    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Kontroler SMPS
    Date: Mon, 9 Jul 2018 07:41:23 +0200

    Panowie,

    czy ktoś z Was spotkał się z kontrolerem SMPS, który spełnia następujące
    kryteria:

    1. Potrafi działać na wyprostowanym napięciu sieciowym z minimalnym
    kondensatorem filtrującym 230V lub przy jego braku. PW: tu jest
    największy problem, bo większość ma różnego rodzaju soft-starty,
    które psują koncepcję.

    2. Przy braku obciążenia pobiera jak najmniejszy prąd.

    Potrzebuję izolowanego zasilacza pomocniczego 9V, moc ~5W,
    topologia nie jest istotna, w tej klasie to pewnie będzie
    flyback albo półmostek. Stabilizacja (ani nawet ciągłość VOUT w funkcji
    czasu) nie jest potrzebna, potem jest drugi SMPS, który sobie
    posprząta. Układ może się zachowywać jak zwykły transformator,
    poradzę sobie z taką "jakością" napięcia wyjściowego. Tylko musi
    się dać zasilać z pulsującego DC, bo mi to dramatycznie uprości selektor
    fazy. Jak dotąd poszukiwania idealnie pasującego chipu okazały się
    bezowocne, zastanawiam się więc
    nad nadużciem jakiegoś chipu do PFC albo zrobieniem tego na
    elementach dyskretnych. Półmostek na IR21531 też mi przemknął
    przez głowę.

    Pozdrawiam, Piotr