  • 1. Data: 2018-02-05 01:11:56
    Temat: Ktoś używał 1000genomes?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    https://ftp-trace.ncbi.nih.gov/1000genomes/ftp/

    Szukam jakiegoś genu w dwóch wersjach albo genotypu bakterii, wirusa,
    nie tyle z biologicznego punktu widzenia ale chciałem użyć tych danych
    do przetestowania standardowego algorytmu Diff Eugene Myersa
    (http://www.xmailserver.org/diff2.pdf) i jego wariantów.

  • 2. Data: 2018-02-05 01:28:02
    Temat: Re: Ktoś używał 1000genomes?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 05.02.2018 o 01:11, Borneq pisze:
    > https://ftp-trace.ncbi.nih.gov/1000genomes/ftp/

    Przyjrzałem się, nie tak łatwo, to cała ciekawa dziedzina wiedzy, pliki
    vcf, indeksy, markery...

  • 3. Data: 2018-02-05 10:31:36
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, February 5, 2018 at 1:28:03 AM UTC+1, Borneq wrote:

    > Przyjrzałem się, nie tak łatwo, to cała ciekawa dziedzina wiedzy, pliki
    > vcf, indeksy, markery...

    Dziedzina wiedzy dziedziną wiedzy, ale porównania się robi i używa się
    do tego analogicznych algorytmów jak do porównywania ciągów znaków.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-02-05 13:53:07
    Temat: Re: Ktoś używał 1000genomes? Diff
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 05.02.2018 o 10:31, M.M. pisze:
    > Dziedzina wiedzy dziedziną wiedzy, ale porównania się robi i używa się
    > do tego analogicznych algorytmów jak do porównywania ciągów znaków.

    Czytałem o algorytmie Myersa wspaniale wytłumaczonym na blogu jcoglan.
    Znajduje maksymalny wspólny podciąg, ale rozwiązań może być wiele. W
    podstawowej wersji ma tę miłą właściwość że gromadzi inserty i delety
    razem. Jednak wersja profesjonalna, używająca liniowego a nie
    kwadratowego miejsca pamięci, nie ma tej właściwości.
    Przykład:
    https://blog.jcoglan.com/2017/03/22/myers-diff-in-li
    near-space-theory/

    Jak można by to poprawić? Może najpierw rekurencyjnie dzielić na bloki,
    ale gdy blok nie przekracza 50 wierszy, robić wersję standardową?
    Poza tym, implementacja Butlera z CodeProject dla liniowego:
    782104906830590
    683059078210490
    daje lepsze rezultaty niż można by się spodziewać.

    Git ma jeszcze możliwość opcji --patience, która poprawia, jednak
    wyszukując unikalne wiersze - nie nadaje się np. do genomu.

  • 5. Data: 2018-02-05 18:13:41
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, February 5, 2018 at 1:53:06 PM UTC+1, Borneq wrote:

> [...]
    >
    > Git ma jeszcze możliwość opcji --patience, która poprawia, jednak
    > wyszukując unikalne wiersze - nie nadaje się np. do genomu.

    Z tego co pobieżnie kiedyś dawno temu przeglądałem, to temat jest
    niebagatelny, ponieważ istnieje wiele heurystyk. Poszczególne
    heurystyki różnie podnoszą skuteczność pamięciową i/albo obliczeniową
    w zależności od danych; głównie chodzi o to, na ile porównywane
    podciągi są podobne. Przy złożoności obliczeniowej M*N
    ciężko policzyć dla choćby miliona genów, nie wspominając o
    pamięciowej.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-02-05 22:19:23
    Temat: Re: Ktoś... Algorytmy Diff
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 05.02.2018 o 18:13, M.M. pisze:
    > podciągi są podobne. Przy złożoności obliczeniowej M*N
    > ciężko policzyć dla choćby miliona genów, nie wspominając o
    > pamięciowej.

    Zamiast na genomie, może przetestuję tak:
    wezmę spory plik w c. Zrobię różne modyfikacje przez usuwanie
    pojedynczych wierszy i grup wierszy, oraz przenoszenia bloków kodu. Nie
    muszę zapisywać plików, będę działał na ich kodach crc32 (choć git diff
    używa kodów 64 bitowych) i wtedy zobaczę jak prędkość w dość realnych
    przypadkach.

  • 7. Data: 2018-02-06 10:55:22
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, February 5, 2018 at 10:19:25 PM UTC+1, Borneq wrote:

> [...]
    > muszę zapisywać plików, będę działał na ich kodach crc32 (choć git diff
    > używa kodów 64 bitowych) i wtedy zobaczę jak prędkość w dość realnych

    Ja używam diff do porównywania archiwów. Archiwum zawiera tysiące
    plików i ma łączny rozmiar wielu gigabajtów. Działa błyskawicznie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-02-09 11:09:28
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 05.02.2018 o 22:19, Borneq pisze:
    > Zamiast na genomie, może przetestuję tak:
    > wezmę spory plik w c. Zrobię różne modyfikacje przez usuwanie

    Znalazłem coś ciekawego:
    https://github.com/mhagger/diff-slider-tools
    Heurystyki porównywania i korpus na którym można testować.

  • 9. Data: 2018-02-09 12:42:18
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 09.02.2018 o 11:09, Borneq pisze:
    > Heurystyki porównywania i korpus na którym można testować.

    Czy ten korpus nie ma za mało danych? jeszcze będę musiał się przyjrzeć, bo
    https://raw.githubusercontent.com/mhagger/diff-slide
    r-tools/master/corpus/afnetworking-human.sliders
    jest
    3e3d94f93828f5eeb11fc1218c3bc45399e9a66e:AFNetworkin
    g/AFRestClient.h
    5cf1028433228b20e7cf30a463353981809fcd0b:AFNetworkin
    g/AFRestClient.h - 77 -2

    czyli dwa pliki
    https://raw.githubusercontent.com/AFNetworking/AFNet
    working/3e3d94f93828f5eeb11fc1218c3bc45399e9a66e/AFN
    etworking/AFRestClient.h
    https://raw.githubusercontent.com/AFNetworking/AFNet
    working/5cf1028433228b20e7cf30a463353981809fcd0b/AFN
    etworking/AFRestClient.h

    kilka różnic i tylko dwie liczby: "- 77 -2"