  • 1. Data: 2014-10-22 20:27:13
    Temat: Krzywe lustro?
    Od: nb <n...@1...0.0.1>

    Witam.

    Zazwyczaj na zdjęciu widac więcej niż na wizjerze/EVF.
    Znaczy można mieć pewność, że to co widzę na wyświatlaczu
    zmieści się na zdjęciu z dodatkowym marginesem.

    Mam taki problem, że jeśli kadruję w planie amerykańskim,
    - u góry na styk czubek kapelusza, u dołu kolana -
    to zdjęcie zupełnie obcina głowę, ale widać stopy.

    Możliwe, że lustro nie odchyla się do właściwej pozycji?
    Czy aparat, Sony ?-300, już tak ma albo może mieć.

    --
    nb

  • 2. Data: 2014-10-22 21:25:06
    Temat: Re: Krzywe lustro?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    >
    > Możliwe, że lustro nie odchyla się do właściwej pozycji?
    > Czy aparat, Sony ?-300, już tak ma albo może mieć.

    Wygląda faktycznie na złe ustawienie lustra w pozycji "spoczynkowej".
    Przy okazji powinno być niedokładne manualne ostrzenie. Kilkadziesiąt
    lat temu miałem tak w Zenicie, naprawa była banalna (regulacja śruby, o
    którą opierwało się lustro).

  • 3. Data: 2014-10-22 21:33:20
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-22 20:27, nb wrote:
    > Możliwe, że lustro nie odchyla się do właściwej pozycji?

    Między innymi. Może być też problem ustawieniem sensora.
    W LV masz podobny problem?

    > Czy aparat, Sony ?-300, już tak ma albo może mieć.

    Google mówi, że nie jesteś pierwszy. A także, że większość Twoich
    poprzedników również miało Sony Axxx (wtedy jeszcze zarabiali na
    aparatach - widać w jaki sposób :P).

    Przykładowa dyskusja:
    http://forums.steves-digicams.com/sony-alpha-dslr-ko
    nica-minolta-dslr-sony-slt/154296-image-off-centre-s
    ony-a200.html#b

    Co do rozwiązania - możesz spróbować rzeczy "darmowych"
    (potrząsanie, resety stabilizacji itp), ale zapewne i tak skończy się
    na serwisie. Znając życie, mówimy pewnie o 300-500 zł. Czy warto - to
    już zależy od Ciebie. Za taką kasę znajdziesz używany sprzęt o 4 lata
    młodszy. No i Sony A58 kosztuje 1500 zł...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 4. Data: 2014-10-23 14:42:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-22 o 20:27, nb pisze:

    > Zazwyczaj na zdjęciu widac więcej niż na wizjerze/EVF.

    Ja trochę off-topic. W swoim obecnym A99 jak i byłym A77 w EVF widziałem
    dokładnie to co będzie na zdjęciu - zarówno w EVF jak i monitorze z tyłu
    lub też podłączanym przez HDMI. W starej Minolcie było podobnie - EVF
    pokazywał 100% kadru.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2014-10-23 20:13:39
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-23 14:42, Marek wrote:
> [...]
    > dokładnie to co będzie na zdjęciu - zarówno w EVF jak i monitorze z tyłu
    > lub też podłączanym przez HDMI. W starej Minolcie było podobnie - EVF

    Powinieneś się zdecydować.
    Chyba niełatwo być jednocześnie "fanboyem" i zwalczać Sony. :)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 6. Data: 2014-10-23 20:25:17
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-23 20:13, Piotr Kosewski pisze:

    > Powinieneś się zdecydować.
    > Chyba niełatwo być jednocześnie "fanboyem" i zwalczać Sony. :)

    Nie wystarczy być obiektywnym?
    Wytykać wady, zauważać zalety?

    JD

  • 7. Data: 2014-10-23 22:12:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-23 o 20:13, Piotr Kosewski pisze:

    > Powinieneś się zdecydować.
    > Chyba niełatwo być jednocześnie "fanboyem" i zwalczać Sony. :)

    Czemu? Raczej dość łatwo o ile nie czuje się związku emocjonalnego ze
    sprzętem czy firmą. Sprzęt ma realizować moje cele a czy jest on
    produkcji X czy Y... Wyjawię Ci w tajemnicy, że i Pentaxa miałem, a
    także ze 2 czy 3 Canony :-)

    Tak jak JD napisał, staram się być obiektywny: chwalę to co mi
    przypasowało, ganię - to co moim zdaniem zasługuje na to.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2014-10-27 21:58:42
    Od: nb <n...@1...0.0.1>

    Piotr Kosewski wrote:

> [...]
    > już zależy od Ciebie. Za taką kasę znajdziesz używany sprzęt o 4 lata
    > młodszy. No i Sony A58 kosztuje 1500 zł...

    Dzięki! Teraz wiem na czym stoję (leżę?) i dobrze,
    że nie mam sentymentu do aparatu ani do firmy.

    --
    nb

  • 9. Data: 2014-10-27 21:59:43
    Od: nb <n...@1...0.0.1>

    Uncle Pete wrote:

> [...]
    > Przy okazji powinno być niedokładne manualne ostrzenie. Kilkadziesiąt
    > lat temu miałem tak w Zenicie, naprawa była banalna (regulacja śruby,

    Dzięki! Przy okazji czyszczenia matrycy popatrzo, czy coś nie wygląda
    jak śrubka.

    --
    nb

  • 10. Data: 2014-10-28 17:42:03
    Od: nb <n...@1...0.0.1>

    nb wrote:

> [...]
    >
    > Możliwe, że lustro nie odchyla się do właściwej pozycji?
    > Czy aparat, Sony ?-300, już tak ma albo może mieć.

    To jest dokładnie ten problem isposób jego rozwiązania:
    http://www.jgajewski.org/SonyAlphaDSLRSensorFixDIY/i
    ndex.php

    --
    nb