  • 1. Data: 2015-05-03 20:07:35
    Temat: Kontrola trzeżwości
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Jak zwykle nie był łaskaw przedstawić się ani podać podstawy

  • 2. Data: 2015-05-03 22:54:09
    Temat: Re: Kontrola trzeżwości
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 maja 2015 20:08:06 UTC+2 użytkownik re napisał:
    > Jak zwykle nie był łaskaw przedstawić się ani podać podstawy

    Ja bym pisał skargę do komendanta głównego.

  • 3. Data: 2015-05-04 07:09:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-03 20:07, re wrote:
    > Jak zwykle nie był łaskaw przedstawić się ani podać podstawy

    Mi przedstawiają się zawsze. A jako podstawę podają "kontrolę
    trzeźwości". Jakbym się dopytał, to pewnie podaliby konkretny paragraf.

    Rutynowe kontrolę trzeźwości to nawet bym popierał. Tylko chciałbym
    limit jak w starej unii i żeby odpieli się od rowerantów.

    Shrek.

  • 4. Data: 2015-05-04 09:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Mi przedstawiają się zawsze. A jako podstawę podają "kontrolę
    > trzeźwości". Jakbym się dopytał, to pewnie podaliby konkretny paragraf.

    Ci co wkładają mikrofon do dmuchania przez okno tez?
    Juz i bez tego robią korki az miło...

    > Rutynowe kontrolę trzeźwości to nawet bym popierał. Tylko chciałbym
    > limit jak w starej unii i żeby odpieli się od rowerantów.

    Ano własnie.
    Kontrole to jedno tylko dlaczego u nas jestes tak samo bezpiecznym kierowca
    majac 0,2 jak w innych krajach 0,5 i nawet wiecej?
    No i po co takie niskie limity na rowery?
    No i dlaczego łapanka jest w sobote rano (połapią tych kacowych z 0,2 -
    0,4) zamiast łapac tych naprawde pijanych w piątek wieczorem?

  • 5. Data: 2015-05-04 12:50:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-04 09:00, Budzik wrote:

    > Ci co wkładają mikrofon do dmuchania przez okno tez?
    > Juz i bez tego robią korki az miło...

    Też - "Dzień dobry, sierżant/aspiratnt czy co tam na pagonach, taki a
    inny sekcja policji drogowej jakaś tam, rutynowa kontrola trzeźwości -
    proszę dmuchnąć tutaj az zapiszczy"

    > Ano własnie.
    > Kontrole to jedno tylko dlaczego u nas jestes tak samo bezpiecznym kierowca
    > majac 0,2 jak w innych krajach 0,5 i nawet wiecej?

    Bo chodzi o igrzyska - lud się cieszy, statystyki są - a co myślałeś, że
    o bezpieczeństwo?

    > No i po co takie niskie limity na rowery?

    Żeby wyrabiać normę na igrzyska z pijanymi kierowcami. Trochę się
    zmieniło. BTW - ilu pijanych kierowców złapali w długi weekend, bo jakoś
    się nie chwalą. Rowerzyści niedopisali?

    Shrek.

  • 6. Data: 2015-05-04 13:26:09
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-05-04, o godz. 12:50:02
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):

    > Żeby wyrabiać normę na igrzyska z pijanymi kierowcami. Trochę się
    > zmieniło. BTW - ilu pijanych kierowców złapali w długi weekend, bo
    > jakoś się nie chwalą. Rowerzyści niedopisali?

    Media (Onet/TVN24) podają: "Policjanci zatrzymali ponad 1200 pijanych
    kierowców.".
    Policjanci (www.policja.pl) zależnie od miejsca w komunikacie podają:
    "Funkcjonariusze zatrzymali 1233 nietrzeźwych
    kierujących"/"Funkcjonariusze zatrzymali aż 1233 nietrzeźwych
    kierowców."
    A pewnie było tak jak co roku: 40-45% tych "kierowców"/"kierujących" to
    rowerzyści.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2015-05-04 14:09:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-04 13:26, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Media (Onet/TVN24) podają: "Policjanci zatrzymali ponad 1200 pijanych
    > kierowców.".

    No to słabiutko;) W zeszłych latach było chyba regularnie 3k. Rowerzyści
    nie dopisali, bo już nie przestępstwo więc w statystykach słabo wygląda,
    a 30 stopni po 10 w każdy dzień nie sprzyja rowerowaniu;)

> [...]
    > kierowców."
    > A pewnie było tak jak co roku: 40-45% tych "kierowców"/"kierujących" to

    Wydaje mi się, że rowerzystą odpuścili, stad "słaby" wynik, mimo że
    kontroli pewnie sporo więcej, bo nakupili alcoblowów.

    Shrek.

  • 8. Data: 2015-05-04 14:27:47
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Bo chodzi o igrzyska - lud się cieszy, statystyki są - a co myślałeś, że
    > o bezpieczeństwo?

    Ktos jednak te kilkaset osob zabija rocznie, wiec o bezpieczenstwo tez.
    Tylko powinny zmienic sie 2 rzeczy:
    - Policja w nieoznakowanych radiowozach, zamiast urzadzac sobie rajdy za
    "piratami", powinna sobie spokojnie jezdzic i obserwowac duzo
    pawazniejsze wykroczenia, niz przekroczenie predkosci. Wiele razy
    widywalem ludzi jadacych dziwnie i mialem watpliwosci co do ich trzezwosci.
    - sad, ktory wypuszcza zatrzymanego po pijaku musi byc
    wspolodpowiedzialny karnie za recydywe zlapanego. Jesli Policja lapie w
    pierwszy lepszy weekend kilka tys nawalonych kierownikow, to wkrotce
    powinno zabraknac kierowcow. Tak sie nie dzieje, bo sady wypuszczaja i
    dopiero jak taki kogos zabije, to sie okazuje, ze mial zatrzymane PJ
    kilka razy za jazde na bani.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2015-05-04 15:05:49
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-05-04, o godz. 14:09:37
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):

    > No to słabiutko;) W zeszłych latach było chyba regularnie 3k.

    W 2012 przez 9 dni zatrzymali ponad 5 tysięcy kierujących ale to się
    rozłożyło na wiele dni bo wtedy święto to był wtorek i czwartek.W
    2013 2294 kierujących. w 20014 1539

    > Rowerzyści nie dopisali, bo już nie przestępstwo więc w statystykach
    > słabo wygląda, a 30 stopni po 10 w każdy dzień nie sprzyja
    > rowerowaniu;)

    Jakoś z perspektywy Podlasia (Łuków, Radzyń, Sokołów Podlaski ale tez
    Siedlce) nie zauważyłem zmniejszonej ilości rowerzystów. Powiedziałbym
    nawet że było ich więcej niż zwykle.

    > Wydaje mi się, że rowerzystą odpuścili, stad "słaby" wynik, mimo że
    > kontroli pewnie sporo więcej, bo nakupili alcoblowów.

    Jakoś nie zauważyłem spadku kontroli. Co więcej na bocznych drogach
    między wsiami spotkałem patrole w miejscach gdzie ich nigdy nie
    bywało. A dmuchałem w niedzielę przy powrocie z wyjazdu w Powsinie.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2015-05-04 15:10:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości
    Powitanko,
    >Ktos jednak te kilkaset osob zabija rocznie, wiec o bezpieczenstwo
    >tez.

    O igrzyska - pijakow sie zlikwiduje, a 3000 ofiar rocznie zostanie.
    No dobra, moze juz tylko 2900 ...

    Tak nawiasem mowiac - w 2003r bylo 5640 ofiar smiertelnych, z czego
    385 spowodowanych przez nietrzezwych kierowcow samochodow osobowych.

    W 2012 ofiar bylo 3571, z czego 242 przez nietrzezwych kierowców
    samochodow osobowych.

    Myslisz, ze to walka z pijanymi poprawila stan bezpieczenstwa na
    polskich drogach ? (*)

> [...]
    >pawazniejsze wykroczenia, niz przekroczenie predkosci. Wiele razy
    >widywalem ludzi jadacych dziwnie i mialem watpliwosci co do ich

    Ja tam minimalnie, ale wykroczen faktycznie nie brakuje. Wyprzedzanie
    na ciaglej pod gorke, na trzeciego.

> [...]
    >wypuszczaja i dopiero jak taki kogos zabije, to sie okazuje, ze mial
    >zatrzymane PJ kilka razy za jazde na bani.

    Znaczy sie co - proponujesz za jazde w stanie nietrzezwosci np rok
    wiezienia, bez zawiasow ?
    (*) - najwyrazniej tak wlasnie myslisz :-)

    A z trzeciej strony - pare razy sie pojawily jakies dane, z ktorych by
    wynikalo, ze taki nietrzezwy kierowca jest ok 10x grozniejszy na
    drodze, wiec eliminowac ich jak najbardziej nalezy.
    Ale z rowerzystami panstwo przegralo :-)

    J.