  • 1. Data: 2014-04-18 18:11:36
    Temat: Kuchenka indukcyjna i piekarnik
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Mam nadzieje, ze moje pytanie choc czesciowo pokrywa sie z tematyka
    grupy, a jak nie, to prosze mnie skierowac na jakas inna grupe, lub
    forum, gdzie moglbym uzyskac odpowiedz na moje pytania.

    Problem tyczy sie zakupu kuchenki indukcyjnej i piekarnika
    elektrycznego. Najbardziej mi zalezy na jakis informacjach odnosnie
    kuchenki, bo z tego tematu mam niewielkie pojecie. Interesuja mnie
    wszelkiego rodzaju informacje, wlacznie z tym gdzie najlepiej to
    montowac. Czy pod taka kuchenka mozna zamontowac np piekarnik, czy klasc
    szczucce. Slyszalem, ze jak sie bedzie klasc sztucce pod taka kuchenka,
    to te sztucce moga sie troche rozgrzac. Prawda to?

    Czy mozecie doradzic jaka wybrac, na co zwracac uwage.

    Moze jakas strona z opisem stosowanych technologii, funkcji(jedyne co
    znajduje, to jakies skape informacje na stronach producentow ) i
    zasilanie (tu, z tego co mi wiadomo, to juz nie jest tak prosto, ze
    podlacza sie pod 220V i chodzi).

    Jestem zielony jesli chodzi o kuchenki indukcyjne i jedyne co sie do tej
    pory dowiedzialem, to na czym to polega, ale jakie kuchenki sa najmniej
    awaryjne, lub jakie funkcje sa przydatne, to juz nie mam zielonego pojecia.

    Sa moze jakies strony testujace takie urzadzenia? Najlepiej w formie
    tabelki, gdzie sie wybiera kilka urzadzen i jest porownanie posiadanych
    funkcji.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2014-04-18 20:32:36
    Temat: Re: Kuchenka indukcyjna i piekarnik
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 18.04.2014 o 18:11 Pawel <ppf9@usun_topoczta.fm> pisze:

    > Witam wszystkich
    >
    > Mam nadzieje, ze moje pytanie choc czesciowo pokrywa sie z tematyka
    Idż na pl.misc.budowanie

> [...]
    > wszelkiego rodzaju informacje, wlacznie z tym gdzie najlepiej to
    > montowac. Czy pod taka kuchenka mozna zamontowac np piekarnik,
    Można, ale trzeba oddzielić płytą meblową aby gorące powietrze z
    piekarnika nie grzało elektroniki kuchni.

    czy klasc
    > szczucce. Slyszalem, ze jak sie bedzie klasc sztucce pod taka kuchenka,
    > to te sztucce moga sie troche rozgrzac. Prawda to?
    Nie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2014-04-18 21:27:30
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-18 20:32, janusz_k pisze:

    > Można, ale trzeba oddzielić płytą meblową aby gorące powietrze z
    > piekarnika nie grzało elektroniki kuchni.

    Po co?
    Nowe piekarniki mają przewietrzanie obudowy
    ba, stary Mastercook kupiony 4 lata temu ma przewietrzanie.
    chyba że antyka wyciągnie

  • 4. Data: 2014-04-19 20:53:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 18.04.2014 o 21:27 Irokez <n...@w...pl> pisze:

    > Po co?
    > Nowe piekarniki mają przewietrzanie obudowy
    > ba, stary Mastercook kupiony 4 lata temu ma przewietrzanie.
    > chyba że antyka wyciągnie
    Bo to wietrzenie nawet w nowych działa tak sobie, poza tym jest jeszcze
    promieniowanie cieplne, a płyta majątku nie kosztuje, dodatkowo wzmocni
    szafkę.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2014-04-19 21:37:03
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Jako uzytkownik kuchenki moge ci powiedziec ze do dupy to jest
    rozwiazanie, gary musze byc specjalistyczne i jak juz to ciezko cos
    dluzej gotowac i bardzo latwo cos przypalic. Plusy to szybkie gotowanie
    wody.

  • 6. Data: 2014-04-20 01:37:58
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 18:11:36 UTC+2 użytkownik Pawel napisał:
> [...]
    >

    > Sa moze jakies strony testujace takie urzadzenia? Najlepiej w formie
    >
    > tabelki, gdzie sie wybiera kilka urzadzen i jest porownanie posiadanych

    Nie bądź frajer i nie kupuj tego badziewia indukcyjnego. Im więcej techniki, tym
    większe prawdopodobieństwo że coś się spierdzieli. Poza tym musisz mieć do tego
    odpowiednie gary. Na aluminiowym nic nie upitrasisz. Materiał musi być
    ferromagnetyczny. O ceramicznych garach nawet nie wspominam. Kumpel dał się w to
    wkręcić, w 2 lata 2 razy wymieniał. Ja na zwykłej elektrycznej pitraszę już 20 lat.

  • 7. Data: 2014-04-20 01:52:51
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 21:37:03 UTC+2 użytkownik LeonKame napisał:
> [...]
    >
    > rozwiazanie, gary musze byc specjalistyczne i jak juz to ciezko cos
    >
    > dluzej gotowac i bardzo latwo cos przypalic. Plusy to szybkie gotowanie

    Czy ja wiem czy to plus że szybko wodę gotuje. Kuchenki z założenia są do czegoś
    bardziej skomplikowanego niż gotowanie wody, pomimo tego że większość jedzenia
    przygotowywanego przy użyciu kuchenki opiera się na wodzie. Szybkość gotowania wody
    to chwyt marketingowy. Przy gotowaniu ziemniaków albo wołowiny szybkość gotowania
    wody nie ma praktycznie znaczenia. Plusem jest to że cała płyta jest łatwa do umycia.
    Przy kuchence z płytkami albo gazowej mycie jest pewnego rodzaju wyzwaniem.

  • 8. Data: 2014-04-20 11:18:46
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    No to jedna chyba z 2 zalet latwa w myciu i szybko gotuje wode. Do
    podgrzania czegos tez sie nadaje ale zeby cos usmazyc na patelni to juz
    wyzwanie.

  • 9. Data: 2014-04-20 11:48:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Podlacze sie pod temat - jak to sie podlacza ?
    Cos pamietam watek, ze latwo to uszkodzic

    Moc 7kW, wiec raczej na 3 fazy, kabelki ma 4 - jeden ochronny, wiec
    domyslam sie ze "w trojkat", mimo tego ze jeden kabelek niebieski.
    A dokladniej to pewnie mostek 3f na wejsciu.
    Instrukcja montazu nic o tym nie pisze, tylko jaka dziure wyciac w
    blacie.

    Wtyczki nie ma ... przykrecona na stale ma byc, czy sa jakies
    zgrabniejsze wtyczki i gniazdka 3f, bo kojarze tylko te
    przemyslowo-budowlane.

    J.

  • 10. Data: 2014-04-20 12:00:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 16:52:51 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

> [...]
    >pomimo tego że większość jedzenia przygotowywanego przy użyciu kuchenki
    >opiera się na wodzie. Szybkość gotowania wody to chwyt marketingowy.

    Ale kawe czy herbate sie pija i czas zagotowania ma znaczenie.
    Kawa co prawda najlepsza z ekspresu, a wode mozna w czajniku
    elektrycznym zagotowac dosc szybko i oszczednie.
    Taka plyta litr wody zagotuje szybciej niz czajnik ?

    Co do palenia, to podkreslaja ze maja czujniki temperatury, i np oleju
    na patelni praktycznie nie da sie zapalic.

    > Plusem jest to że cała płyta jest łatwa do umycia.
    >Przy kuchence z płytkami albo gazowej mycie jest pewnego rodzaju wyzwaniem.

    Czemu ? Myje sie przeciez, a kipiec tez na pewno bedzie ... i sciekac
    na boki po tej plycie ?

    J.