  • 1. Data: 2019-03-26 15:04:47
    Temat: Która pasta termoprzewodząca jest lepsza?
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Muszę w laptopie wymienić wentylator i przy tej okazji potrzebuję
    pastę termoprzewodzącą.

    Znalazłem 2 oferty, w porównywalnej cenie (niecałe 30 zł z dostawą),
    za podobne opakowanie (około 4g):
    - Zalman ZM-STG2
    - Arctic Cooling MX-2

    Która będzie lepsza i dlaczego? Nie znam się na tym i dlatego proszę
    o radę kogoś, kto takich rzeczy używa i ma doświadczenie.
    Nie jest to wielki wydatek, ale w przypadku wtopy trzeba by znowu
    rozkręcać laptopa. :-)

    Dla mnie ważną cechą jest łatwość i bezpieczeństwo aplikacji.

    A może jest jeszcze jakaś inna, wyjątkowo polecana pasta, w podobnej
    cenie?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2019-03-26 15:59:11
    Temat: Re: Która pasta termoprzewodząca jest lepsza?
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dla mnie ważną cechą jest łatwość i bezpieczeństwo aplikacji.
    >
    > A może jest jeszcze jakaś inna, wyjątkowo polecana pasta, w podobnej

    Znalazłem jeszcze AAB COOLING TG1 PASTA TERMOPRZEWODZĄCA SREBRO
    za 1,45 zl + koszt dostawy (min. 5,50 zł) za 1 g. Może nie ma sensu płacić więcej?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2019-03-26 16:11:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2019 15:59:11 +0100, Jacek napisał(a):

    > Znalazłem jeszcze AAB COOLING TG1 PASTA TERMOPRZEWODZĄCA SREBRO
    > za 1,45 zl + koszt dostawy (min. 5,50 zł) za 1 g. Może nie ma sensu płacić więcej?

    Znane mi rankingi past nie wykazywały różnic większych od kilku % więc
    bierz tanią. Więcej zależy od nałożenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-03-26 16:40:05
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Znane mi rankingi past nie wykazywały różnic większych od kilku % więc
    > bierz tanią. Więcej zależy od nałożenia.

    OK. Tak zrobię. Tym bardziej, że w opisie jest informacja, że ta ilość (1g) wystarczy
    na 2-3 aplikacje. Nie wydaje mi się żebym w dającej się przewidzieć przyszłości
    mógł potrzebować więcej.

    Czy mógłbyś napisać coś więcej o tym nałożeniu?. Nigdy tego nie robiłem.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2019-03-26 16:56:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2019 16:40:05 +0100, Jacek napisał(a):

    > Czy mógłbyś napisać coś więcej o tym nałożeniu?. Nigdy tego nie robiłem.

    Ja kładę na środku procka ilość pasty wielkości ziarnka ryżu i
    rozgniatam radiatorem. Kiedyś bawiłem się bardziej, smarowałem
    pieczołowicie całą powierzchnię :) ale to zbędne. Ponieważ ty będziesz
    smarował procka w lapku, więc prawdopodobnie ta powierzchnia będzie dużo
    mniejsza niż w typowym procku desktopowym typu P4, C2D czy i5, więc
    nałóż pół ziarnka :) Jak nałożysz więcej to i tak zbędna ilość wylezie
    bokami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-03-26 17:18:41
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

> [...]
    > mniejsza niż w typowym procku desktopowym typu P4, C2D czy i5, więc
    > nałóż pół ziarnka :) Jak nałożysz więcej to i tak zbędna ilość wylezie

    Dzięki. Rozumiem, że gdyby wylazło bokami, to trzeba to co wylazło usunąć.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2019-03-26 17:36:51
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek, 26 mar 2019 w news:5c9a316e$0$474$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > rozkręcać laptopa. :-)
    >
    > Dla mnie ważną cechą jest łatwość i bezpieczeństwo aplikacji.

    Są wyjątkowo polecane pasty, ale to w tym przypadku zbędne - wystarczy
    dowolna przyzwoita.
    Sam kiedyś kupiłem Arctic Cooling MX-2 i jej przez lata używam. Miałem
    porównanie z pastą noname dołączoną do chińskiego wentylatora i tutaj
    Arctic wypadł od niej lepiej - różnica w laptopie sięgała OIDP chyba
    nawet do 5 st. C w górnej granicy, a w dolnej wentylator schładzał do
    deczko niższej temp.

  • 8. Data: 2019-03-26 17:52:08
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek, 26 mar 2019 w
    news:5c9a47c4$0$498$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > ilość (1g) wystarczy na 2-3 aplikacje. Nie wydaje mi się żebym w
    > dającej się przewidzieć przyszłości mógł potrzebować więcej.

    He, 1g na laptopowego cpu wystarczy na dużo więcej użyć.
    AAB chyba dobrze wypadała w testach OIDP, ale chyba TG2 to była.
    > Czy mógłbyś napisać coś więcej o tym nałożeniu?. Nigdy tego nie
    > robiłem.

    Jak już wiesz - ziarnko na środek i docisnąć. Ale prawie na pewno nie
    pokryjesz tak 100% pow. cpu, tym bardziej jeśli pasta jest, nazwijmmy to,
    gęsta. Najlepiej żeby po dociśnięciu utrzymać ten stan - nie zwolnić
    docisku - bo się powietrze dostanie. Można wtedy leciutko poruszać na
    boki heatpipem, żeby troszkę rozsmarować. Sam ostatnio stosuję
    bezpośrednie rosmarowywanie kawałkiem miękkiego plastkiu(taki kawałem z
    opakowania po tabletkach)
    W sumie ważne, żeby nie było za grubej warstwy - idea nakładania pasty
    polega w końcu na zniwelowaniu wszelkich nierówności pomiędzy dwiema
    powierzchniami.
    Zresztą będziesz miał tyle pasty, że możesz sobie spróbować i porównać
    obie metody - nałożyć dokręcić i za chwilę sprawdzić jak to wyszło.
    Tylko najlepiej przy następnym położeniu wyczyścić i nałożyć pastę od
    nowa. Do czyszczenia najlepszy IPA.

  • 9. Data: 2019-03-26 18:12:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2019 17:18:41 +0100, Jacek napisał(a):

    > Dzięki. Rozumiem, że gdyby wylazło bokami, to trzeba to co wylazło usunąć.

    Niekoniecznie. Jak usuniesz skoro już przyłożyłeś radiator? Można
    oderwać i przyłożyć ponownie ale tracisz wtedy zalety wynikające z
    usunięcia ew. pęcherzyków powietrza. Jak wylazło, nie przejmować się.
    Nigdzie dalej nie pójdzie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-03-26 18:23:31
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

> [...]
    > oderwać i przyłożyć ponownie ale tracisz wtedy zalety wynikające z
    > usunięcia ew. pęcherzyków powietrza. Jak wylazło, nie przejmować się.

    OK. Dzięki.

    Pozdrawiam
    Jacek