  • 1. Data: 2013-04-14 12:12:36
    Temat: Kraina wiecznych bitów
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Witam
    Zostałem poproszony przez znajomą o naprawę jej komputera (markowy kilkuletni Dell).
    Problem polega na tym, że pewnego pięknego dnia podczas pracy system (XP) nagle się
    zawiesił, w skutek czego dokonany został restart komputera. Po restarcie podczas
    procedury POST został wyświetlony komunikat "IDE 1 not installed." Komputer nie
    wykrył dysku (dysk ATA IDE Seagate Barracuda 7200.7, 80 GB , ST380011A). Niestety
    podczas owego restartu, jak i do chwili obecnej przy każdej próbie startu z tego
    dysku było i jest słychać charakterystyczne miarowe stuki (odgłos parkowania
    głowicy).
    Diagnostykę zacząłem od wymiany taśmy 40 żyłowej IDE, myśląc pierwotnie, że to jej
    wina. Ustawienie zworek: "Cable select". Bezskutecznie. Przełożyłem następnie dysk
    do innego komputera (zworki na CS, później na SL) - również bez poprawy. Dysk ciągle
    stuka. Inny komputer także nie rozpoznaje tego dysku.

    Czy powyższe objawy wskazują jednoznacznie na całkowity pad dysku i jego odejście do
    krainy wiecznych bitów?
    Czy taki dysk można jeszcze reanimować _niedużym_kosztem_ (np. jakieś oprogramowanie
    diagnostyczne/naprawcze)? "Seagate tool" nie widzi tego dysku.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2013-04-14 12:42:17
    Temat: Re: Kraina wiecznych bitów
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-14 12:12, Paweł pisze:

    > Czy powyższe objawy wskazują jednoznacznie na całkowity pad dysku i jego odejście
    do krainy wiecznych bitów?

    Tak

    > Czy taki dysk można jeszcze reanimować _niedużym_kosztem_ (np. jakieś
    oprogramowanie diagnostyczne/naprawcze)? "Seagate tool" nie widzi tego dysku.

    Takich dysków się nie reanimuje żadnym kosztem, jedynie można odzyskiwać
    dane w firmach, gdzie będą w stanie założyć inne głowice/elektronikę do
    nich, bądź całe talerze. Ale to koszt już duży - koszt od kilku takich
    nowych dysków w górę.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 3. Data: 2013-04-14 13:01:15
    Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl>

> [...]

    > Czy taki dysk można jeszcze reanimować _niedużym_kosztem_ (np. jakieś
    oprogramowanie diagnostyczne/naprawcze)?

    Witam!
    Czarno to widzę, jednak mnie się kiedyś udało reanimować dysk (dawno
    temu). Padł dysk (Seagate 20GB), podłączyłem go do mojego komputera,
    jednak Total Commander go nie widział. Dopiero program ,,EnCase"
    spowodował, że jego partycje zaczęły być widoczne i dokumenty mogłem
    normalnie skopiować.
    Dzisiaj można wypróbować program "OSForensics".

    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl

  • 4. Data: 2013-04-14 13:29:07
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-14 13:01, "Jan P. Cieciński" pisze:

> [...]
    > normalnie skopiować.
    > Dzisiaj można wypróbować program "OSForensics".

    Jak głowice stukają, to żaden programik nie pomoże, bo to uszkodzenie
    mechaniczne.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 5. Data: 2013-04-15 15:56:08
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Paweł" napisał:

    > Komputer nie wykrył dysku ...

    Co to znaczy "Komputer nie wykrył" ?

    BIOS, system?

    Pzdr

  • 6. Data: 2013-04-17 07:56:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Kamil"napisał:

    > Co to znaczy "Komputer nie wykrył" ?

    Dlaczego wyciąłeś poprzedzające zdanie?
    "podczas procedury POST został wyświetlony komunikat "IDE 1 not
    installed."

    > BIOS, system?

    A procedura POST jest na jakim etapie uruchamiania komputera?

    JoteR

  • 7. Data: 2014-03-01 12:18:22
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Dlaczego wyciąłeś poprzedzające zdanie?

    Przez nieuwagę. A do rzeczy. Skoro dysk nie komunikuje się z BIOSem, to
    jakim cudem stuka głowicami? Coś u nie pasuje.

    Pzdr

  • 8. Data: 2014-03-03 15:17:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 1 Mar 2014 12:18:22 +0100, Kamil napisał(a):

    > Przez nieuwagę. A do rzeczy. Skoro dysk nie komunikuje się z BIOSem, to
    > jakim cudem stuka głowicami? Coś u nie pasuje.

    Kto uwalonemu dyskowi, w którym jednak część podzespołów działa (silnik,
    najbardziej podstawowe sterowanie głowicami) zabroni stukać głowicami? :D

    [ Na słońcu jest rzeczywiście mniej cienia... wiesz? ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]