  • 181. Data: 2019-08-18 08:24:31
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2019 o 07:33, Piotrek Paradysz pisze:
    > Nowa Kia Sportage, liczę Ok 1000pln miesięcznie koszt posiadania (ac/oc, utrata
    wartości, przeglądy) Zakup 120000. Koszt akceptowalny za spokoj i pewność, ze wsiada
    i dojadę gdzie chce i kiedy chce.

    Ale mylisz "nowy" z "Kia".
    Nowe Renault, Duster czy cokolwiek z grupy Renault wcale nie zapewnia Ci
    ani spokoju, ani pewności.
    A Kia tak, nawet używana (byle normalnie), zwłaszcza jeśli jeszcze jest
    na gwarancji (w razie czego).

  • 182. Data: 2019-08-18 23:29:17
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Nawet jeśli coś się zepsuje do jest assistance fabryczny, auto zastępcze bez łaski

  • 183. Data: 2019-08-19 10:53:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-13 o 16:47, Cavallino pisze:
    > to ma ŚWIĘTE PRAWO do pojechanie na wakacje z własnym dupskiem, własnym
    > samochodem.
    > Niczego mu tu państwo nie daje, ani niczego mu nie ubywa.

    20 lat pracuję u prywaciarzy.
    Na wakacje (jak się uda) jeżdżę własnym samochodem z opłaconymi
    wszystkimi podatkami.
    Też nikt mi nic nie daje a odliczyć sobie nie mogę...

    DYSKRYMINACJA!!! ;-)

  • 184. Data: 2019-08-19 12:49:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 09:53, z pisze:

    > 20 lat pracuję u prywaciarzy.
    > Na wakacje (jak się uda) jeżdżę własnym samochodem z opłaconymi
    > wszystkimi podatkami.
    > Też nikt mi nic nie daje a odliczyć sobie nie mogę...

    I w przeciwieństwie do Cavallino nikt ci do użytkowania firmowego
    samochodu nie każe zapłacić dodatkowe 50% podatku przez cały rok, bo
    prawdopodobnie wyjedziesz nim na wakacje...
    A jeśli masz samochód firmowy do użytku prywatnego (tam gdzie pracujesz,
    choć wnioskuję że nie masz), to odprowadzasz od tego dodatkowy podatek -
    to też go wtedy nie używasz prywatnie (mimo odprowadzania dodatkowej
    daniny), bo to firmowy?

    Lukasz

  • 185. Data: 2019-08-19 12:54:27
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 14.08.2019 o 14:46, s...@g...com pisze:

    > A bo czemu nie?
    > Mam kumpla co tak robi.
    > Bo i tak wychodzi mu taniej niz jakby kupil te za 40kpln z przebiegiem 160kkm.
    > A jak juz sie ponaprawia to sie jezdzi. Byle buda nie zgnila...

    dokładnie tak
    Mając do wyboru najtańszy model za 10.000zł i takie lepiej wyglądające
    za 16.000zł, kupiłem ten za 10.000, włożyłem w niego 6.000... i jeździł,
    dopóki nie sprzedałem. Jest duża szansa że do tego za 16.000 też bym
    musiał włożyć 2 czy 3 tysiące. Dlatego też nie zgadzam się z tym, że
    jeżeli auto z danego rocznika ma przedział cenowy 10-20.000zł, to lepiej
    kupić ten za 20 czy nawet 16.000 - czasem lepiej kupić ten za 10, włożyć
    swoje na starcie i wiedzieć co się ma zrobione

    Lukasz

  • 186. Data: 2019-08-19 18:55:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2019 o 23:29, Piotrek Paradysz pisze:
    > Nawet jeśli coś się zepsuje do jest assistance fabryczny, auto zastępcze bez łaski

    W Kii.
    Bo w Dacii już niekoniecznie.

    P.S.
    Cytuj na co odpowiadasz.

  • 187. Data: 2019-08-19 19:02:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2019 o 10:53, z pisze:

    > 20 lat pracuję u prywaciarzy.

    To załóż sowje, skoro to takie fajne....

    > Na wakacje (jak się uda) jeżdżę własnym samochodem z opłaconymi
    > wszystkimi podatkami.
    > Też nikt mi nic nie daje a odliczyć sobie nie mogę...

    Nikt nie może.
    Co gorsza - podróże służbowe też często w 50% max.

  • 188. Data: 2019-08-19 22:47:10
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Ale, że właściciel sam sobie kradnie?

  • 189. Data: 2019-08-20 18:53:37
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-19 10:53, z wrote:

    > 20 lat pracuję u prywaciarzy.
    > Na wakacje (jak się uda) jeżdżę własnym samochodem z opłaconymi
    > wszystkimi podatkami.
    > Też nikt mi nic nie daje a odliczyć sobie nie mogę...

    I nie chciałbyś też sobie odliczać?

  • 190. Data: 2020-01-23 19:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Accord 1.8 9 lat nalatane przez ten czas 100 kkm, czyli przebiegi
    > nie za wysokie:
    >
    > Kupiony za 18kpln, oddany za 1,5k czyli 16,5k
    > Naprawy w międzyczasie - magiel, sprzęgło, silnik, 2x klocki, raz
    > tarcze - koło 5 kpln
    > Założenie gazu 3k
    > Przeglądy jakieś 1,5k
    > Paliwo - głównie miasto 14l/100 - 14*1000=14000*2,20(srednio) jaieś
    > 30,8k Ubezpieczenia - śrenio jakieś 700*9=6,3k
    > Opony 1,5
    >
    > Razem 64,5k na 100kkm / 9 lat
    >
    > - 64,5 PLN na 100 km
    > - 597PLN na miesiąc.

    9 lat to juz fajny okres.
    65gr za kilometr.

    No to jedziemy
    fiat multipla 7lat
    Zakup 7kpln
    instalacja gazowa 3kpln

    Jezdzi nadal w moich rekach.

    Naprawy w miedzyczasie: wahacz (300zł), mocowanie amora plus łozysko
    (250zł), wtryski w instalacji gazowej (550), sprzegło (600), rozrzad
    (500), kilka razy olej (ok 600), ułozyskowanie tylnego koła (250zł),
    swiece (100zł), przewody (100zł), tarcze + klocki przód (400zł),
    rozrusznik (300zł), alternator (300zł), klima plus napełnianie i pewnie
    coś jeszcze (około 1000zł). W sumie troche sie tego nazbierało.

    Dorzucajac coś o czym pewnie zapomniałem - 6kpln.
    Razem Koszt auta 16kpln

    Przebiegi podobne (ok 1.000 miesiecznie) - pali 12-13 w miesice, 10 na
    trasie.
    Ale pewnie z 80procent przebiegów to miasto.

    Wezmy 12 do sredniej.
    Czyli paliwo: 7lat*120*25zł = 21.000PLN

    Razem 37kpln na 70000kkm = 0,5zl za km.
    No ale auto dosc spore - imo całkiem spoko wynik.

    --
    Pozdrawia... Budzik