  • 1. Data: 2019-04-07 11:52:14
    Temat: Komputer z Windows CE poszukiwany - tani.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mam potrzebę zainstalowania pewnej aplikacji na kompie z windows CE (7
    lub lepiej embeded). Szukam więc jednostki nadającej się do zastosowań w
    środowisku możliwie zbliżonym do przemysłowego. Nie chodzi mi o jakąś
    specjalną obudowę, to żaden kłopot, jedynie o trwałość i interfejsy (np:
    24VDC zasilanie, konstrukcja z mocnymi gniazdami rozsądnie rozmieszczonymi).
    Szukam czegoś z wyjściem DVI lub nawet VGA, HDMI niemile widziane, ale
    jak nie będzie wyboru to poszukam przejściówki. Koniecznie 2 porty, z
    czego przynajmniej jeden musi być gigowy. Najchętniej coś w okolicach
    Celeron 2.5G lub lepiej, pamięć 2G to aż nadto. Może startować z FC,
    dysku, acha, musi być przynajmniej 2x usb.

    Znajduję rozwiązania typu Astor, Advantech, ciekawie wygląda Elmatic,
    ale ceny ciągle na poziomie od 1 do 2 kEur. Przy takich cenach zakup
    przestaje mieć jakikolwiek sens. Ceny na poziomie 500Eur moim zdaniem
    stanowią absolutnie górną granicę opłacalności tematu.
    Pomyślałem, że może ktoś zna rynek, może używa jakiegoś niszowego
    producenta i podpowie.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2019-04-07 13:41:57
    Temat: Re: Komputer z Windows CE poszukiwany - tani.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 07 Apr 2019 11:52:14 +0200, "Irek.N."
    <t...@j...taki.jest.pl> wrote:
> [...]
    > wań w
    > środowisku możliwie zbliżonym do przemysłowego.

    Warszawa, Plac Defilad 1, ale oni raczej niechętnie pozbawiają się
    swoich eksponatów ;)

    --
    Marek

  • 3. Data: 2019-04-07 13:51:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Apr 2019 11:52:14 +0200, Irek.N. napisał(a):
> [...]
    > Celeron 2.5G lub lepiej, pamięć 2G to aż nadto. Może startować z FC,
    > dysku, acha, musi być przynajmniej 2x usb.

    CE nie byl na Arm ?

    Chyba, ze masz na mysli jakis pozniejszy wynalazek, blizszy pecetom
    ... to chyba sie da normalnym windowsem zastapic.
    MS troche zwariowal z tymi nazwami.

    J.

  • 4. Data: 2019-04-07 14:31:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 13:51, J.F. pisze:
    > CE nie byl na Arm ?

    W nawigacjach na 100% jest na ARMie.
    Może na Malince da się CE postawić?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2019-04-07 14:34:17
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 14:31, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Może na Malince da się CE postawić?

    Nawet ktoś o tym już pomyślał:
    https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=6
    510

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2019-04-07 17:18:51
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nawet ktoś o tym już pomyślał:
    > https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=6
    510

    Ale to trochę za słabe jest :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2019-04-07 17:32:48
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 17:18, Irek.N. pisze:

    > Ale to trochę za słabe jest :(
    To co ty chcesz na tym robić? To cudo potrafi dekodować H.264
    programowo, a Tobie mało? Teraz już jest RPi 3+ i sprzętowo to niezła
    rakieta.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2019-04-07 17:52:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 11:52, Irek.N. pisze:
    > Mam potrzebę zainstalowania pewnej aplikacji na kompie z windows CE (7
    > lub lepiej embeded). Szukam więc jednostki nadającej się do zastosowań w
    > środowisku możliwie zbliżonym do przemysłowego.

    Panele operatorskie Simatic
    Panele HMI Proface
    Potem już Windows Embedded:
    Panele HMI Proface
    Panele HMI Beckhoff

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2019-04-07 19:31:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 07/04/2019 11:52, Irek.N. wrote:
    > czego przynajmniej jeden musi być gigowy. Najchętniej coś w okolicach
    > Celeron 2.5G lub lepiej, pamięć 2G to aż nadto. Może startować z FC,
    > dysku, acha, musi być przynajmniej 2x usb.

    Napisz co to za aplikacja do zastosowań przemyslowych co potrzebuje 2.5
    miliarda+ operacji na sekundę i gigabitowego ethernetu a jednocześnie
    pracuje na niszowym systemie. Ciekaw najzwyczajniej jestem.

  • 10. Data: 2019-04-07 20:08:56
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Panele operatorskie Simatic

    Yyy... a tam jest W.CE/EM?

    > Panele HMI Proface

    Coś mi się wydaje, że proface ma swoje środowisko/OS

    > Potem już Windows Embedded:
    > Panele HMI Proface

    A to się różni czymś od poprzedniego?

    > Panele HMI Beckhoff

    A czy możesz mi podpowiedzieć jakiś panel HMI Beckhoff-a?

    Miłego.
    Irek.N.