  • 1. Data: 2019-05-21 18:45:30
    Temat: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Witka.

    Od ponad tygodnia poszukuję jakiejś nowej kosiarki spalinowej. Nie
    chodzi o traktorek tylko taką prowadzoną.

    Niestety nie mam pojęcia jeżeli chodzi co wybrać pod względem jakości i
    trwałości.

    Z całą pewnością musi mieć ona napęd oraz elektryczny rozrusznik.

    Może używacie coś co jest warte zainteresowania?

    Jest tego pełno w necie oraz w marketach, ale trudno coś wybrać.

  • 2. Data: 2019-05-21 20:04:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, May 21, 2019 at 6:45:40 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Od ponad tygodnia poszukuję jakiejś nowej kosiarki spalinowej. Nie
    > chodzi o traktorek tylko taką prowadzoną.
    > Z całą pewnością musi mieć ona napęd oraz elektryczny rozrusznik.

    Ja bym najpierw sprecyzowal wymagania, na pozatek:

    - zastosowanie zawodowe/profi czy sporadycznie swoja dzialka
    - powierzchnia
    - co robic z trawa? zbierajaca do kosza? mulczujaca? tnaca na siano cala trawe
    (bebnowa, listwowa?)

    Nigdy nie mialem z rozrusznikiem, odpala sie szarpaczka calkiem prosto. Warto
    doplacac?
    Mam odsniezarke z rozrusznikiem, ale na 240V, rozwiazanie fajne, bo glownie toto stoi
    i aku by na 90% bylo rozladowane. Odpalam w garazu i odsniezam... Ma tez szarpaczke,
    ale zimny silnik trudno sie odpala.

    -

  • 3. Data: 2019-05-21 23:55:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 20:04, WS pisze:
> [...]
    > - powierzchnia
    > - co robic z trawa? zbierajaca do kosza? mulczujaca? tnaca na siano cala trawe

    Zapewne zbierająca do kosza i mulczująca.

    Zastosowanie domowe do koszenia częstego ok. 800-1000m2 i od czasu do
    czasu do ok. 4500m2, ale to od czasu do czasu to raczej kosą, bo robię
    to ze 3-4 razy w roku i trawa za wysoka dla kosiarki.

> [...]
    stoi i aku by na 90% bylo rozladowane. Odpalam w garazu i odsniezam... Ma tez
    szarpaczke, ale zimny silnik trudno sie odpala.

    Rzecz w tym, że moja połówka się złości, że trawniki muszą być koszone
    przynajmniej raz w tygodniu, a ja po prostu nie mam czasu. Uparła się na
    sprzęt, który będzie sama mogła obsłużyć bez oglądania się na mnie i
    wykosić to co przy domu.

  • 4. Data: 2019-05-22 08:42:16
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-05-21 o 23:55, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > przynajmniej raz w tygodniu, a ja po prostu nie mam czasu. Uparła się na
    > sprzęt, który będzie sama mogła obsłużyć bez oglądania się na mnie i

    To że się teraz uparła na samodzielne koszenie "przynajmniej raz w
    tygodniu" nie oznacza, że po dwóch tygodniach jej nie przejdzie.
    :)

  • 5. Data: 2019-05-22 08:57:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, May 22, 2019 at 8:42:18 AM UTC+2, Roman Rogóż wrote:

    > To że się teraz uparła na samodzielne koszenie "przynajmniej raz w
    > tygodniu" nie oznacza, że po dwóch tygodniach jej nie przejdzie.
    > :)

    W sumie tez bym sie tego spodziewal. Nawet jak kosiarka ma naped, to samo koszenie
    wymaga sporo sily (zwlaszcza, jesli dzialka nie jest idealnie rowna, lub ma jakies
    spadki/pochylosci). Jesli ma problem z odpaleniem to pewnie z koszeniem tez nie
    bedzie latwo...

    Przy idealnie rownej dzialce moze jakis robot?
    https://www.pcworld.pl/ranking/Jak-kupowac-robot-kos
    zacy-Najlepsze-automatyczne-kosiarki-2019,410527.htm

    > Zastosowanie domowe do koszenia częstego ok. 800-1000m2 i od czasu do
    > czasu do ok. 4500m2, ale to od czasu do czasu to raczej kosą, bo robię
    > to ze 3-4 razy w roku i trawa za wysoka dla kosiarki.

    Ja mam czeska dakr tekton z przystawka mulczyjaca. Od paru lat na wsi jestem rzadziej
    i nie ma czasu na koszenie, wiec tez wychodzi mi 3-4 koszenia /rok, dokupilem do niej
    tarcze (czyli teraz jest roracyjna-bebnowa) i taka trawe kosi idealnie, ale
    oczywiscie jak na siano, czyli tnie przy ziemi i odrzuca na bok...
    Rozrusznika nie ma, kosi sie dosc ciezko pomimo napedu (jedzie na 2 kolach), z
    przyst. mulczujaca na dodatkowo przednie kolka, ale tez troche sily potrzeba.

  • 6. Data: 2019-05-22 09:21:43
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-05-22 o 08:57, WS pisze:

> [...]
    > https://www.pcworld.pl/ranking/Jak-kupowac-robot-kos
    zacy-Najlepsze-automatyczne-kosiarki-2019,410527.htm
    Patrzę na te małe kółka fortepianowe i zastanawiam się jak równa i
    twarda musi być powierzchnia żeby to miało sens.

  • 7. Data: 2019-05-22 09:39:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, May 22, 2019 at 9:21:45 AM UTC+2, Roman Rogóż wrote:

    > Patrzę na te małe kółka fortepianowe i zastanawiam się jak równa i
    > twarda musi być powierzchnia żeby to miało sens.

    e, na normalnym zadbanym trawniku toto sobie radzi, tysiace filmow na youtubie
    np. https://www.youtube.com/results?search_query=kosiark
    a+automatyczna+Husqvarna

    Jesli kosi bardzo czesto (a taka jest idea) to trawa niska i tylko minimalnie ja
    przycina.

  • 8. Data: 2019-05-22 10:22:01
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 22.05.2019 09:39, WS wrote:
    > Jesli kosi bardzo czesto (a taka jest idea) to trawa niska i tylko minimalnie ja
    przycina.
    A ktoś używa tego czy sami teoretycy?

    Bo sam mam kilka pytań do osoby, która ma takie jeździdło autonomiczne.
    # Jak się z tym współpracuje... stacja dokująca cały czas leży na
    dworze... a ja urządzenie zabieram do domu i raz na 3 po powrocie do
    domu wyciągam z garażu i idę do domu? Czy powinno się to zostawiać na
    dworze?
    # Jak dużo czasu potrzebuje na 1000m2?
    # Czy gryzie, drapie, szczeka i wyje jak ktoś podniesie ją ktoś z ziemi
    i nie będę to ja?
    # Czy da się robić "wirtualne granice?"
    dobra wystarczy...

    --
    GreDi

  • 9. Data: 2019-05-22 10:48:22
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Ja nie mam ale widzę jak pracuje na trawnikach pod Pałacem w Łańcucie. Trawniki
    wyglądają ładnie, widzę już to kilka lat wiec raczej się im sprawdza a jest tam co
    kosić

  • 10. Data: 2019-05-22 11:30:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-22 o 09:21, Roman Rogóż pisze:

    zacy-Najlepsze-automatyczne-kosiarki-2019,410527.htm

    > Patrzę na te małe kółka fortepianowe i zastanawiam się jak równa i
    > twarda musi być powierzchnia żeby to miało sens.

    W Castoramie spisują się świetnie te psudokosiareczki. Koszą sztuczne
    trawniki. Widocznie one są przeznaczone właśnie do takich trawników :)