  • 1. Data: 2018-01-03 14:37:00
    Temat: Krzywy płaskownik
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest jakaś norma na prostoliniowość płaskowników?
    Chyba to jest gorącowalcowany. 25 x 5 [mm].
    Na długości 1000 mm 4 mm wklęsłości. I to w płaszczyźnie 25 mm.

    Zawsze jak kupowałem to nawet się nie zastawiałem, że może być jak banan.

    Robert

  • 2. Data: 2018-01-03 16:38:19
    Temat: Re: Krzywy płaskownik
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 14:37:00 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > Na długości 1000 mm 4 mm wklęsłości. I to w płaszczyźnie 25 mm.
    >
    > Zawsze jak kupowałem to nawet się nie zastawiałem, że może być jak banan.

    Ma być zgodnie z zamówieniem. Jeśli w zamówieniu wyspecyfikowałeś tolerancje, albo
    napisałeś że towar ma odpowiadać jakiejś normie, to ma odpowiadać. A jak nie- no to
    nie. Na przykład ASTM A-36, ale nie mam pod ręką żeby sprawdzić, mogę się mylić.

  • 3. Data: 2018-01-03 16:58:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 16:38, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    nie. Na przykład ASTM A-36, ale nie mam pod ręką żeby sprawdzić, mogę się mylić.

    Jakie zamówienie? ;-)
    Kazałem kupić tam gdzie zawsze w hurtowni. Leżą na regałach. Magazynier
    chwyta 3 odcinki 6 metrowe i ciągnie do piły. Pocięli na metrowe
    odcinki. A tu same banany.
    Zadzwoniłem i mówię, że mi się niepodobającą. :-)
    Pojadę teraz sam i wybiorę z regału niepogięte. Najchętniej bym im te
    krzywe oddał.
    Dlatego pytam czy można się spodziewać normy na krzywość.

    Robert

  • 4. Data: 2018-01-03 17:10:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 16:58:59 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > krzywe oddał.
    > Dlatego pytam czy można się spodziewać normy na krzywość.

    Formalnie, to obowiązuje to co w kodeksie handlowym: oferta handlowa i specyfikacja
    przyjętego zamówienia. Skoro ani jedno, ani drugie nie zawierało żadnych wymagań
    technicznych to cóż, widziały gały co brały. To tylko kawałek żelaza, nie jest objęty
    żadnymi przepisami, obowiązkowymi normami itd.

    Możesz zapytać czy sklep ma certyfikaty materiałów od producenta. Tam może być jakaś
    norma na zgodność z którą wytwórca poświadcza zgodność wyrobu.

  • 5. Data: 2018-01-03 17:15:35
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > krzywe oddał.
    > Dlatego pytam czy można się spodziewać normy na krzywość.

    Na stronie 4-tej podają jakie są dopuszczalne odchyłki.
    https://www.bgh.de/files/app-company/media/pdf/Brosc
    hueren/Lieferprogramme/Prospekt_Flachstahl_2009_PL_D
    .pdf

    Polskie normy są tutaj:
    http://sklep.pkn.pl/pn-en-10058-2005p.html

    WM

  • 6. Data: 2018-01-03 17:19:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 17:10, Konrad Anikiel pisze:
    > Możesz zapytać czy sklep ma certyfikaty materiałów od producenta. Tam może być
    jakaś norma na zgodność z którą wytwórca poświadcza zgodność wyrobu.
    O tym samym pomyślałem.
    Ja mam takie certyfikaty na płyty wiórowe, MDF itp. I tam właśnie są
    określone tolerancje parametrów. A nawet normę przywołali

    http://apawood-europe.org/official-guidelines/europe
    an-standards/individual-standards/en-324-2/

    Robert

  • 7. Data: 2018-01-03 17:23:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 17:15, WM pisze:

    > Na stronie 4-tej podają jakie są dopuszczalne odchyłki.
    > https://www.bgh.de/files/app-company/media/pdf/Brosc
    hueren/Lieferprogramme/Prospekt_Flachstahl_2009_PL_D
    .pdf

    Ale odchyłki co do grubości i szerokości. Mi przeszkadza brak
    prostoliniowości.

    > Polskie normy są tutaj:
    > http://sklep.pkn.pl/pn-en-10058-2005p.html

    Tak wiem, ale nie ma nic darmo. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2018-01-03 17:31:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 17:15:37 UTC+1 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > https://www.bgh.de/files/app-company/media/pdf/Brosc
    hueren/Lieferprogramme/Prospekt_Flachstahl_2009_PL_D

    Płaskownik może być walcowany, cięty rolką ze zwoju, cięty gilotyną z arkusza, jak
    ktoś się uprze to i przeciągać by mógł. Za każdym razem inna norma będzie pasować. A
    są ich dziesiątki, w zależności od zastosowania, rynku na który wyrób końcowy ma
    trafić itd.

  • 9. Data: 2018-01-03 17:43:55
    Od: 4...@g...com

    To sobie wyprostuj. Kowadlo i mlotek sa potrzebne. Jak nie zalezy na powierzchni to
    spawaniem mozna wyprostowac.

  • 10. Data: 2018-01-03 20:17:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 17:43, 4...@g...com pisze:
    > To sobie wyprostuj. Kowadlo i mlotek sa potrzebne.
    I tak właśnie uczyniłem. Ale z braku kowadła czy nawet jego substytutu
    naginałem te płaskowniki. Akurat przypasowała przestrzeń do zaparcia
    płaskownika w stole maszyny.

    Robert