  • 1. Data: 2016-06-20 21:36:37
    Temat: Które kanały (nadawcy) blokują nagrywanie na dysku zewnętrznym w telewizorze?
    Od: z <...@...pl>

    Dowiedziałem się że nagrywanie na dysk zewnętrzny przy użyciu modułu CI+
    może być blokowane przez nadawcę?
    Jeśli tak to które kanały z oferty UPC są tak blokowane?
    Mam nowy telewizor samsunga i chciałbym sobie uprościć życie i nie
    mnożyć kolejnych dekoderów i pilotów.

  • 2. Data: 2016-06-20 22:03:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.06.2016 o 21:36, z pisze:
    > Dowiedziałem się że nagrywanie na dysk zewnętrzny przy użyciu modułu CI+
    > może być blokowane przez nadawcę?
    > Jeśli tak to które kanały z oferty UPC są tak blokowane?

    Nie wiem jak z UPC, ale w Inea nie spotkałem takiego kanału.

  • 3. Data: 2016-06-21 00:07:31
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli tak to które kanały z oferty UPC są tak blokowane?
    > Mam nowy telewizor samsunga i chciałbym sobie uprościć życie i nie mnożyć

    Nie kanały, a poszczególne programy mogą być blokowane.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2016-06-21 01:30:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-21 o 00:07, yabba pisze:
    > Nie kanały, a poszczególne programy mogą być blokowane.

    Dzięki. To znaczy że testowanie przez 14 dni nic mi nie da. :-(
    Ale czy to jest związane tylko z CI ?
    Dlaczego?
    Jak często blokują? Może mecze na Euro? W jakiej sytuacji blokują?

  • 5. Data: 2016-06-21 01:39:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-21 o 00:07, yabba pisze:
    > Nie kanały, a poszczególne programy mogą być blokowane.

    W sumie to głupie bo od kilku lat wszystkie nagrania są szyfrowane do
    odtworzenia tylko na tym samym urządzeniu.
    Swoją drogą narusza to moje wolności obywatelskie bo nagrany program
    (nawet darmowy-niekodowany) w jednym pokoju już nie odtworzę w drugim
    jak to bywało za starych dobrych czasów magnetowidów.
    O co oni tak walczą? Żeby tracić klientów?
    Niedługo wszyscy przesiądą się na komputery i net a wtedy wszystko da
    się nagrać spiracić, przesłać i odtworzyć w banalny sposób gdzie się chce.

    PS. Przy okazji. Może istnieją już karty do peceta (nie wiem jak to
    fachowo nazwać) pozwalające taki moduł CI+ używać w komputerze?

  • 6. Data: 2016-06-21 10:07:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Dzięki. To znaczy że testowanie przez 14 dni nic mi nie da. :-(
    > Ale czy to jest związane tylko z CI ?

    Nie. W strumieniu danych jest znacznik: zakaz nagrywania. Sprzęty znanych
    producentów RTV odmawiają nagrywania, urządzenia producentów niszowych (np.
    Manta itp.) olewają ten znacznik (nie uwzględniono tej funkci w ich sofcie)
    i nie blokuja nagrywania.

    > Dlaczego?

    Oficjalnie ochrona "tfurczości artystycznej", a realnie kasa, kasa, kasa.
    Dlaczego masz miec możliwość nagrania filmu, jak dla producenta będzie
    lepiej, gdy kupisz płytę z tym filmem? :)
    Markowi producenci RTV są w zmowie lub zostali zmuszeni do współpracy z
    producentami filmów i muzyki.

    > Jak często blokują? Może mecze na Euro? W jakiej sytuacji blokują?

    Nie wiem. Nie nagrywam.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2016-06-21 10:12:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > W sumie to głupie bo od kilku lat wszystkie nagrania są szyfrowane do
    > odtworzenia tylko na tym samym urządzeniu.

    Jest to prawda w markowym sprzęcie. Kolega Cavallino pisał, że miał kiedyć
    TV Mansta, która zapisywała nagranie bez szyfrowania.

    > Swoją drogą narusza to moje wolności obywatelskie bo nagrany program
    > (nawet darmowy-niekodowany) w jednym pokoju już nie odtworzę w drugim jak
    > to bywało za starych dobrych czasów magnetowidów.

    Twoje wolności obywatelskie przegrywaja z prawem do zysków producentów
    filmów.

    > O co oni tak walczą? Żeby tracić klientów?

    Żeby wyciągnąć z klientów więcej kasy, sprzedając ten sam film kilka razy.

    > Niedługo wszyscy przesiądą się na komputery i net a wtedy wszystko da się
    > nagrać spiracić, przesłać i odtworzyć w banalny sposób gdzie się chce.

    Wtedy za odpowiednią łapówkę (oficjalna nazwa lobbing) zostanie
    przegłosowana ustawa, że nie wolno Ci oglądać filmów z własnego komputera
    wiecej razy niż przewiduje licencja którą wykupiłeś.

    > PS. Przy okazji. Może istnieją już karty do peceta (nie wiem jak to
    > fachowo nazwać) pozwalające taki moduł CI+ używać w komputerze?

    Są, ale mało popularne i cena może być zaporowa.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2016-06-21 12:14:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-21 o 10:07, yabba pisze:

    > Nie wiem. Nie nagrywam.

    To może chociaż przewijasz? :-)
    Czy to jest ta sama sytuacja czy przewijanie będę miał zawsze?

  • 9. Data: 2016-06-21 23:29:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > To może chociaż przewijasz? :-)

    Mój TV nie ma opcji nagrywania i Time Shiftu, więc nic nie mogę potestować.

    > Czy to jest ta sama sytuacja czy przewijanie będę miał zawsze?

    Nie wiem, ale przypuszczam, że też nie będzie przewijania.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2016-06-22 16:58:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Jun 2016 10:12:59 +0200, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Twoje wolności obywatelskie przegrywaja z prawem do zysków
    producentów
    > filmów.

    To nie jest prawda. Pierwsze prawo konsumenta to nie konsumować- nie
    kupować.
    Wystarczyło solidarnie i obywatelsko nie kupować takich sprzętów.

    --
    Marek