  • 1. Data: 2020-06-30 11:06:23
    Temat: Koniec z rasistowskimi scalakami
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Ciekawych czasów doczekaliśmy
    https://hackaday.com/2020/06/29/updating-the-languag
    e-of-spi-pin-labels-to-remove-casual-references-to-s
    lavery/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 2. Data: 2020-06-30 13:12:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czekam aż w Afryce zakażą używania nazw takich jak biały chleb. Ja pierdole. Co ja
    zrobiłem. Jak to kiedyś taki jeden powiedział otworzyłem puszke z Pandorą. Jest białe
    mieso. Wróci ludożerstwo. Mleko też jest białe. I śnieg też. Znaczy się nie będzie
    lodów śmietankowych w Afryce a gdzieś indziej czekoladowych. Kawy z mlekiem albo
    śmietanka popularnie zwane białymi będą w Afryce niedopuszczalne a poza Afryka
    zamówienie czarnej w kawiarni będzie niedopuszczalne i karalne. Nawet nie chce myśleć
    co zrobią komuś kto zamówi małą czarną. Toż to pedofilia i rasizm w jednej małej
    filiżance. A jak mała czarna będzie z cukrem to prokurator dopisze perwersje. W
    literaturze też lipa bo występują w niej czarne charaktery. Samochody w kolorze
    czarnym będą niedopuszczalne. Samochód czemuś służy. A służy i czarny nie mieszczą
    się w ramach poprawnych społeczeństw. Jak rozszerzyć ten tok rozumowania o indian to
    polską flagę trzeba zdelegalizować. Bo biało czerwona i czerwony na spodzie. Don
    Pedro z krainy Deszczowców miał czarna pelerynę. Aż się boję dokonać analizy zdania z
    czarną peleryna.

  • 3. Data: 2020-06-30 13:31:17
    Temat: Re: Koniec z rasistowskimi scalakami
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-30 o 11:06, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > Ciekawych czasów doczekaliśmy
    > https://hackaday.com/2020/06/29/updating-the-languag
    e-of-spi-pin-labels-to-remove-casual-references-to-s
    lavery/

    Zamieniają Master/Slave na Controller/Peripherial. Ludzie mieszkający na
    peryferiach miast nie będą protestować?
    P.G.

  • 4. Data: 2020-06-30 14:06:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-30 o 13:31, Piotr Gałka pisze:
    e-of-spi-pin-labels-to-remove-casual-references-to-s
    lavery/

    > Zamieniają Master/Slave na Controller/Peripherial. Ludzie mieszkający na
    > peryferiach miast nie będą protestować?
    Nawet powinni :)

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-06-30 15:44:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zenek Kapelinder napisał(a) :
    > W literaturze też lipa bo występują w niej czarne charaktery.

    Nawet, o zgrozo, są białe kruki.

    Firma L'Oreal usuwa z nazewnictwa słowo "biały".

    Idąc dalej tym krokiem, to nie będzie też proszku do prania białego.
    A do kolorowego? Ten jawny rasizm też będzie zlikwidowany.

    Proponuję też, wzorem przewidujących anglojęzycznych, zlikwidować z
    nazewnictwa bieliznę. I używać podspodnik.

    Biały Dunajec - od jutra Pieniński Dunajec. Biała Podlaska - Tęczowa
    Podlaska. Bielsko Biała - Bielsko Nadrzeczne ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2020-06-30 15:54:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbynek Ltd. napisał:

> [...]
    >
    > Biały Dunajec - od jutra Pieniński Dunajec. Biała Podlaska - Tęczowa
    > Podlaska. Bielsko Biała - Bielsko Nadrzeczne ;-)

    A jak kilkanaście lat temu jeden mówił, że "nic go nie przekona,
    że białe jest białe, a czarne jest czarne", to się ludzie z niego
    śmiali. A to prorok normalnie!

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2020-06-30 15:55:47
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-06-30 15:44, Zbynek Ltd. wrote:

    > Biała Podlaska - Tęczowa
    > Podlaska.

    Może się tak nie rozpędzaj ;-)

    Włodek

  • 8. Data: 2020-06-30 15:56:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Może w końcu zrobią jeden proszek i będzie się nazywał uniwersalny. A co z białym
    AGD? Na samochodach ktoś dał linka do rasistowskich znaków drogowych.
    https://demotywatory.pl/4444900/Znaki-drogowe-sa-ras
    istowskie

  • 9. Data: 2020-06-30 16:01:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak to wizjoner i nie musi się rozpędzać. Może będzie wiedział co z białym
    małżeństwem zawartym przez tęczowych za przeproszeniem czarnych.

  • 10. Data: 2020-06-30 16:49:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jun 2020 11:06:23 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Ciekawych czasów doczekaliśmy
    > https://hackaday.com/2020/06/29/updating-the-languag
    e-of-spi-pin-labels-to-remove-casual-references-to-s
    lavery/

    Trudno się dziwić, natywnemu osobnikowi słowo slave kojarzy się
    pejoratywnie nawet użyte w kontekście technicznym a kontekst
    kulturowy zawsze jest silniejszy.
    Dla nas na przykład określenie "serwer" jest dość neutralne,
    natomiast widziałem kiedyś zmieszanie, niedowierzanie i niesmak w
    oczach dorosłej osoby angielskojęzycznej, która pierwszy raz się
    spotkała z tym określeniem.

    --
    Marek