  • 11. Data: 2010-03-05 22:03:38
    Temat: Re: Książka "Sztuka programowania wieloprocesorowego"
    Od: Adam Piotrowski <k...@i...pl>

    Do zrozumienia nie jest potrzebna znajomosc Javy. Sa pewne odwolania do
    tego jezyka ale w wiekszosci przypadkow jest on po prostu uzyty jako
    sposob prezentacji implementacji algorytmow. Nie jest to
    "teoretyczny opis tego, co oferuje Jawa" - Java jest uzyta tylko jako
    sposob implementaji, rownie dobrze mozna zaimplementowac te algorytmy w
    C/C++ z uzyciem biblioteki pthread. Dla mnie wada przentacji rozwiazan
    z uzyciem Javy jest fakt ze nikt nie przejmuje sie alokacja pamieci a
    wlasciwie jej zwalnianiem. Skoro w Javie jest GC to on wszystko
    posprzata - w jezyku C/C++ pojawia sie problem poniewaz niektore
    algorytmy wymagaja np.: usuniecia elementu z kolejki ale pozostawienia
    go w pamieci poniewaz jakis watek moze aktualnie przechodzic przez
    element kolejki ktory usunelismy - tu musimy dorzucic wlasneg pseudo GC.
    Ksiazka jest rowniez dosc teoretyczna - jezeli ktos szuka gotowych
    rozwiazan bez dowodow dlaczego to dziala to nie jest pozycja dla niego -
    jest w niej dosc duzo dowodow, twierdzen lematow i tym podobnych - nie
    wiem czy w sieci jest gdzies dostepny jakis spis tresci wydania
    polskiego, a przydalby sie. Osobiscie uwazam ze ksiazka jest dosc dobra
    - trudna ale dobra, wymaga myslenia a nie glupiego kopiowania przykladow.

    Adam

  • 12. Data: 2010-03-08 07:27:16
    Od: Juntek <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 14:53:54 +0100, Wojciech Muła napisał(a):

    > Czytał już ktoś? Jakie opinie?
    >
    > http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/34786/sztuka-progra
    mowania-
    wieloprocesorowego.html

    > w.

    A mnie zastanawia, dlaczego ci, którzy kupili tę książkę, kupili również
    książkę p.t. "Dlaczego zebry nie mają wrzodów?" :-)

    Juntek