  • 1. Data: 2014-08-01 19:49:37
    Temat: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Zainteresował mnie dziwny element/pierścień nałożony na moją półośkę... coś
    to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie miałem w samochodach
    (ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry tego nie miały).

    Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
    http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs/
    EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png

    Pytam się nie tylko z ciekawości :-) Moja 2004 honda zaczęła
    dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
    normalnie trzęsawkę jakąś przy prędkościach około 80-100km/h
    i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
    i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
    że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

    Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazują
    na półośki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
    (moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).

    I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
    opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
    konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)

    Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?
    Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?

    Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)

  • 2. Data: 2014-08-01 22:52:57
    Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał
> [...]
    >Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
    >http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs
    /EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png

    Nie twierdze ze to to, ale Dynamic Vibration Damper moze wlasnie tak
    wygladac.

    >I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
    >opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
    >konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)

    Na oko to wcale nie tak latwo - trzeba troche rozebrac.

    A tu masz przyklad z zewnatrz montowanej
    http://allegro.pl/opel-vectrab-2-0-dti-polos-poloska
    -prawa-2003-r-i4466086770.html

    >Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?

    To sluzy do wywazania samoczynnego :-)

    >Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?

    Symetryczny, ale przeciez niedokladny. Sam sie ma ustawic dobrze ..

    >Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)

    W napedach CD i szlifierkach masz takie z kulkami - tych to dopiero
    nie rozumiem :-)

    J.

  • 3. Data: 2014-08-02 01:24:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

> [...]
    > i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
    > że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

    W takim układzie półoś też pewnie nie.
    Może poduszki trzymające silnik?

> [...]
    > opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
    > konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)

    Tylko żeby to zdjąć/założyć musisz wymonotwać półoś i rozebrać przegub.

    > Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?
    > Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?
    >
    > Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)

    To jest ciężki pierścień zamocowany na względnie miękkim i sprężystym
    środku.
    O co chodzi i dlaczego akurat na półosi to naprawdę nie wiem - na wałach
    korbowych chyba czegoś takiego się nie stosuje.
    No ale powszechność rozwiązania sugeruje że jednak do czegoś to służy.

    Jedyne działanie tego ustrojstwa jakie obseruję w praktyce jest takie że
    pod tym półoś sobie koroduje i tam się łamie ;)

  • 4. Data: 2014-08-02 03:04:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > W takim układzie półoś też pewnie nie.
    > Może poduszki trzymające silnik?

    No właśnie dziś po robocie zanurkowałem pod samochodem
    i muszę przyznać że te tłumiki drgań na moich półośkach nie
    wyglądają wcale podejrzanie... Fakt - nie wiem jak wyglądają
    gdy są nowe, ale próbowałem nimi poruszać i nie przesuwają
    się ani wzdłuż osi ani nie obracają się na niej - guma też nie jest
    jakoś zniszczona poza tym że lewy wygląda na ciut sztywniejszy.

    Wygląda na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.
    A czemu sązisz że to poduszki?

  • 5. Data: 2014-08-03 00:47:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-02 03:04, Pszemol pisze:> "Tomasz Pyra"
> [...]
    > jakoś zniszczona poza tym że lewy wygląda na ciut sztywniejszy.
    >
    > Wygląda na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.

    No bo to jest coś co ma prawo telepać samochodem w zależności od stopnia
    obciążenia silnika.
    A piszesz że przestaje trząść jak zdejmujesz nogę z gazu.

    A wszystkie elementy obrotowe i ich potencjalnie niewyważenie mają takie
    samo bicie niezależnie czy silnik je napędza czy nie, bicie zależy wtedy
    od prędkości.

    A poduszki silnika w zależności od ich napięcia już jak najbardziej mogą
    dawać takie efekty.

  • 6. Data: 2014-08-03 19:07:47
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 1 Aug 2014 12:49:37 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

> [...]
    >Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?
    >
    >Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)

    Moze pogoglowac troche?

    http://honda-tech.com/showthread.php?t=3037250

    http://repairpal.com/bad-engine-mounts-may-cause-vib
    ration-roughness-and-rattle-155

    Pogogluj na

    honda engine wobble when accelerator pressed

    Znajdziesz znacznie wiecej niz te dwa linki

    A.L.

  • 7. Data: 2014-08-04 09:48:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

    > i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
    > że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

    Przeguby wewnętrzne :)

    Lewis

  • 8. Data: 2014-08-04 10:36:16
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Przeguby wewnętrzne :)
    Obstawiałem raczej zewnętrzne, ale przychylę się do Twojego osądu.
    Mam nadzieję, że Przemol się pochwali wynikiem.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-08-04 14:33:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
    > Obstawiałem raczej zewnętrzne, ale przychylę się do Twojego osądu.
    > Mam nadzieję, że Przemol się pochwali wynikiem.
    > :)

    A jak tą diagnozę uzasadniacie?

    I jak sprawdzić same przeguby?
    Mogą być uwalone jak gumy są zdrowe i suche?

  • 10. Data: 2014-08-04 14:45:26
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A jak tą diagnozę uzasadniacie?
    1.Przebiegiem, przy którym w tym modelu lubi paść przegub zewnętrzny.
    2.Własnym doświadczeniem z tą przypadłością.
    O bardziej mechanicznych rzeczach niech się wypowiada Lewis.
    :)
    > I jak sprawdzić same przeguby?
    A pokręć kółeczka na jakimś równym, szerokim placyku i posłuchaj czy terkot
    nie dochodzi z maksymalnie skręconych kół.

    > Mogą być uwalone jak gumy są zdrowe i suche?
    A jak w środku też są suche?
    Na odległość, to sobie gdybamy...
    Pozdrawiam.
    WOJO