  • 1. Data: 2016-07-22 19:06:21
    Temat: Która benzyna w Espace IV?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Pytanie do bardziej niż ja oblatanych. Który z benzynowych silników w
    Renault Grand Espace IV (czyli po 2002) jest najmniej kłopotliwy?
    Montowali tam wolnossące R4 2.0 136 KM, 2.0 Turbo w paru wersjach i 3.5 V6
    o mocy 245 KM.

    Mało jest informacji o tych silnikach, ale sądząc po opiniach nt. ogólnej
    awaryjności auta na www.autocentrum itp. chyba są generalnie o wiele lepsze
    niż diesle dci.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-07-24 22:46:58
    Temat: Re: Która benzyna w Espace IV?
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 22 lipca 2016 19:06:13 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Który z benzynowych silników w Renault Grand Espace IV
    > (czyli po 2002) jest najmniej kłopotliwy?
    > Montowali tam wolnossące R4 2.0 136 KM, 2.0 Turbo w paru wersjach i 3.5 V6
    > o mocy 245 KM.

    Wszystkie są niekłopotliwe, ale wolnossak jest oczywiście najprostszy i najtańszy w
    obsłudze.

    2.0T to ten sam silnik.

    V6 jest od Nissana, występuje w wielu modelach i jest uważany za jeden z lepszych
    silników w swojej klasie - http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine#VQ35DE

    --
    L.

  • 3. Data: 2016-07-25 09:13:54
    Od: sandman <s...@p...wprost.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 19:06, Maciek pisze:

> [...]
    > o mocy 245 KM.
    >
    > Mało jest informacji o tych silnikach, ale sądząc po opiniach nt. ogólnej

    Tylko 3,5 V6, bo 2,0 T jest trochę za słaby dla tego auta (jeżdżę 2.0T w
    VelSatisie, znajoma ma 3,5 V6 w VelSatisie i różnica jest bardzo
    odczuwalna). Oba samochody z gazem. Mój ma 260 kkm przebiegu, jej ok.
    150 kkm i z silnikami nic się nie dzieje.

    --
    sandman

  • 4. Data: 2016-08-05 00:28:51
    Od: Paweł Kajak <k...@o...pl>

> [...]
    > o mocy 245 KM.
    >
    > Mało jest informacji o tych silnikach, ale sądząc po opiniach nt. ogólnej

    Witam.

    Jeśli mnie pamięć nie myli to silnik 3,5 V6 montowany był w wersji z
    automatyczną skrzynią biegów. Jeśli tak jest w rzeczywistości to
    zdecydowanie polecam skupić się na silnikach dwulitrowych, bo te są
    montowane w autach z manualną skrzynią. I druga sprawa - instalacja
    gazowa. Jeśli o takiej myślisz, to do silnika z turbiną musisz
    zainstalować super instalację za kupę kasy bo inaczej kłopoty murowane.

    pkajak

    kiedyś ESPACE 2.0T (z nalepką)

    teraz PASSAT B6 (jeszcze bez nalepki)

  • 5. Data: 2016-08-05 09:47:27
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 00:28:52 UTC+2 użytkownik Paweł Kajak napisał:
> [...]

    > gazowa. Jeśli o takiej myślisz, to do silnika z turbiną musisz
    > zainstalować super instalację za kupę kasy bo inaczej kłopoty murowane.

    Możesz rozwinąć?

    IMHO w F4RT wystarczy zwykła, sekwencyjna instalacja, poprawnie wystrojona, np.
    Sequent24 na pomarańczowych wtryskiwaczach, do zrobienia za <3kPLN. Może być też
    Stag, TECH, czy inne KME na dobrym osprzęcie za podobne pieniądze.

    --
    pozdr
    AA

  • 6. Data: 2016-08-05 10:21:22
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2016-08-05 o 09:47, AA pisze:

    > IMHO w F4RT wystarczy zwykła, sekwencyjna instalacja,

    True - F4R/F4RT to jedne z ostatnich z fajnych silników, które da się
    łatwo zagazować.

    --
    Gregorius

  • 7. Data: 2016-08-05 15:16:17
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 00:28:52 UTC+2 użytkownik Paweł Kajak napisał:
    > 3,5 V6 montowany był w wersji z automatyczną skrzynią biegów

    Owszem - Renault SU1 czyli Aisin AF33, raczej solidna, mało problematyczna i znana
    mechanikom, występuje w wielu modelach aut różnych producentów:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Aisin_AF33_transmissio

  • 8. Data: 2016-08-23 02:15:37
    Od: Dman666 <d...@g...com>

> [...]
    > o mocy 245 KM.
    >
    > Mało jest informacji o tych silnikach, ale sądząc po opiniach nt. ogólnej

    Szukac 2.0 DCI (serio) lub 2.0T. V-ka pomimo ochow i achow dziwnie potrafi stracic
    glowice, zatrzec sobie panewki na wale zaraz po dotarciu motoru (czyli w okolicach
    200k lub wczesniej)- wymiana swiec schowanych za podszybiem przy tym to pikus.
    --
    Dman-666

  • 9. Data: 2016-08-25 23:41:21
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 22 Aug 2016 17:15:37 -0700 (PDT), Dman666 <d...@g...com>
    wrote:

    >V-ka pomimo ochow i achow dziwnie potrafi stracic glowice, zatrzec sobie panewki na
    wale zaraz po dotarciu motoru (czyli w okolicach 200k lub wczesniej)- wymiana swiec
    schowanych za podszybiem przy tym to pikus.

    3,5 v6 też? A nie chodziło o 3.0 V6 180KM P9X701? Produkcji Isuzu?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 10. Data: 2016-08-26 11:45:20
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 23:41:07 UTC+2 użytkownik j...@i...pl napisał:
    na wale zaraz po dotarciu motoru (czyli w okolicach 200k lub wczesniej)- wymiana
    swiec schowanych za podszybiem przy tym to pikus.

    > 3,5 v6 też? A nie chodziło o 3.0 V6 180KM P9X701? Produkcji Isuzu?

    Darek, swojego czasu bralem go pod uwage ("wspanialy" silnik od nissana). Nie mowie,
    ze jest tragedia, ale bylbym ostrozny. Najlepiej poszukac hasla "remont".
    I chrzani sie w cywilnych dupowozach a nie tylko w 350Z gdzie sie go raczej tylko
    paluje.

    --
    Dman-666