  • 1. Data: 2018-07-09 07:41:23
    Temat: Kontroler SMPS
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Panowie,

    czy ktoś z Was spotkał się z kontrolerem SMPS, który spełnia następujące
    kryteria:

    1. Potrafi działać na wyprostowanym napięciu sieciowym z minimalnym
    kondensatorem filtrującym 230V lub przy jego braku. PW: tu jest
    największy problem, bo większość ma różnego rodzaju soft-starty,
    które psują koncepcję.

    2. Przy braku obciążenia pobiera jak najmniejszy prąd.

    Potrzebuję izolowanego zasilacza pomocniczego 9V, moc ~5W,
    topologia nie jest istotna, w tej klasie to pewnie będzie
    flyback albo półmostek. Stabilizacja (ani nawet ciągłość VOUT w funkcji
    czasu) nie jest potrzebna, potem jest drugi SMPS, który sobie
    posprząta. Układ może się zachowywać jak zwykły transformator,
    poradzę sobie z taką "jakością" napięcia wyjściowego. Tylko musi
    się dać zasilać z pulsującego DC, bo mi to dramatycznie uprości selektor
    fazy. Jak dotąd poszukiwania idealnie pasującego chipu okazały się
    bezowocne, zastanawiam się więc
    nad nadużciem jakiegoś chipu do PFC albo zrobieniem tego na
    elementach dyskretnych. Półmostek na IR21531 też mi przemknął
    przez głowę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-07-09 11:02:59
    Temat: Re: Kontroler SMPS
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > poradzę sobie z taką "jakością" napięcia wyjściowego. Tylko musi
    > się dać zasilać z pulsującego DC, bo mi to dramatycznie uprości selektor
    Witam,
    czy wystarczy Ci 5V 5W lub 12V 3W?
    HLK-5M05 lub HLK-PM12 gotowe klocki ewentualnie to dokładnie co chcesz:
    AME5-9SCJZ ale już drożej za około 50zł netto w detalu.

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2018-07-09 11:43:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    jacek wrote:

    > Witam,
    > czy wystarczy Ci 5V 5W lub 12V 3W?

    System docelowy zasilany jest napięciem 3.3V, więc zasilający
    go buck z obu napięć powinien elegancko pójść.

    > HLK-5M05 lub HLK-PM12 gotowe klocki ewentualnie to dokładnie co chcesz:
    > AME5-9SCJZ ale już drożej za około 50zł netto w detalu.

    To są gotowe przetwornice z elektrolitami na wejściu, MTBF rzędu 300
    tys. h to zdecydowanie za mało. Ja elektrolitów w urządzeniu mieć nie
    chcę i jestem za to skłonny zapłacić innymi parametrami. "Posiekany
    sinus", jak z zasilacza do halogenów, w pełni mnie zadowoli, ale znane
    mi RCC słabo się skalują w kierunku małych mocy, zwłaszcza w trybie
    standby. Z kolei znalezione przeze mnie kontrolery NXP, chwalące się
    stratami 10mW, mają softstarty i będzie czkawka. Ta konstrukcja jest
    fajna, zwłaszcza oscylogramy na końcu:

    http://danyk.cz/elhatr_en.html

    Ale trochę się boje takiego nagiego półmostka bez zabezpieczeń.
    Przetwornica wygląda na niebezpiecznie silną.

    To nie jest zastosowanie cost-sensitive, mogę dać 50zł. za sam
    kontroler, jeśli mnie zachwyci.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-07-09 12:24:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, July 9, 2018, 7:41:23 AM, you wrote:

> [...]
    > kondensatorem filtrującym 230V lub przy jego braku. PW: tu jest
    > największy problem, bo większość ma różnego rodzaju soft-starty,

    Wszelkie układy będące kontrolerami do oświetlenia. np. serii
    LYTSwitch.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2018-07-09 12:26:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, July 9, 2018, 11:43:08 AM, you wrote:

    > System docelowy zasilany jest napięciem 3.3V, więc zasilający
    > go buck z obu napięć powinien elegancko pójść.
    > To są gotowe przetwornice z elektrolitami na wejściu, MTBF rzędu 300
    > tys. h to zdecydowanie za mało.

    To są 34 lata...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2018-07-09 13:22:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To są 34 lata...

    To jest MTBF, a nie gwarancja. Gwarancji dają 3 lata.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-07-09 14:59:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wszelkie układy będące kontrolerami do oświetlenia. np. serii
    > LYTSwitch.

    Wszystkie to dużo powiedziane, ale rzeczywiście, są i takie, gdzie
    producent reklamuje układ opisem wprost stworzonym pod moje potrzeby:

    "LED drivers using the LYTSwitch-4 family do not use primaryside
    aluminum electrolytic bulk capacitors. This means greatly
    extended driver lifetime, especially in bulb and other high
    temperature applications."

    LinkSwitchPH też to potrafią. Świetnie, bardzo dziękuję!

    To jeszcze na koniec: jakiś powód, by to nie był LNK417?
    Reklama reklamą, ale może znane Ci są jakieś narowy tej serii kontrolerów?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2018-07-09 22:06:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Piotr,
    >To są 34 lata...

    Nie wiesz, ze Piotr lubi dlugowieczne ?

    Nie wiem co on tam robi, ale 34 lata pewnie go nie satysfakcjonuja :-)

    J.