  • 1. Data: 2014-12-15 19:38:47
    Temat: Kupno nowego samochodu z Rosji
    Od: m...@g...com

    Obecna sytuacja rubla skłoniła mnie do zajrzenia do rosyjskich cenników nowych
    samochodów i przeliczania tego na złotówki (na stan dnia dzisiejszego). To, co
    ujrzałem, strasznie mnie zaciekawiło:

    Toyota Corolla - 680 000 rubli - ok. 39 000 zł

    Toyota Camry - 998 000 rubli - ok. 57 000 zł

    Land Cruiser V8 - 2 998 000 rubli - ok. 171 000 zł (dla porównania - w Polsce od 399
    000 zł)

    Golf VII - 887 000 rubli - ok. 51 000 zł - ale co ciekawe jest to wersja Comfortline,
    nie zaś Trendline jak w Polsce, a standardowym silnikiem jest 1.6
    FSI 110 koni (blok 1598 ccm) - w EU nie są dostępne żadne jednostki wolnossące

    Passat B7 1.4 TSI - 979 000 rubli - 56 000 zł

    Z pewnością można znaleźć o wiele więcej ciekawych przypadków, lecz zastanawiam się:

    - czy producenci będą nadążali za rublem w aktualizacji cenników?
    - jak wygląda sprawa sprowadzania i zarejestrowania takiego pojazdu w Polsce (cło
    itd.)? Czy jest to w ogóle realne, aby coś po dopełnieniu formalności przywieźć na
    kolach z Kaliningradu?

    Ogólnie sprawa bardzo ciekawa, nie tylko chyba z samochodami.

  • 2. Data: 2014-12-15 20:18:41
    Temat: Re: Kupno nowego samochodu z Rosji
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-12-15 19:38, m...@g...com pisze:

> [...]
    z Kaliningradu?

    > Ogólnie sprawa bardzo ciekawa, nie tylko chyba z samochodami.

    Czy na kołach, to nie wiem, czy byłby sens (trzeba zarejestrować w
    Rosji) - lepiej na lawecie.
    Opłaty - jak z USA: 10% cła, 3,1% lub 18,6% (w zal. od pojemności)
    akcyzy od ceny+cło, a na koniec 23% VAT od tego wszystkiego.
    Pytanie, czy da się kupić u nich netto (ichni VAT to zdaje się 18%),
    albo chociaż 'tax free'.

    BTW - z tego, co słyszałem, to w PL kupowane są nowe samochody celem
    dostaw do innych krajów UE, bo u nas w salonach taniocha w porównaniu
    np. z Niemcami.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2014-12-15 20:29:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-15 20:18, LEPEK pisze:

    > BTW - z tego, co słyszałem, to w PL kupowane są nowe samochody celem
    > dostaw do innych krajów UE, bo u nas w salonach taniocha w porównaniu
    > np. z Niemcami.

    A w Czechach taniocha w porównaniu z Polską...

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-12-15 21:21:57
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >Obecna sytuacja rubla skłoniła mnie do zajrzenia do rosyjskich cenników
    >nowych samochodów i przeliczania tego na złotówki >(na stan dnia
    >dzisiejszego). To, co ujrzałem, strasznie mnie zaciekawiło:

    Clo+akcyza+vat+koszty badan, rejestracji. Koszty transportu, byc moze
    rosyjski podatek eksportowy.
    Obawiam sie, ze zarowno panstwo polskie jaki putin skutecznie wybija ci to z
    glowy, ale bede obserwowal czy biznes sie rozwija :)

  • 5. Data: 2014-12-15 21:29:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2014 10:38:47 -0800 (PST), m...@g...com
> [...]
    > Toyota Camry - 998 000 rubli - ok. 57 000 zł
    > Land Cruiser V8 - 2 998 000 rubli - ok. 171 000 zł (dla porównania - w Polsce od

    Clo, akcyza, VAT ... i te V8 mocno podrozeje

    > - czy producenci będą nadążali za rublem w aktualizacji cenników?

    Na pewno ... ale u nas to mam wrazenie ze wyprzedzaja, czy tez
    asekuruja sie.

    > - jak wygląda sprawa sprowadzania i zarejestrowania takiego pojazdu w Polsce (cło
    itd.)? Czy jest to w ogóle realne, aby coś po dopełnieniu formalności przywieźć na
    kolach z Kaliningradu?

    Na kolach ... pewnie bedzie problem ..

    J.

  • 6. Data: 2014-12-15 22:26:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    >BTW - z tego, co słyszałem, to w PL kupowane są nowe samochody celem dostaw
    >do innych krajów UE, bo u nas w salonach taniocha w porównaniu np. z
    >Niemcami.

    Tylko dlatego, ze w Niemczech nie ma dostępnych ofert z naszym wyposażeniem.

  • 7. Data: 2014-12-15 22:53:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    > Tylko dlatego, ze w Niemczech nie ma dostępnych ofert z naszym
    > wyposażeniem.

    W jakim znaczeniu? U nas takie bogate wyposażenie, czy takie biedne?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2014-12-15 23:00:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.12.2014 o 19:38, m...@g...com pisze:

    > Z pewnością można znaleźć o wiele więcej ciekawych przypadków, lecz zastanawiam
    się:

    > - czy producenci będą nadążali za rublem w aktualizacji cenników?

    A uważasz, że będą chcieli dopłacać do interesu?

    Już teraz domagają się zmiany zasad dotyczących uaktualniania cen.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 9. Data: 2014-12-16 00:22:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-15 22:53, Użytkownik yabba napisał:

    > W jakim znaczeniu? U nas takie bogate wyposażenie, czy takie biedne?

    Tanie.
    A wbrew pozorom Niemiec nie jest taki głupi jak kombinuje
    producent i nie potrzebuje piętnastu poduszek w aucie
    którym jeździ sam do pracy. Lub wypasionego komputera
    z telewizorem i diabli wiedzą czym jeszcze.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2014-12-16 15:03:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-12-15 22:26, Ghost pisze:

    > Tylko dlatego, ze w Niemczech nie ma dostępnych ofert z naszym
    > wyposażeniem.

    Ja porównywałem sobie ostatnio Octavię z takim samym silnikiem (chyba
    1.4 TSI) o tej samej mocy i starałem się dobrać identyczne wyposażenie.
    Wyszło mi, że w PL taka sama Octavia kosztuje 70-75% tego, co w
    Niemczech (odliczając u nas nasz VAT i doliczając w DE ichni MwSt).

    Pozdr,