  • 1. Data: 2013-09-20 20:47:53
    Temat: Koniec przemysłu motoryzacyjnego w starym stylu
    Od: Sławek <z...@p...onet.pl.invalid>

    http://biznes.pl/magazyny/motoryzacja/producenci/do-
    sadu-wplynal-wniosek-o-upadlosc-autosanu,5578031,mag
    azyn-detal.html

    To też samochody, chociaż duże.

    Sławek

  • 2. Data: 2013-09-21 10:32:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2013 20:47:53 +0200, Sławek napisał(a):
    > http://biznes.pl/magazyny/motoryzacja/producenci/do-
    sadu-wplynal-wniosek-o-upadlosc-autosanu,5578031,mag
    azyn-detal.html

    w jakim sensie?

    ze upadaja post-PRL fabryki ? Ta juz byla sprywatyzowana.

    Ze juz nie ma miejsca malych producentow samochodow ?
    Od dawna wiadomo, i tak sie dlugo trzymali.
    Ale tramwaje montuja male fabryczki.

    Ale GM tez zbankrutowal w 2009, choc nie calkiem rozumiem co sie dalej
    dzialo:
    http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_Chapter_
    11_reorganization

    J.

  • 3. Data: 2013-09-21 11:10:21
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Sławek" <z...@p...onet.pl.invalid> napisał
    w wiadomości news:l1i56k$n8a$1@node2.news.atman.pl...
    > http://biznes.pl/magazyny/motoryzacja/producenci/do-
    sadu-wplynal-wniosek-o-upadlosc-autosanu,5578031,mag
    azyn-detal.html

    > To też samochody, chociaż duże.

    w starym stylu bo nowej nie mamy - zostalismy tylko montowniami skazani na
    decyzje z zewnatrz - patrz zabranie pandy...
    szkoda - kolejna epoka sie zamyka.
    najlepiej rozjebac caly przemysl - dziwne ze niemiaszkom sie wszystko
    oplaca, stocznie, motoryzacja, chemia [ w kontekscie zamkniecia bydgoskiego
    zachemu] ... itp itd.

  • 4. Data: 2013-09-21 11:12:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 21 Sep 2013 11:10:21 +0200 osobnik zwany misiek
    napisał:

> [...]
    >

    > w starym stylu bo nowej nie mamy - zostalismy tylko montowniami skazani
    > na decyzje z zewnatrz - patrz zabranie pandy... szkoda - kolejna epoka

    i montujemy te solarisy, newagi, pesy ... a wait! to chyba w tym kraju
    niedasizmu zaprojektowane

    > najlepiej rozjebac caly przemysl - dziwne ze niemiaszkom sie wszystko
    > oplaca, stocznie, motoryzacja, chemia [ w kontekscie zamkniecia
    > bydgoskiego zachemu] ... itp itd.

    uwielbiam takie kłapanie dziobem na temat tego jak wygląda przemysł w
    niemczech i jak te firmy działają

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-09-21 11:17:04
    Temat: Re: Koniec przemys3u motoryzacyjnego w starym stylu
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    > wniosek-o-upadlosc-autosanu,5578031,magazyn-detal.ht
    ml

    > i montujemy te solarisy, newagi, pesy ... a wait! to chyba w tym kraju
    > niedasizmu zaprojektowane

    solarisy i tramy z pesy - ok zgadzam sie - pytanie jak to sie ma do 40 miln
    kraju w srodku europy.

    > uwielbiam takie kłapanie dziobem na temat tego jak wygląda przemysł w
    > niemczech i jak te firmy działają

    wuj mnie obchodzi jak dzialaja w niemczech - najwazenisze ze nie dzialaja w
    PL.
    ciekawe czy tez szukali inwestora katarskiego w googlach ;)

  • 6. Data: 2013-09-21 11:25:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 21 Sep 2013 11:17:04 +0200 osobnik zwany misiek
    napisał:

> [...]
    > dzialaja w PL.
    > ciekawe czy tez szukali inwestora katarskiego w googlach ;)

    czyli nie wiesz jak działają ale wiesz, ze lepiej niż u nas. ROTFL.
    Wylecz swoje kompleksy

  • 7. Data: 2013-09-21 11:52:52
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > czyli nie wiesz jak działają ale wiesz, ze lepiej niż u nas.

    Co masz na myśli ? Wyjaśnij.

  • 8. Data: 2013-09-21 12:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2013 11:17:04 +0200, misiek napisał(a):
    > solarisy i tramy z pesy - ok zgadzam sie - pytanie jak to sie ma do 40 miln
    > kraju w srodku europy.

    Normalnie sie ma. Wymien dunska marke samochodow, albo holenderska.

    > wuj mnie obchodzi jak dzialaja w niemczech - najwazenisze ze nie dzialaja w
    > PL.

    Maja marke, maja zbyt, maja dzialy rozwojowe, maja dobre produkty,
    wiec maja marke. I tak to sie kreci.
    Gdzies tam na poczatku mieli solidnych pracownikow.

    W samochodach osobowych mala fabryka sie nie utrzyma, swiat zobaczyl
    do dawno, Szwedzi zrozumieli troche pozniej.

    > ciekawe czy tez szukali inwestora katarskiego w googlach ;)

    Jakby mieli potrzebe to by szukali. Pecunia non olet.

    Zobacz jak sie np Rover sprzedawal. A przeciez Brytyjczycy byli ze
    swojej solidnosci rownie dumni jak Niemcy (ale przed wojna :-)
    Albo Jaguar.

    J.

  • 9. Data: 2013-09-21 12:40:42
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

> [...]
    ml

    > czyli nie wiesz jak działają ale wiesz, ze lepiej niż u nas. ROTFL.

    spales na zajeciach z logiki ? wujobchodzenie i brak widzy nie jest jakby
    tozsame ;) popatrz sobie na pkb niemiaszkow i wspolczynniki wzrostu
    produkcji przemyslowej. Oraz na to - na co stawiaja potomkowie dziadkow z
    wermahtu - nie na postkolonialne skladanie z klockow tylko na inwestycje w
    uczelnie - w patenty przemyslowe, PRODUKCJE i INNOWACJE - a nie na
    skladanie gotowych klockow - ktore w kazdej chwili moga nam sparztnac sprzed
    nosa... bo skaldanie z klockow to domena republik bananowych.

    widzisz subtelna roznice ?

  • 10. Data: 2013-09-21 12:44:44
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Normalnie sie ma. Wymien dunska marke samochodow, albo holenderska.

    Polsce to przydałaby sie jakakolwiek marka na sklalę światową, byle czego :)

    >Maja marke, maja zbyt, maja dzialy rozwojowe, maja dobre produkty,
    >wiec maja marke. I tak to sie kreci.

    Maja kapitał !