  • 31. Data: 2019-05-07 19:26:29
    Temat: Re: Komu profil alu?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-07 o 16:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >
    > No przylapala, bo miala co sprawdzic, a nie "spalilo sie wracajac z
    > orbity".

    > No coz, byc moze protestowal, i wyprotestowal,  że tylko 40 mln a nie 700.
    > Ale widac NASA miala na tyle dobre argumenty, ze nie wyprotestowal na
    > zero :-)

    > Reszta po prostu kupuje oryginaly i sie nie zastanawia ...

    > Wiesz cos wiecej ?
    > Bo wniosek moze i logiczny, ale czy aby na pewno prawdziwy ?

    > Myslisz, ze tak sobie z sufitu wpisal te tolerancje ?
    > Ktos to chyba jednak  testowal ... i wczesniej wiele razy zadzialalo :-)

    Sprawa jest prosta.
    Kupno materiału z certyfikatem jest droższe niż bez certyfikatu.
    Kupują więc raz z certyfikatem i kserują certyfikat.
    Następną partię kupują bez certyfikatu i dołączają ten skserowany
    poprzednio dokument.
    Handlowiec miesza, bo mówi zaopatrzeniowcowi, że to ten sam materiał i
    niepotrzebnie przepłaca domagając się certyfikatu.

    WM

  • 32. Data: 2019-05-07 20:59:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Kupują więc raz z certyfikatem i kserują certyfikat.
    >Następną partię kupują bez certyfikatu i dołączają ten skserowany

    Mowisz ?
    A mozna kupic bez certyfikatu ?
    Bo ostanio chyba sporo klientow chce, to huta certyfikat robi.

    A w tym przypadku certyfikat robili sami, tylko jakos kiepsko.

    No chyba ze ... powiedzmy, ze na badaniach wyjdzie, ze parametrow nie
    trzyma, i co wtedy huta zrobi:
    -do pieca na przetop,
    -wypisze certyfikat, ze trzyma,
    -sprzeda jako niepelnowartosciowy,

    Jakos dziwnie obstawiam drugie rozwiazanie, szczegolnie przy malych
    odchylkach :-)

    A w ogole mozna dzis sprzedac bez certyfikatu ?
    Tzn w UE, bo Indiach pewnie mozna ...

    J.

  • 33. Data: 2019-05-07 21:55:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-07 o 20:59, J.F. pisze:
> [...]
    > odchylkach :-)
    >
    > A w ogole mozna dzis sprzedac bez certyfikatu ?

    Norma wytrzymałości dla danego materiału to są widełki od Rmin do Rmax.
    Tak deklaruje producent i poświadcza ogólnym certyfikatem.
    Różnica między Rmax i Rmin może być niestety znacząca.

    Dla danej partii materiału można wydębić certyfikat szczegółowy, który
    podaje konkretną wartość z próby wytrzymałościowej.
    Przeważnie wynik próby był blisko górnej wartości widełek.
    Bez tego jest loteria, bo nie wiadomo czy trafimy bliżej górnej
    wartości, czy dolnej, dopuszczalnych widełek.

    Te gorszej jakości partie firma wciskała bez papierka, by nie psuł
    wizerunku.

    Co ma zrobić konstruktor, któremu z obliczeń wychodzi wartość ze środka
    widełek?
    Zobowiązuje zaopatrzeniowca by kupował z odpowiednią wytrzymałością
    poświadczoną próbą.
    Jak zaopatrzeniowiec kręci nosem to podaje się mu materiał dużo
    wytrzymalszy i niestety dużo droższy.

    WM

  • 34. Data: 2019-05-08 01:27:34
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-08 o 05:50, Konrad Anikiel pisze:

    > No właśnie jaki z tego wniosek? Że w tym szaleństwie jest metoda? Czy że bez
    miliarda lat przypadkowych mutacji nie zrobimy dobrej maszyny?

    Inżynieria genetyczna już teraz potrafi czynić cuda.
    Może kiedyś tą technika powstaną żywe samoloty pasące się na łące. ;)

    WM

  • 35. Data: 2019-05-08 05:50:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

  • 36. Data: 2019-05-09 09:11:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2019 18:07:37 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    miliarda lat przypadkowych mutacji nie zrobimy dobrej maszyny?

    > Inżynieria genetyczna już teraz potrafi czynić cuda.
    > Może kiedyś tą technika powstaną żywe samoloty pasące się na łące. ;)

    Takie?
    https://images.app.goo.gl/TjMFXqFrSBpNL5nc9

  • 37. Data: 2019-05-09 12:03:24
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-09 o 09:11, Konrad Anikiel pisze:

    miliarda lat przypadkowych mutacji nie zrobimy dobrej maszyny?

    > Takie?
    > https://images.app.goo.gl/TjMFXqFrSBpNL5nc9

    https://mymodernmet.com/wp/wp-content/uploads/2017/1
    2/bronze-sculptures-fredrik-raddum-1.jpg

    https://www.newsweek.pl/wiedza/nauka/lasica-na-grzbi
    ecie-dzieciola-niezwykle-zdjecie/wfhj8pj

    WM