  • 1. Data: 2016-07-22 11:23:07
    Temat: Koszt remontu blacharskiego w waszej okolicy
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Orientujecie się w kosztach remontów blacharskich w waszej oklicy? Ciekawi
    mnie, ile mniej więcej może kosztować remont mondeo kombi mk2 obejmujący
    wymianę progów i jednego błotnika, ogólne poprawki typu usunąc purchle,
    wyciąć rdzę i zaspawać (głównie podłoga i ogólnie spód auta), do tego
    konserwacja profili, lakierowanie wszytskich naprawianych elementów,
    wymiana uszczelek okien i co tam wyjdzie.
    W okolicach Krakowa wycena to ok. 1800-2500 zł (średnia z kilku warsztatów
    o dobrej opinii, ale żadne ASO oczywiście). Moim zdaniem to rozsądna cena
    biorąc pod uwagę zakres i wiek auta, ale od paru osób slyszałem, że to
    drogo.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-07-22 13:27:23
    Temat: Re: Koszt remontu blacharskiego w waszej okolicy
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > wycena to ok. 1800-2500 zł że to drogo.

    Kolega blacharz robi drogo i dobrze jak ktoś chce dobrze, albo robi
    tanio jak ktoś chce tanio.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-07-22 13:32:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 13:27, Agent0700 pisze:

    > Kolega blacharz robi drogo i dobrze jak ktoś chce dobrze, albo robi
    > tanio jak ktoś chce tanio.

    Ale co, jak tanio, to specjalnie coś spartoli, czy po prostu nie zrobi
    tak jak powinien? (wówczas nieprawda, że "robi").

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-07-22 13:41:53
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 13:32, Liwiusz pisze:

    > Ale co, jak tanio, to specjalnie coś spartoli, czy po prostu nie zrobi
    > tak jak powinien? (wówczas nieprawda, że "robi").

    Specjalnie nic nie partoli, ale chemia lakiernicza jest droga i w wersji
    taniej nie ma wycinania rdzy i wspawywania tylko dobrze jak na
    wytrawiacz rdzy starczy kasy bo czasem tylko szpachlówka poliestrowa aby
    wyrównać wżer, potem podkład akrylowy, baza i bezbarwny i jest ładnie
    :-) 2 lata powinno posiedzieć.

    Ogarnięte w ciągu 1 wieczora.

  • 5. Data: 2016-07-22 15:04:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2016 13:27:23 +0200, Agent0700 napisał(a):

    > Kolega blacharz robi drogo i dobrze jak ktoś chce dobrze, albo robi
    > tanio jak ktoś chce tanio.

    Ty idziesz do blacharza i mówisz "zrób pan drogo"?
    Dla mnie normalne jest, że robi się porządnie i zgodnie ze sztuką, ale
    równie normalne jest, że ta sama usługa potrafi kosztować róznie w różnych
    rejonach.
    Pytanie o koszt nie jest zresztą niczym nienormalnym i na pewni nie znaczy,
    że się chce mieć usługe zrobioną byle jak, a z warsztatów, gdzie majster na
    pytanie o cenę strzela focha, po prostu wychodzę.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2016-07-22 15:34:17
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 15:04, Maciek pisze:

> [...]
    > że się chce mieć usługe zrobioną byle jak, a z warsztatów, gdzie majster na
    > pytanie o cenę strzela focha, po prostu wychodzę.

    Niestety masz rację, problem jest kiedy chcesz zapłacić za dobrą robotę
    a masz zrobione niezgodnie ze sztuką.

    Ale są ludzie, którzy chcą tanio a reszta nieistotna.

    Jakie jest wyjście?

  • 7. Data: 2016-07-22 15:41:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > że się chce mieć usługe zrobioną byle jak, a z warsztatów, gdzie majster na
    > pytanie o cenę strzela focha, po prostu wychodzę.

    Na cenę wpływ mają przede wszystkim to jak ktoś ma to robić. Czy tanio i
    pod sprzedaż dalej czy "sobie" Jak ma być ładnie "do zimy" to będzie
    kosztowało połowę. Nikt nie będzie się pierdolić w piaskowanie,
    wycinanie spawanie a może i cynowanie, tylko przeleci element szczotą i
    papierem, pryśnie epoxydem, baza, klar i koniec pieśni.

    Jak ktoś jest fachowcem w swojej dziedzinie zwyczajnie nie będzie się
    brać za robotę, która jest nieopłacalna z perspektywy klienta bo kto
    zapłaci za blacharkę połowę wartości wozu? A i na dyskusje z cebulakiem
    który będzie ciągle mendzić a może coś taniej nie będzie tracić czasu,
    bo jak na czymś oszczędzi, nawet na prośbę klienta i rdza wyjdzie po
    roku, klient oczywiście obrobi dupę temu lakiernikowi że chujowo zrobił.

    Tak więc wszystko zależy od Ciebie. Jak powiesz że ma być bez
    oszczędzania od a do z i gość jest uczciwy to będziesz miał dobrze
    zrobione. A jak będziesz od początku pierdzieć że za drogo to będziesz
    miał tanio i na krótko.

    Lewis

  • 8. Data: 2016-07-22 17:02:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2016 15:41:54 +0200, Lewis napisał(a):

    (..)

    W życiu nie odwaliłbym fuszerki tylko dlatego, że klient np. spytał, "A
    jakiś rabacik a konto przyszłej wspólpracy?". Czasem sie da, czasem nie,
    ale sposób i zakres wykonania zlecenia są zawsze ustalone i nie ma od tego
    odstępstw. bo ktoś pytal o rabat.
    Zwłaszcza w budowlance są często takie primadonny, co się obrażają na
    pytanie o cenę. Kiedyś całą ekipę z tego powodu wywaliłem, zdecydowanie nie
    opłaciło im się buractwo.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 9. Data: 2016-07-22 17:03:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2016 15:34:17 +0200, Agent0700 napisał(a):

    > Jakie jest wyjście?

    Jak ktoś chce koniecnzie jak najtaniej, to uczciwie wyjaśnic, na czym bedą
    zrobione oszczędności.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 10. Data: 2016-07-22 21:47:57
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 22 Jul 2016 11:23:07 +0200, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >o dobrej opinii, ale żadne ASO oczywiście). Moim zdaniem to rozsądna cena
    >biorąc pod uwagę zakres i wiek auta, ale od paru osób slyszałem, że to

    Musisz być emeocjonalnie związany z tym autem. Taka naprawa podwoi
    wartośc tego egzemplarza.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06