  • 1. Data: 2016-05-19 07:28:30
    Temat: Książki do algorytmów
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jakie byście polecili?
    Ja na przykład klasykę Niklus Wirth: Algorytmy+struktury danych = programy

  • 2. Data: 2016-05-19 08:27:38
    Temat: Re: Książki do algorytmów
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, May 19, 2016 at 7:28:31 AM UTC+2, Borneq wrote:
    > Jakie byście polecili?
    > Ja na przykład klasykę Niklus Wirth: Algorytmy+struktury danych = programy

    Mam ją chyba na półce. Dawno temu czytałem, nie wiem czy jeszcze leży.
    Ogólnie dobra, z tego co pamiętam, strasznie dużo błędów było w kodach
    źródłowych, przynajmniej w mojej wersji. Cormen lepszy, a i błędu w nim
    nie znalazłem żadnego, no może z jeden.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-05-19 08:55:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 19.05.2016 07:28, Borneq wrote:
    > Jakie byście polecili?
    > Ja na przykład klasykę Niklus Wirth: Algorytmy+struktury danych = programy

    https://merlin.pl/product/2195950/algorytmy-i-strukt
    ury-danych-mr02195950/

    https://merlin.pl/product/3263857/wprowadzenie-do-al
    gorytmow-mr03263857/

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2016-05-19 09:31:43
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 19.05.2016 o 08:55, bartekltg pisze:
    > https://merlin.pl/product/2195950/algorytmy-i-strukt
    ury-danych-mr02195950/

    Tę mam od dawna, chyba od czasów studiów.

    > https://merlin.pl/product/3263857/wprowadzenie-do-al
    gorytmow-mr03263857/
    A ta znowu droga

  • 5. Data: 2016-05-19 12:12:20
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, May 19, 2016 at 9:31:44 AM UTC+2, Borneq wrote:

    > Tę mam od dawna, chyba od czasów studiów.

    > A ta znowu droga

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/109412/rzecz-o-istoci
    e-informatyki-algorytmika
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/102123/perelki-oprogr
    amowania
    http://helion.pl/ksiazki/uczta-programistow-henry-s-
    warren,sztuha.htm

    https://www.google.pl/search?client=ubuntu&channel=f
    s&q=algorytmy+i+struktury+danych+ksi%C4%85%C5%BCki&i
    e=utf-8&oe=utf-8&gfe_rd=cr&ei=M5E9V9DmAtSv8weAk6rgCw
    #channel=fs&q=algorytmy+i+struktury+danych+ksi%C4%85
    %C5%BCki+-%22C%2B%2B%22+-%22java%22

  • 6. Data: 2016-05-19 12:26:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-19 07:28, Borneq pisze:
    > Jakie byście polecili?
    > Ja na przykład klasykę Niklus Wirth: Algorytmy+struktury danych = programy

    Z fajnych książek to "Algorytmy. Almanach" George'a Heinemana, Gary'ego
    Pollice'a, Stanley'a Selkowa

    http://helion.pl/view/8528E/algalm.htm

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/art/promocja-ksiazek,28.html

  • 7. Data: 2016-05-19 12:44:23
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 19.05.2016 09:31, Borneq wrote:
    ury-danych-mr02195950/

    > Tę mam od dawna, chyba od czasów studiów.

    Czyli znasz na wyrywki?

    Dobrze :)

    gorytmow-mr03263857/
    > A ta znowu droga

    10 groszy za stronę ;-)
    To gruba cegłą. I ma nieco "biblijny" status. Coś jest w Cormenie,
    od dobrego informatyka oczekuje się, że temat kojarzy (z wyjątkami
    oczywiście, prawie nikogo sieci sortujące nie obchodzą:).
    Mimo poprawek nie jest to też najnowsza książka, więc programowanie
    równoległe i rozproszone nie jest potraktowane z odpowiednią
    na obecne czasu czułością.

    Tylko pilnuj numeru wydania.

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2016-05-19 16:27:18
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Thursday, May 19, 2016 at 7:28:31 AM UTC+2, Borneq wrote:
    > Jakie byście polecili?
    > Ja na przykład klasykę Niklus Wirth: Algorytmy+struktury danych = programy

    Mnie się bardzo podobała książka Drozdka "Algorytym w C". Wbrew tytułowi
    jest porządna, a do tego obejmuje szeroki zakres algorytmów. Wg mnie dobra
    na początek.

    Ale jakbym miał coś polecić zaawansowanego, to raczej niczego nie znam.
    Jak mam jakiś problem to raczej robię wstępny research i później czytam
    konkretne artykuły źródłowe, albo omówienia. Czasem można znaleźć
    sensowny przegląd istniejących metod w początkowych rozdziałach
    prac doktorskich. :)

    w.

  • 9. Data: 2016-05-19 17:30:49
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, May 19, 2016 at 4:27:19 PM UTC+2, Wojciech Muła wrote:

    > Mnie się bardzo podobała książka Drozdka "Algorytym w C". Wbrew tytułowi
    > jest porządna, a do tego obejmuje szeroki zakres algorytmów. Wg mnie dobra
    > na początek.

    Leży u mnie na półce tak książeczka, kiedyś ją czytywałem. Nie pamiętam
    już czy jest dobra, czy nie, na pewno Cormen na mnie wywarł większe
    wrażenie.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2016-05-19 18:02:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 19.05.2016 07:28, Borneq wrote:
    > Jakie byście polecili?
    > Ja na przykład klasykę Niklus Wirth: Algorytmy+struktury danych = programy

    Hmm, trochę niestandardowo i bez stuprocentowego przekonania.

    Jest taki wynalazek jak niebieskie książeczki olimpiady informatycznej.

    Nie zaglądałem do nich od lat, nie są w żadnej mierze
    systematycznym przeglądem czy nawet materiałem do uczenia
    się algorytmów.
    Ale jako delikatne uzupełnienie mogą się przydać.
    Sostajesz prolblem, po czym jest jego analiza i rozwiązanie
    algorytmiczne (kompilowalnych kodów chyba nie ma). W jakimś
    stopniu można to uznać za namiastkę ćwiczeń. Pokazują kierunki
    kombinowania przy rozwiązywania (w tym np analizują rozwiązania
    nieoptymalne), sztucznych bo sztucznych, ale jednak problemów.
    Z Wikipedią i googlem jako uzupełnieniem mogą pomóc.

    Pewnie są lepsze zbiory zadań z czwiczeniami, ale te
    są za darmo;-)

    pzdr
    bartekltg