  • 11. Data: 2019-08-10 15:55:18
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2019 13:17:45 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Dlaczego porównujesz żywotność silnika z żywotnością ,,zbiornika
    > paliwa"? :P

    Bo obie te rzeczy należą do wspólnej kategorii rzeczy istotnie
    ograniczających koszt i trwałość pojazdu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2019-08-10 16:14:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-10 o 11:09, ToMasz pisze:

    > żywotność przeciętnego silnika spalinowego w samochodzie to 300-500 tyś.

    Żywotność silnika pewnie tak, ale większość samochodów wraz z silnikami
    kończy swoją karierę zanim padnie silnik na skutek kolizji i
    nieopłacalności naprawy idzie do kasacji.

    > jaka jest żywotność baterii w elektryku?

    Tego jeszcze nikt nie wie. Dowiemy się w przyszłości.
    Pewnie podobnie, tzn. średnio statystycznie auto pójdzie na złom po
    zderzeniu zanim akumulator siądzie.

  • 13. Data: 2019-08-10 16:21:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-10 o 15:54, Myjk pisze:
    > Sat, 10 Aug 2019 10:30:59 +0200, J.F.

    > Mój klocek w trybie kapelusza do 100km/h 20kWh. Ale już taki Leaf potrafi
    > zejść w okolice 15. I to już po sprawności na aku.

    > W 2T G12 to jest 7 zł brutto czyli ja setkę dymam właśnie za okolice 10 zł,
    > gdzie na benzynie wychodzi w identycznych warunkach 4x więcej. :P

    > Ładowarki są u nas rzeczywiście absurdalnie drogie, czasem droższe niż
    > paliwo. To wynika z przeraźliwych cen jakie płacą firmy za przyłącza o
    > wysokiej mocy.

    Można kupować prąd taniej przy wysokich mocach, ale trzeba go odbierać
    równomiernie. Na razie ładowarka - strzelam - 75% czasu stoi w
    gotowości, a 25% czasu pobiera wysoką moc. Przy wysokich mocach umownych
    jest spora opłata stała "za gotowość" i ta opłata jest wkalkulowana w
    cenę ładowania dla klienta -> wyższa cena za 1 kWh. W miarę
    upowszechniania elektryków proporcja opłaty "za gotowość" do 1 kWh
    będzie stopniowo spadać i w związku z tym cena 1 kWh płacona przez
    końcowego klienta będzie spadać. Druga sprawa, będzie więcej ładowarek,
    będzie jakaś konkurencja. Na razie klient jadący elektrykiem nie ma
    wyboru, jak benzynowicz, który może podjechać do tańszej stacji.
    Będą się pojawiały różne karty z abonamentami, ofertami typu stała
    opłata za ładowanie w sieci ładowarek itp.
    20 lat temu rozmowy przez telefon komórkowy kosztowały 5 zł/min. Teraz
    za 19 zł można dzwonić cały miesiąc bez przerwy.

  • 14. Data: 2019-08-10 16:23:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzies czytalem ze w teslach akumulator wytrzymuje poltora roku do dwoch lat.
    Oczywiscie w spalinowym naped da sie zajechac w poltora roku albo i szybciej, od
    fantazji kierowcy to zalezy. Sporo ponad polowa wartosci samochodu elektrycznego to
    pusty chociaz bardzo ciezki zbiornik na paliwo. Na poczatku motoryzacji naped
    elektryczny i spalinowy rozwijaly sie rownolegle. Z jakiegos powodu wygral spalinowy
    chociaz benzyne kupowalo sie w aptekach a prad byl w gniazdkach. Uwazam ze mozliwosci
    zbudowania nowych nieznanych do tej pory cudownych akumulatorow nie ma. Dalo by sie
    jak by na Ziemi byl Kryptonit. Ale wszyscy wiedza ze najblizej jest na Planecie
    Krypton i ze jest ona 27 lat swietlnych od Ziemi w konstelacji Kruka. Chwilowo nie ma
    na Ziemi paliwa zeby na Kryptona poleciec.

  • 15. Data: 2019-08-10 16:27:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 10:31:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > naladujesz po normalnej cenie, a nie w superladowarce.
    >
    > No, raczej 15 czy wiecej, bo przeciez sprawnosc akumulatora jes taka

    Mój Peugeot kosztował ok 8tys
    Normalnie jeżdżę nim trasy miejskie po kilka km dziennie więc wtedy koszt
    przejechania 100km wychodzi pewnie ok. 35zł. N trasach dłuższych wychodzi poniżej
    25zł/100km
    Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji jestem bardzo miło zaskoczony

    > Taa ... to moja vectra jest znacznie bardziej rozrzutna ... albo to ja
    > jestem rozrzutny, bo 110 po ekspresowce ??
    > Czy raczej 90 miedzy tirami ?

    Wyjazd środa ok 3 rano. Droga praktycznie pusta do samego Kostrzyna.
    Powrót: niedziela wyjad tez o 3 rano i tu już totalne pustki
    Na S3 i S6 gdzieniegdzie jakieś oznaczenia i zwężenia bo prace drogowe ale o tych
    porach nie pracowali

  • 16. Data: 2019-08-10 16:30:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 11:55:10 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > A tak naprawdę 6kę  weźmie?

    Po mieście nawet troszkę więcej ale ja po mieście dziennie kikukilometrowe trasy max
    robię

    >Wiesz, bo to "średnie spalanie" czy różnice
    > między 4,2 a 4,5l to czysta abstrakcja.

    4,2 pokazał komp, 4,5l pokazał dystrybutor na stacji paliw
    Przed wyjazdem nalałem do pełna po powrocie dolałem do pełna.

  • 17. Data: 2019-08-10 16:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > A tak naprawdę 6kę  weźmie? Wiesz, bo to "średnie spalanie" czy
    > różnice między 4,2 a 4,5l to czysta abstrakcja.

    A czemu miałaby wyjsc taka roznica?

    Mi jedno ducato pokazuje na kompie 8,2 i dokładnie tyle pali.
    Drugie pokazuje 7,5 a pali 8 ale to przekłamanie jest wzlgednie stałe
    wiec idzie sie przyzwyczaic.

    A ty sugerujesz przekłamanie o niecałe 30%?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 18. Data: 2019-08-10 16:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > Fakt że jakieś 3/4 trasy to ekpresowki a ja tam 100-110 max bo i się
    > nigdy nie spieszę. Wychodzi że 1.6hdi w peugeocie 307 bardziej

    Kusi mnie zeby coś takiego policzyc ale w dłuzszym okresie czasu liczac
    razem z cena auta....

    Ostatnio jechałem octavka 2.0 140km (albo 150?)
    Przejazd Poznan Gdansk Poznan - 5 osób plus pełen bagaznik - srednio tam
    gdzie sie dało 150 - srednie spalanie 5,5litra... Czego chciec wiecej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 19. Data: 2019-08-10 17:43:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2019 o 16:14, Poldek pisze:

    > Żywotność silnika pewnie tak, ale większość samochodów wraz z silnikami
    > kończy swoją karierę zanim padnie silnik na skutek kolizji i
    > nieopłacalności naprawy idzie do kasacji.

    Chyba według licznika po korekcie. Większość tych co je rdza bierze przy
    250kkm ma tak naprawdę 400:P

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2019-08-10 17:49:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-10 o 17:43, Shrek pisze:

    > Chyba według licznika po korekcie. Większość tych co je rdza bierze przy
    > 250kkm ma tak naprawdę 400:P

    Tak, czy siak. Większość samochodów kończy jazdę nie dlatego, że rdza je
    zżarła, czy silnik został wyeksploatowany, lecz dlatego, że spotkały się
    czymś i naprawa jest nieopłacalna. W tym są samochody w każdym wieku,
    także roczniaki są rozbijane tak, że do kasacji.