  • 11. Data: 2019-05-21 20:06:51
    Temat: Re: Kulturalny kierowca.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-21 03:44, Transpok wrote:
    > Kulturalny kierowca - taki który zwolni i umożliwi zmianę pasa,
    > gdy włączę kierunkowskaz.
    > Oczywiści, jestem zobowiązany tak samo robić wobec innych chcących
    > zmienić pas.

    Które to przykazanie?

  • 12. Data: 2019-05-21 20:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Plagą w mojej okolicy są tacy, co migacz włączają dopiero
    >gdy zaczynają kręcić kierownicą...
    >Nawet mój kumpel tak robi - zapytany czemu nie da migacza
    >wcześniej, aby informować o ZAMIARZE skrętu czy zmiany
    >pasa odpowiedział mi że "zanim skręce chcę się upewnić czy
    >droga wolna"... a więc dla niego migacz wtedy gdy skręca.

    W zaleznosci od wersji - lecisz np lewym pasem, a na prawym ktos
    migacz w lewo wlacza.
    Widzi cie, nie widzi, skreci, nie skreci, jechac, hamowac ?

    Wiec ja bedac na prawym patrze w lusterko i jak widze zblizajacy sie
    pojazd, to nie wlaczam migacza ... bo wszak NIE ZAMIERZAM zjechac mu
    przed maske ...
    Wlaczam, jak sie zrownamy.

    P.S. byl dawno temu wypadek chyba z prokuratorem wysokiego szczebla,
    gdy sluzbowy kierowca wpakowal sie w barierke na srodku autostrady.
    Prokuratura chyba oskarzala kierowce z prawego pasa,
    i tak chyba do konca nie bylo wiadomo - tylko migacz wlaczyl, czy tez
    jeszcze sprawial wrazenie ze zajedzie droge.
    Nie zauwazyl pojazdu, czy tylko zblizyl sie do linii ... a moze sam
    migacz wystraszyl kierowce.

    J.

  • 13. Data: 2019-05-21 20:16:37
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-21 19:22, J.F. wrote:

    > Nawiasiem mowiac - na szkopskich autostradach tak to jakos wyglada.
    > Stoi korek na 2 czy 3 pasach, raz jeden pas jedzie szybciej, raz drugi,
    > i to sa dosc powazne roznice - tak po kilkanascie pojazdow na dlugosc.

    Na czole czy z tyłu korka? Może tylko nie umieją płynnie jechać.

  • 14. Data: 2019-05-21 20:16:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Transpok" napisał w wiadomości grup
    >Kulturalny kierowca - taki który zwolni i umożliwi zmianę pasa,
    >gdy włączę kierunkowskaz.

    A po ch*, kiedy ja go widze i zamierzam wjechac za niego ... a ten
    zwalnia.

    On zwalnia, ja zwalniam, obaj stoimy.
    Przyspieszylby, to nie byloby problemow :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-05-21 20:53:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-05-21 19:22, J.F. wrote:

    >Na czole czy z tyłu korka? Może tylko nie umieją płynnie jechać.

    Z tylu, ze srodka. Czolo to hen dalego i nie widze co sie tam dzieje.
    Ba czesto bywa tak, ze korek sie rozmywa i nie wiadomo czemu stal ...

    J.

  • 16. Data: 2019-05-22 17:03:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-05-2019 o 19:22, J.F. pisze:

    > Ale o co chodzi - nagle zostales szeryfem ? :-)

    Nie, dlaczego?
    Po prostu nie widzę powodów do ułatwiania komukolwiek bezsensownych
    czynności.

    W Niemczech każdy jedzie do końca tym pasem, na którym był w momencie
    rozpoczęcia się korka - do tego stanu dążymy, tak jak przy suwaku.

  • 17. Data: 2019-05-22 17:29:37
    Temat: Re: Kulturalny kierowca. Znak F-10.
    Od: "Transpok" <g...@s...pl>

    > W Niemczech każdy jedzie do końca tym pasem, na którym był w momencie
    > rozpoczęcia się korka - do tego stanu dążymy, tak jak przy suwaku.

    Tak jest tylko wtedy, gdy pas się kończy.
    Tak nie jest, gdy pas się nie kończy, tylko jest przeznaczony
    do jazdy w innym kierunku (znak F-10, kierunki na pasach ruchu).

  • 18. Data: 2019-05-22 19:12:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-05-2019 o 17:29, Transpok pisze:

    > Tak jest tylko wtedy, gdy pas się kończy.
    > Tak nie jest, gdy pas się nie kończy, tylko jest przeznaczony
    > do jazdy w innym kierunku (znak F-10, kierunki na pasach ruchu).

    Nie o tym pisałem.

  • 19. Data: 2019-05-23 14:01:22
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-05-21 o 20:14, J.F. pisze:
    > Wiec ja bedac na prawym patrze w lusterko i jak widze zblizajacy sie
    > pojazd, to nie wlaczam migacza ... bo wszak NIE ZAMIERZAM zjechac mu
    > przed maske ...
    > Wlaczam, jak sie zrownamy.

    A skręcasz chyba dopiero gdy wyprzedzi, więc nie równocześnie.

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2019-06-02 18:33:28
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Transpok" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Kulturalny kierowca - taki który zwolni i umożliwi zmianę pasa,
    > gdy włączę kierunkowskaz.
    > Oczywiści, jestem zobowiązany tak samo robić wobec innych chcących
    > zmienić pas.

    I ten, który włączy wcześniej kierunkowskaz przezd skrzyżowaniem widząc
    kogoś kto na nas czeka myśląc, że my prosto. I przed małym rondem kiedy
    skręca na nim w prawo i tak naprawdę tylko rondo liźnie. Itd.

    neelix