  • 81. Data: 2014-12-04 17:42:17
    Temat: Re: Kryptografia w całej okazałości.
    Od: Edek <e...@g...com>

    On Thu, 04 Dec 2014 03:35:04 -0800, M.M. wrote:

    > O kiedy dostałem funkcję biblioteczną, to szkoda mi czasu na sprawdzanie
    > co to naprawdę robi.

    To sobie nie podyskutujemy, bo o czym

  • 82. Data: 2014-12-04 17:43:58
    Od: Edek <e...@g...com>

    On Thu, 04 Dec 2014 03:59:41 -0800, M.M. wrote:

    > Przykładowo na jednym kompie może być baza haseł. Hasła są osolone
    > losową solą. Na drugim kompie może być program ze stałą solą lub bez
    > stałej soli. Co się dzieje, gdy ukradną komputer z bazą haseł? Bez
    > stałej soli, zaczynają łamać burteforcem. Ze stałą solą łamanie w ogóle
    > nie jest możliwe. Gdy ukradną komputer ze stałą solą, to w ogóle nie ma
    > czego łamać. Trudniej wykraść dwa komputery niż jeden? Trudniej! Dlatego
    > jak gdzieś w programie w źródłach widać stałą sól,
    > to warto jeszcze sprawdzić jak ona jest używana, wtedy można krytykować.

    No nie, jeżeli wykradną komputer ze stałą solą to jest tak,
    jakby sól była znana. Równie dobrze mogłoby jej nie być.

    --
    Edek

  • 83. Data: 2014-12-04 18:07:05
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, December 4, 2014 5:43:59 PM UTC+1, Edek wrote:

    > No nie, jeżeli wykradną komputer ze stałą solą to jest tak,
    > jakby sól była znana. Równie dobrze mogłoby jej nie być.
    Ależ tak, bo nie mają komputera z hasłami. W rozwiązaniu opartym
    na soleniu zarówno solą stałą jaki losową, trzeba wykraść dwa komputery.

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2014-12-04 18:24:21
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, December 4, 2014 5:42:18 PM UTC+1, Edek wrote:

    > To sobie nie podyskutujemy, bo o czym.
    Można o tym, jak używać tychże bibliotek. O tym, że warto
    użyć i stałej i losowej soli, o tym że warto dobrać odpowiedni
    cost, itd.

    Trudno wymyślić coś lepszego niż oferują biblioteki. Nie
    wiem czy to jest hash( hash ( hash ( string ) ) ). A może
    tak (na bezpiecznym randzie):

    for( int i=0 ; i<(1<<cost) ; i++ ) {
    string = hash( string + rand() );
    }

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2014-12-06 14:19:32
    Od: Edek <e...@g...com>

    On Thu, 04 Dec 2014 09:24:21 -0800, M.M. wrote:

    > Trudno wymyślić coś lepszego niż oferują biblioteki. Nie wiem czy to
    > jest hash( hash ( hash ( string ) ) ). A może tak (na bezpiecznym
> [...]

    Obawiam się, że nie zrozumiałeś. Składa się funkcję skrótu ze sobą
    nie po to żeby wygenerować sól. Po to, żeby skrót od (hasło + sól)
    wymagał długich obliczeń.

    Generowanie soli w ten sposób może ma sens ale jak na razie
    dla mnie ulotny.

    --
    Edek

  • 86. Data: 2014-12-06 21:21:31
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, December 6, 2014 2:19:33 PM UTC+1, Edek wrote:

    > Obawiam się, że nie zrozumiałeś. Składa się funkcję skrótu ze sobą
    > nie po to żeby wygenerować sól. Po to, żeby skrót od (hasło + sól)
    > wymagał długich obliczeń.
    Nie pomyliłem tego. Nie mam tylko pewności, czy w dobrych bibliotekach
    koszt jest generowany przez zwykłe złożenie funkcji skrótu. Nie jest
    to bardziej wyrafinowana operacja?

    > Generowanie soli w ten sposób może ma sens ale jak na razie
    > dla mnie ulotny.
    Moim zdaniem, sól powinna być wygenerowana dobrym generatorem
    liczb losowych, a ta ukryta-stała sól, bardzo dobrym generatorem.