  • 91. Data: 2019-04-12 23:55:35
    Temat: Re: Krakow bez diesli?
    Od: z <...@...pl>

    Dobra.
    Powymądrzałeś się
    A jakie masz zadanie o zakazie diesli?
    Takie jak o prohibicji? ;-)

  • 92. Data: 2019-04-12 23:59:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-12 o 21:20, RadoslawF pisze:
    > To nie jest prawda. Szkodliwy i wywołujący cukrzycę jest cukier
    > spożywany w nadmiarze.

    A że człowiek jest istotą ułomną a cukier działa jak narkotyk to zawsze
    jest spożywany w nadmiarze ;-)

  • 93. Data: 2019-04-13 00:01:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-12 11:36, Mateusz Viste wrote:

    > W takiej Francji stacje są zautomatyzowane. Tzn. ludek oczywiście tam
    > jest, do obsługi maszyn, ale wszelkie pomiary idą bezpośrednio w komputer
    > i (tak mi powiedziano) ludek nie ma opcji żeby np. przymknąć oko na CO2,
    > NOx czy słabe hamulce. W komputer idzie też dump z OBD2, więc jakikolwiek
    > błąd ECU także wygeneruje negatywny przegląd (na szczęście ja nie mam OBD2
    > w samochodzie).

    OBD2 ... to można zasymulować cokolwiek

  • 94. Data: 2019-04-13 00:16:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 23:55, z pisze:

    > Dobra.
    > Powymądrzałeś się
    > A jakie masz zadanie o zakazie diesli?
    > Takie jak o prohibicji? ;-)

    Tak.

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2019-04-13 00:19:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 23:59, z pisze:

    > A że człowiek jest istotą ułomną a cukier działa jak narkotyk to zawsze
    > jest spożywany w nadmiarze ;-)

    Nie zawsze.
    Dotyczy to raczej takich "szczuplaczków" osiągających przed trzydziestką
    sto dwadzieścia kilo. Ale oni poza jedzeniem i piciem cukru zwyczajnie
    żrą wszystko co mają w zasięgu ręki. Sam cukier nie jest tu winowajcą.

    Pozdrawiam

  • 96. Data: 2019-04-13 06:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > Rowerem Cargo.

    :)

    > W Polsce można zamówić Carftera elektrycznego. Cena, z tego co się
    > dowiedziałem na targach, zaczyna się od 300 tys. PLN. Netto. Już widze
    > jak taka pierkarnia Grzybli, co ma flotę ponad 100 aut, kupuje tego
    > Craftera. Chleby musiałby być w cenie złota.

    300tysiecy, niezle... 3 x drozej.
    Jaki to ma zasieg?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 97. Data: 2019-04-13 10:28:57
    Od: j...@i...pl

    On 13 Apr 2019 04:59:55 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Jaki to ma zasieg?

    Teoretycznie 170 km. I ograniczenie prędkości do 90 km/h.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 98. Data: 2019-04-13 10:35:24
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 13 Apr 2019 10:28:57 +0200, j...@i...pl wrote:

    >Teoretycznie 170 km. I ograniczenie prędkości do 90 km/h.

    "ym, co może przeszkadzać w e-Crafterze, jest jego zasięg - 173 km,
    który przy włączonej klimatyzacji spada do 140 km. Volkswagen na
    podstawie przeprowadzonych badań podał, że maksymalny dzienny dystans
    pokonany przez kurierów wynosi od 70 do 100 km."

    https://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-e-crafte
    r-pierwsza-jazda-elektrycznym-dostawczakiem.html

  • 99. Data: 2019-04-13 13:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

> [...]
    > podstawie przeprowadzonych badań podał, że maksymalny dzienny
    > dystans pokonany przez kurierów wynosi od 70 do 100 km."

    Być moze w jakiejs niewielkiej czesci zastosowań się nada ale ogolnie ten
    zasieg to za mało.
    No i ta cena...

    Na czyms sie zyskuje? Koszt przejechanych km? Ładowanie w domu z gniazdka
    pewnie tez nie chwodzi w rachube bo za długo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 100. Data: 2019-04-13 15:04:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W siedemdziesiat do stu kilometrow dziennie mozesz spokojnie wierzyc w przypadku
    panstw zachodnich. Najprawdopodobniej zmuszanie ludzi do zbednej zmiany dobrych
    samochodow na gorsze ale drozsze to realizowanie wspolczesnej polityki fiskalnej
    panstw. Demoludy przejechaly sie na nawisie inflacyjnym. Bylo na rynku wiecej
    pieniedzy niz towarow. Podatkami trudno zabrac ludziom pieniadze bo sa niezadowoleni.
    To przez kilka lat urabiali ludzi ekologia a teraz czesc zmuszaja do zakupu rzeczy
    bardzo drogich. Dwa trzy razy drozszych niz te co byly do tej pory, mialy taka sama
    uzytecznosc i mogly jeszcze sluzyc wiele lat. Padaly w temacie liczby. Wychodzi ze
    samochody na biezaco generuja niewiele zanieczyszczen. Ale jak miasta nie sa
    systematycznie "odkurzane" to jak w lotto nastepuje kumulacja. Jesli w jakims
    panstwie jest przede wszystkim transport "detaliczny" oparty na prywatnych srodkach
    transportu to trzykrotne podniesienie ich ceny powoduje trzy razy wyzsze wplywy
    zwiazane z zakupem srodkow transportu do budzetu i zablowowanie przez splaty kredytow
    przelozone na ceny transportu towarow nawisu inflacyjnego. Gorka z zysku
    przedsiebiorcy trafia do banku ktory kupuje obligacje rzadowe. Nie sila a sztuka
    frajerow w dupe tluka.