > alledrogo i cała płyta. Przyjrzę tylko, aby złaczze do rygla miała.

    No bez przesady - wymiana kondensatorów kilka vs. całość to będziesz
    miał z 8pln różnicy. zakładam, że aż tak cie nie docisnęło. Generalnie
    jak chcesz na już i bez wysyłki to leć na WGE - Piekarz tam jeszcze
    zdaje się jest - on będzie miał wszystko.

  • 16. Data: 2017-09-11 17:45:34
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > z 8pln różnicy. zakładam, że aż tak cie nie docisnęło. Generalnie jak
    > chcesz na już i bez wysyłki to leć na WGE - Piekarz tam jeszcze zdaje się

    Spoko, te 8 zyla to nie problem.
    Poczekać trochę mogę... a nuż okaże się, że odzyskowy dysk nie umarł do
    końca i uda mi się ponowny odczyt (bardzo wskazane, przy pierwszym czytaniu
    mogły być przekłamania - uszkodzony jeden moduł pamięci)? To w trakcie prób
    czytania zaczęło się i było częste (ostatnio na tyle, że podejmowanie
    dalszych prób przestało mieć sens), więc ciąłem po kawałku i zeszło,
    myślałem, że dysk w tak złym stanie, mógł przy czytaniu wpaść w jakieś
    zakleszczenie, celowały w tym starsze dyski sprzed dekady i dalej, że np.
    bez końca czekał, aż coś się w nim wykona, a system przez to bez końca
    czekał, aż dyskowi wróci gotowość. (BTW, jak odbieracie komunikat,
    przekładam z angielskiego - "Błąd odczytu podczas zapisu"...? :P)
    Przejrzałem właśnie Allegro, są tanie kondzioły, które będą akurat,
    zastanawiam się jednakże, czy dołożyć trochę pieniędzy i nabyć kondzioły
    polimerowe, ach, jakie drogie, całego złotego sztuka...
    A nawet, jak po dwa będzie, to chyba tak wiele nie stracę? W sumie do
    bezwzględnej wymiany jest 11, a mogących poczekać 7, jak kupię, to już
    wszystkie z tej paki wymienię, myślę, że nie zbiednieję. A jak kupię zwykłe
    płytowe, to one tanie i paczka 10 sztuk jest poniżej 10 złotych. Kupować
    polimery, czy zwykłe? Z montażem poradzę sobie.

  • 17. Data: 2017-09-11 21:16:06
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Więc... tylko spuchnięte, czy popatrzeć w okolicy i wymienić coś także
    > profilaktycznie?

    Wszystkie. Wolę zrobić +50%-100% ale robić jeden raz.
    Wielowarstwowe płyty nieraz ciężko się lutuje, szczególnie przy
    rozmiarach padów niewiele większych od średnicy wyprowadzenia.

  • 18. Data: 2017-09-11 21:48:27
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Pcimol" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Wszystkie. Wolę zrobić +50%-100% ale robić jeden raz.

    No, ja też tak w sumie myślę. Z tym, że wymienię tylko te podobne, bo tak,
    to miałbym ze 30-kilka, a opieram się na domniemaniu, żze podobne kondzioły
    są w podobnych gałęziach obwodów i różne w różnych. Te inne nawet nacięć nie
    mają, więc przypuszczam, że ich warunki pracy mogą nie być tak obostrzone,
    jak tych z nacięciami, przewlekanych elektrolitów mam 44 różnych razem. MLCC
    nie liczyłem, SMD nie ruszam. Do wymiany zakwalifikowałem 18 kondensatorów,
    reszta nie wydaje się być w szczególnie wymagających obwodach.

    > Wielowarstwowe płyty nieraz ciężko się lutuje, szczególnie przy rozmiarach
    > padów niewiele większych od średnicy wyprowadzenia.

    Na szczęście końcówki nie wyglądają na dodatkowo zagniatane (moje
    "ulubione"), postaram się uważać i je powymieniać. Rozmyślam nad k.
    polimerowymi, są droższe, ale nie powinienem zbiednieć. Lutownicę mam dość
    gorącą, więc powinno pójść szybko i sprawnie, największych kłopotów
    spodziewam się w momencie wsadzania nowych elementów. Ale, poradzę sobie.

  • 19. Data: 2017-09-13 15:02:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > jak chcesz na już i bez wysyłki to leć na WGE - Piekarz tam jeszcze
    > zdaje się jest - on będzie miał wszystko.

    Jest (Cybernode), ale niedługo nie będzie - się wyprzedają.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]