  • 1. Data: 2015-07-30 23:07:51
    Temat: Kto dał ciała?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    "Prezes UKE, w związku z napływającymi pytaniami informuje, iż w ciągu
    ostatnich 2 miesięcy wszczął z urzędu postępowania administracyjne w
    sprawie wydania Strażom Gminnym i Miejskim decyzji zakazujących
    używania urządzeń do pomiaru prędkości w ruchu drogowym w przypadkach
    stwierdzenia, że pracują z wykorzystaniem częstotliwości 34,0 GHz oraz
    34,3 GHz.

    Obecnie czynności prowadzone są w stosunku do ok. 80 podmiotów w
    przypadku których stwierdzono posiadanie tego typu urządzeń.

    Powyższe działania wynikają z kompetencjami Prezesa UKE określonych w
    ustawie Prawo telekomunikacyjne. Na podstawie art. 203 ust. 1 w
    związku z art. 143 ust. 1 i art. 206 ust. 1 Pt, w przypadku
    stwierdzenia używania urządzenia radiowego bez wymaganego pozwolenia,
    Prezes UKE wydaje użytkownikowi decyzję zakazującą używania urządzenia
    radiowego. Decyzji tej nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.

    W przypadku urządzeń pracujących z wykorzystaniem częstotliwości 34,0
    GHz oraz 34,3 GHz podstawą podjęcia działań przez Prezesa UKE są
    zapisy art. 143 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo
    telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 243 z późn. zm.)
    nakładające wymaganie posiadania pozwolenia radiowego, które wydaje
    Prezes UKE w drodze decyzji (art. 143 ust. 2 Pt).

    Należy przy tym wskazać, iż w przypadku powyższych urządzeń,
    niezależnie od obowiązku uzyskania pozwolenia radiowego, zgodnie z
    rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2013 r. w sprawie
    Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości (Dz.U. z 2014 r., poz.
    161) zakres częstotliwości 33,4 - 34,2 GHz (poz. 523) oraz 34,2 - 34,7
    GHz (poz. 524) jest przeznaczony do wykorzystywania w
    Radiolokalizacji, a jego ewentualne wykorzystanie cywilne wymaga
    jednostkowych uzgodnień przed wydaniem każdego pozwolenia z Ministrem
    Obrony Narodowej.

    Mając powyższe na uwadze, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej
    informuje, iż obecnie nie jest dozwolona praca urządzeń do pomiaru
    prędkości w ruchu drogowym wykorzystujących częstotliwości 34,0 GHz
    oraz 34,3 GHz."

    Czyli ktoś dopuścił urządzenia do użytku, a po kilku latach okazało
    się, że fotoradary sieją po częstotliwościach należących do wojska.
    Podobno chodzi o fotoradary Ramet AD9C i AD9T, będące w posiadaniu
    ITD.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 2. Data: 2015-07-31 10:21:56
    Temat: Re: Kto dał ciała?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2015 23:07:51 +0200, jerzu napisał(a):
> [...]
    > się, że fotoradary sieją po częstotliwościach należących do wojska.
    > Podobno chodzi o fotoradary Ramet AD9C i AD9T, będące w posiadaniu

    Prezes UKE dal ciala, nie zwalniajac zatwierdzonych unijnie
    czestotliwosci ? :-)
    Czy wpisujac do tablicy "radiolokacje" zamiast "radary" ?

    Ewentualnie sprawdzic poprzednie wersje tablicy.

    J.

  • 3. Data: 2015-07-31 13:18:42
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-07-30 23:07, jerzu wrote:

> [...]
    > się, że fotoradary sieją po częstotliwościach należących do wojska.
    > Podobno chodzi o fotoradary Ramet AD9C i AD9T, będące w posiadaniu

    Moze dlatego jakos nie widac focusow i mondeo ITD, ktore mialy
    zabudowane AD9? Bo ITD na slupach to uzywa Fotorapidow oraz Multaradar.

    Za to AD9 w duzej ilosci uzytkuja rozmaite SM/SG.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2015-07-31 14:59:04
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:kc4lra58lmbfa8fu86sf30hvlekpdi0jg3@4ax.
    com...
> [...]
    > 34,3 GHz.

    > Podobno chodzi o fotoradary Ramet AD9C i AD9T, będące w posiadaniu

    To dlaczego w piśmie (zostawiłem stosowny fragment) mowa o SG i SM?

    --
    Axel

  • 5. Data: 2015-07-31 15:25:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2015 14:59:04 +0200, Axel napisał(a):

    > To dlaczego w piśmie (zostawiłem stosowny fragment) mowa o SG i SM?

    Moze w ITD jeszcze nie stwierdzil, a moze wydal stosowne pozwolenie

    J.