  • 1. Data: 2014-11-22 09:07:23
    Temat: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Co kilka dni widzę przepychanki w miejscu, jak na linku:

    https://www.google.pl/maps/@50.2071399,19.1663632,14
    3m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    Jadący S1 od południa chce zjechać na prawo po ślimaku w kierunku na A4
    na zachód (nazwijmy go A).
    Na prawym pasie jedzie auto (nazwijmy go B), które zjeżdża z A4 od
    zachodu po ślimaku i chce jechać dalej S1 na północ.

    B ma jak byk na ślimaku znak "ustąp pierwszeństwa", ale kawałek dalej na
    prostej jest względem A na prawym pasie.
    Jak to traktować? Wprawdzie nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki,
    bo się jakoś ludzie przetasują, ale "gesty pokoju" widziałem tam nieraz.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-11-22 09:23:51
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 09:07:23 +0100, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Jak to traktować? Wprawdzie nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki,
    > bo się jakoś ludzie przetasują, ale "gesty pokoju" widziałem tam nieraz.

    Ale zaraz, w czym problem - bo jak rozumiem obaj chca zmienic pas,
    wiec obaj ustepuja pierwszenstwa :-)

    Jakby tak A jechal lewym pasem i chcial na srodkowy, o, to mamy
    problem.

    Albo np A ma straszna ochote wjechac przed B i ma pretensje ze B
    przyspiesza bedac wyprzedzanym ...

    Nawiasem mowiac - na nowych autostradach jest to nieco zmienione -
    najpierw jest zjazd na boczny prawy pas, oddzielony barierka, na nim
    jest krzyzowanie ruchu z wezlem, a dalej za wiaduktem ten pas sie
    laczy z autostrada - ale juz tylko ruch wjezdzajacy.
    Sama autostrada ma wiec ruch niezaklocony, a kierowcy z niej
    zjezdzajacy troche wczesniej traca poczucie ze jada autostrada.

    No i bardziej ambitne wezly tez mamy, gdzie tego krzyzowania jeszcze
    mniej.

    J.

  • 3. Data: 2014-11-22 09:32:12
    Od: <5...@1...093212.invalid> (Tom N)

    Jacek w

    > Co kilka dni widzę przepychanki w miejscu, jak na linku:

    > https://www.google.pl/maps/@50.2071399,19.1663632,14
    3m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    Czyli typowy węzeł, prawda Shreku? ;P

> [...]
    > Na prawym pasie jedzie auto (nazwijmy go B), które zjeżdża z A4 od
    > zachodu po ślimaku i chce jechać dalej S1 na północ.

    https://www.google.pl/maps/@52.226058,21.0555202,130
    m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    Zjazd i wjazd na Most Łazienkowski

    > B ma jak byk na ślimaku znak "ustąp pierwszeństwa"

    I komu ma ustąpić? Temu co pas zmienia? Nie. Takie A-7 oznacza li tylko, że
    to jest skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem, czyli jak już wjedzie na tę
    drogę, to będzie miał na skrzyżowaniach pierwszeństwo aż do odwołania

    >, ale kawałek dalej na
    > prostej jest względem A na prawym pasie.

    I A sie rozpędza, a B raczej zwalnia, bo zaraz będzie łuk. Naturalnym więc
    odruchem jest wjechanie za A, a nie pchanie sie przed niego

    > Jak to traktować? Wprawdzie nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki,
    > bo się jakoś ludzie przetasują, ale "gesty pokoju" widziałem tam nieraz.

    No widzisz, jakoś sobie radzą i tam i pod Łazienkowskim.

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2014-11-22 10:09:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Saturday, November 22, 2014, 9:07:23 AM, you wrote:

> [...]

    > B ma jak byk na ślimaku znak "ustąp pierwszeństwa", ale kawałek dalej na
    > prostej jest względem A na prawym pasie.

    Ale najpierw miał ustąpić.

    > Jak to traktować? Wprawdzie nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki,
    > bo się jakoś ludzie przetasują, ale "gesty pokoju" widziałem tam nieraz.

    Zdarza się. Szczególnie, jak się zapomina, że najpierw miało się
    ustąpić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-11-22 12:36:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Jak to traktować? Wprawdzie nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki, bo
    > się jakoś ludzie przetasują, ale "gesty pokoju" widziałem tam nieraz.

    Normalnie - dopóki jedzie swoim pasem to jest w prawie.
    S sensie, że nikt nie może przed niego się wpychać na jego pas, ale i jemu
    nie wolno zmieniać pasa nie ustępując pierwszeństwwa znajdującemu się na
    innym pasie.

  • 6. Data: 2014-11-22 12:39:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:9129886221$2...@s...com.
    ..

    3m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    > Ale najpierw miał ustąpić.

    Co należy rozumieć, że nie ma pierwszeństwa i nie może bezkarnie i
    kolizyjnie przeciąć innych pasów.
    Ale dopóki jedzie po swoim, to obowiązują przepisy o zmianie pasa.

  • 7. Data: 2014-11-22 13:27:57
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-22 09:07, Jacek wrote:
> [...]
    > Jak to traktować? Wprawdzie nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki,
    > bo się jakoś ludzie przetasują, ale "gesty pokoju" widziałem tam nieraz.

    No jak to jak - ma znaku ustap? To ma ustapic.
    Liczy sie skad wyjechal a nie co jest 50 metrow dalej za znakiem.

    A wyjechal z drogi gdzie ma ustap.

    --
    mk4

  • 8. Data: 2014-11-22 13:32:52
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-22 12:36, Cavallino wrote:

> [...]
    > S sensie, że nikt nie może przed niego się wpychać na jego pas, ale i
    > jemu nie wolno zmieniać pasa nie ustępując pierwszeństwwa znajdującemu

    No ale czy znie taka sama sytuacja zachodzi gdyby znaku ustap
    pierwszenstwa nie bylo wcale? Przeciez bedzie dokladnie tak samo.

    Wiec wg ciebie co ten znak zmienia?

    A przekladajac to na sytuacje gdzie jak masz ustap to masz ustapic
    niezaleznie ktorym pasem drogi z pierwszenstwem cos jedzie i jakich tam
    manewrow nie wyczynia - to czy rzeczywsinie nie ma obowiazku ustapic tez
    tym, ktorzy zjezdzaja z glownej na ten jego pas?

    --
    mk4

  • 9. Data: 2014-11-22 13:33:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości grup

    3m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    > No jak to jak - ma znaku ustap? To ma ustapic.
    > Liczy sie skad wyjechal a nie co jest 50 metrow dalej za znakiem.
    >
    > A wyjechal z drogi gdzie ma ustap.

    Problem w tym, że fizycznie jeszcze NIE WYJECHAŁ, bo ten prawy pas jest
    zapewne kontynuacją tejże drogi, aż do jego zakończenia.
    A gdyby miał ustąpić wjeżdżającym na jego pas, wtedy pasy byłyby inaczej
    oznaczone (powinny być).

  • 10. Data: 2014-11-22 13:36:47
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-22 13:33, Cavallino wrote:

> [...]
    > zapewne kontynuacją tejże drogi, aż do jego zakończenia.
    > A gdyby miał ustąpić wjeżdżającym na jego pas, wtedy pasy byłyby inaczej

    Jesli tak, to jaka tutaj rola znaku ustap? Bo jak go nie bedzie to
    wyjdzie na to samo.

    --
    mk4