  • 1. Data: 2018-03-21 21:16:50
    Temat: Koniec Arrinery?
    Od: j...@i...pl

    https://spidersweb.pl/autoblog/jacek-balkan-wygral-p
    roces-z-arrinera-o-znieslawienie/

    "Jest marzec 2018 r. Fanpage Arrinery zmarł (1 wpis w tym roku).
    Strona Arrinera.com od dawna nie jest aktualizowana. Projekt wygląda
    na zakończony. Na pewno nie był ściemą, bo przecież samochody
    powstały, a nawet udało się otrzymać rządową dotację."

    To chyba koniec projektu polskiego supersamochodu. Kto kolejny?
    Syrenka z Kutna? W 2016 roku miała ruszyć sprzedaż tych aut. Mamy 2018
    a sprzedaży nie ma.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 2. Data: 2018-03-21 21:21:32
    Temat: Re: Koniec Arrinery?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 21 Mar 2018 21:16:50 +0100, j...@i...pl napisał(a):

    > udało się otrzymać rządową dotację.

    Czyli projekt osiągnął założone cele.

  • 3. Data: 2018-03-21 22:02:19
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 21 Mar 2018 21:21:32 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Czyli projekt osiągnął założone cele.

    :)

    Dlatego piszę o Syrence, bo tam też poszły dotacje. I chyba nawet
    unijne. A ostatnio cos czytałem o dotacji na Syrenkę elektryczną.

  • 4. Data: 2018-03-21 22:07:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 21:16, j...@i...pl pisze:
    Na pewno nie był ściemą, bo przecież samochody
    > powstały, a nawet udało się otrzymać rządową dotację."

    Tak to jest z demoralizującymi i psującymi rynek dotacjami czy rządowymi
    czy unijnymi.
    Okrętu się spodziewałeś? :-)

  • 5. Data: 2018-03-23 13:49:09
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 21.03.2018 o 21:16, j...@i...pl pisze:
> [...]
    > na zakończony. Na pewno nie był ściemą, bo przecież samochody
    > powstały, a nawet udało się otrzymać rządową dotację."

    bo to jedna wielka ściema.
    Aż mi sie chce smiać jak pokazywali zdjęcia Morawieckiego trzymającego
    kierownicę Arrinery w rękach i mówiących o super prolskim samochodzie.

    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/541018,
    arrinera-hussarya-gt-pierwszy-samochod-sprzedany-cen
    a-minister-morawiecki.html

    > To chyba koniec projektu polskiego supersamochodu. Kto kolejny?
    > Syrenka z Kutna? W 2016 roku miała ruszyć sprzedaż tych aut. Mamy 2018
    > a sprzedaży nie ma.

    6mln poszło - i nawet KMZ Kutno nie przyznaje sie równiez do takiego
    projektu na własnych stronach.
    Ulepili 3 prototypy, jeden został rozbity - .... i projekt zamknięto.
    Oczywiście zero wyjaśnienia mimo, że na projekt poszło trochę kasy
    publicznej.

    Teraz mamy fazę renderów - zrobili konkurs na render auta elektrycznego
    a przez dwa lata nie podano nawet jego głównych założeń technicznych.

    Czy ktoś jeszcze wierzy, że w Polsce uda się jakiekolwiek auto
    wyprodukować na skalę masową - skoro większość robiona jest na pokaz,
    pod publikę a brakuje mozolnego procesu technologicznego.
    Niechny wyprodukowali 1 wersję meluzyny z wadami wieku diecięcego - po
    dwóch latach weszła by nowa wersja z poprawkami i byłaby szanasa na
    dalszy rozwój.

    A tak tworzymy tylko rendery i depczemy w miejscu :(

  • 6. Data: 2018-03-23 15:18:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >prolskim samochodzie.

    >http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/541018
    ,arrinera-hussarya-gt-pierwszy-samochod-sprzedany-ce

    ALe wiesz - wywali sie silnik, wsadzi baterie, i moze bedzie druga
    premiera :-)

> [...]
    >Czy ktoś jeszcze wierzy, że w Polsce uda się jakiekolwiek auto
    >wyprodukować na skalę masową - skoro większość robiona jest na pokaz,

    Melex ?

> [...]
    >na dalszy rozwój.
    >A tak tworzymy tylko rendery i depczemy w miejscu :(

    Rendery sa przynajmniej tanie :-)

    ale teraz odkupimy od GM dwie fabryki, to moze ruszymy z seria :-P

    J.

  • 7. Data: 2018-03-23 16:17:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-03-2018 o 13:49, AL pisze:

> [...]
    > pod publikę a brakuje mozolnego procesu technologicznego.
    > Niechny wyprodukowali 1 wersję meluzyny z wadami wieku diecięcego

    A kto im silnik sprzeda?
    Znowu od motopompy mają wkładać?

  • 8. Data: 2018-03-23 16:27:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A kto im silnik sprzeda?
    >Znowu od motopompy mają wkładać?

    Silnik sprzedadza. A na czym niby jezdzi Rolls-Royce, Bentley, Lotus,
    czy spora czesc Volvo.

    Taki VW pewnie bardzo chetnie sprzeda troche silnikow ... diesla. Ale
    z Euro 6 :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-03-23 18:31:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 23.03.2018 o 15:18, J.F. pisze:

    > Rendery sa przynajmniej tanie :-)
    >
    > ale teraz odkupimy od GM dwie fabryki, to moze ruszymy z seria :-P

    jak Francuzi będą chcieli (od niemal roku GM należy do PSA).
    :)

    p.s.
    jak znam życie to nawet z Francuzami nie rozmawialiśmy (duma nie
    pozwala? pewnie znowu chodzi o te widelce ;)
    (choć PSA krzyczy, że będą redukcje i ze względów propagandowych
    zostawią fabryki w Niemczech kosztem naszych w PL - jakieś zresztą
    cięcia już w Oplu w Gliwicach są robione w tym zakresie.

  • 10. Data: 2018-03-23 23:08:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2018 18:31:38 +0100, AL napisał(a):

> [...]
    > p.s.
    > jak znam życie to nawet z Francuzami nie rozmawialiśmy (duma nie
    > pozwala? pewnie znowu chodzi o te widelce ;)

    Ale o czym tu rozmawiac - kupili se te fabryki, to teraz niech sobie
    sami te zabe jedza :-)

    > (choć PSA krzyczy, że będą redukcje i ze względów propagandowych
    > zostawią fabryki w Niemczech kosztem naszych w PL - jakieś zresztą
    > cięcia już w Oplu w Gliwicach są robione w tym zakresie.

    Oni tez dobrze wiedza jak ten biznes dziala, beda chcieli, to sami
    przyjda na rozmowy :-)

    Hm, helikopery ciagle otwarte, a tu taka fajna opcja ofsetowa :-)

    J.