  • 11. Data: 2018-01-03 20:22:41
    Temat: Re: Krzywy płaskownik
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Dlatego pytam czy można się spodziewać normy na krzywość.

    Są normy na wyroby hutnicze
    ale patrząc z perspektywy kupującego i oczekującego przyzwoitości, to są one
    dość liberalne dla wykonawcy jeśli chodzi o wymiary.
    Jeśli chodzi o odchyłki kształtu, to może pewnie jest podobnie lub gorzej
    ale to już nie z winy producenta tylko kolejnych dystrybutorów i sposobu
    w jaki transportują i magazynują towar. (podpieranie na końcach sztangi,
    przeginanie przy podnoszeniu za środek itp)

  • 12. Data: 2018-01-03 20:35:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jest jakaś norma na prostoliniowość płaskowników?
    > Chyba to jest gorącowalcowany. 25 x 5 [mm].
    > Na długości 1000 mm 4 mm wklęsłości. I to w płaszczyźnie 25 mm.
    > Zawsze jak kupowałem to nawet się nie zastawiałem, że może być jak banan.

    Norma z tego co wiem dotyczy producenta. W sklepie, to jak ktoś odebrał
    krzywe, to przecież niemożna nawet wykluczyć, że takie chciał. Wydaje mi
    się, że winę tu ponosi "zaopatrzeniowiec". Mógł nie brać.

  • 13. Data: 2018-01-03 21:33:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 20:35:45 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Norma z tego co wiem dotyczy producenta.

    Norma dotyczy tego co poświadcza zgodność kawałka żelaza z jej wymaganiami, z reguły
    w postaci certyfikatu. To nie musi być producent. Bywa że taniej jest kupić żelazo
    bez żadnych kwitów, a badania zrobić sobie samemu tak jak były wymagane przez
    klienta/końcowego użytkownika.

  • 14. Data: 2018-01-04 00:21:39
    Temat: Krzywy płaskownik
    Od: 4...@g...com

    Po stali budowlanej bo na skladach przede wszystkim taka jest cudow nie wymagaj. Ona
    ma byc i ma sie dac spawac albo nie da sie spawac. Jak potrzebuje zelazo to kupuje na
    skladzie jak stal to w centrostalu bo mam najblizej. Na skladzie spytasz o NC7 to
    oczy zrobia a w centrostalu spytaja pret, plaskownik, czy walek. Skrzywili przy
    rozladunku. Podwiesili wiazke na koncach albo na srodku i wystarczylo.

  • 15. Data: 2018-01-04 11:24:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jest jakaś norma na prostoliniowość płaskowników?

    Wracajac do niedawnej dyskusji ... a to chyba z inneg grupy, ale ...
    Polskie Normy sa nieobowiazkowe.

    Sprzedawca Ci mowil, ze towar zgodny z PN-costam ?

    Jak szabla by bardziej pasowalo :-)

    J.