  • 11. Data: 2020-03-24 18:47:05
    Temat: Re: Kwarantanna 2
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-24 o 16:04, Cavallino pisze:

    > A wiesz od kiedy bada się u nas pod kątem covid WSZYSTKICH chorych z
    > niewydolnością?
    > Od WCZORAJ !!!!!!
    >
    > Po śmierci pacjentki leczonej na zapalenie bakteryjne płuc, który to
    > przypadek tu opisywałem.
    >
    > Czyli dopiero OD WCZORAJ są w ogóle jakieś podstawy do stwierdzania czy
    > pacjent zszedł na covid, czy nie - o ile zdążył dojechać do szpitala
    > przed zejściem.
    > Reszta nadal nie jest sprawdzana.....

    Jeszcze raz, bo chyba nie zrozumiałeś mojego toku rozumowania. Jeśli w
    np. Niemczech w ub.r. zmarły 23 osoby na powikłania pogrypowe, a w tym
    roku - ponad 200, to jest to sygnał, że coś ludzi kosi. U nas, gdyby
    było więcej śmierci z takich powodów to bez względu na to, czy byłby top
    ten wirus czy zwykła grypa, byłoby to widać w statystykach. Wierzę - bo
    lekarze nie sygnalizują, WHO się nie czepia - że statystyki zmarłych to
    do dziś 10 osób. Zatem chorych prawdopodobnie jest mniej niż 1000. Bo
    nie wierzę, że przy 10 zmarłych mamy np. 10 tys. zarażonych, bo to była
    jakaś super wyjątkowo niska śmiertelność.
    Piszę wyłącznie o statystykach, a nie o tym, czy kogoś badano czy nie -
    tu z pewnością będą błędy, zaniedbania. A ponoć bardzo duża liczba
    wyników tego chińskiego testu może być fałszywa.
    Przy okazji - w necie chodzi wpis zrozpaczonego kogoś, kto pisze, że w
    karetce reanimowano jego tatę, że nie zrobiono badań mimo jego próśb i
    nie wie, czy jego tata zmarł na ten wirus i może być zarażony, czy nie.
    No ale z tego wpisu wynika, że wcześniej nie wezwano lekarza albo lekarz
    nie postawił prawidłowej diagnozy, a tym bardziej - nie zalecił testu
    (bo zleca go lekarz, a nie ktoś z rodziny). Śmierdzi fejkiem... Dlatego
    bardzo ostrożnie podchodzę do różnych takich emocjonalnych wpisów (jak
    choćby dzisiejszy ze zdjęciem z Mordoru z tłokiem na przystanku - a na
    drzewach pełno liści...).
    T.

  • 12. Data: 2020-03-24 19:15:25
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-24 14:10, J.F. wrote:

    > A tymczasem premier sie produkuje
    >
    > https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/najnowsze-fakty/news-rzad-wprowadza-ograniczenia-
    w-przemieszczaniu-sie-zmarla-9-o,nId,4399794

    > "Rząd prowadza ograniczanie w poruszaniu się. Będzie obowiązywał zakaz
    > wychodzenia z domu poza potrzebnymi sytuacjami, gdy idziemy do pracy,
    > sklepu, apteki, czy z psem na spacer. Premier Morawiecki ma nadzieję, że
    > parlament zaakceptuje zmiany w piątek. "Jeśli nie ograniczymy kontaktów
    > do maksimum, nie ograniczymy liczby chorych, nie uratujemy ludzkich żyć"
    > - argumentował minister zdrowia Łukasz Szumowski. Dodał, że ograniczenia
    > mają obowiązywać do soboty 11 kwietnia
    >
    > Tylko cos mowili, ze to od polnocy ... a tu dopiero projekt ...

    Czy mogę jechać do sklepu na drugi koniec Polski czy na rogatkach zostanę?

  • 13. Data: 2020-03-24 19:19:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >byłby top ten wirus czy zwykła grypa, byłoby to widać w statystykach.
    >Wierzę - bo lekarze nie sygnalizują, WHO się nie czepia - że

    Tylko nie sprawdziles ile zmarlo na "powiklania pogrypowe".

    http://wwwold.pzh.gov.pl/oldpage/epimeld/grypa/index
    .htm

    Wyglada na to, ze okresie 16-22.03 nikt nie zmarl.
    Ale 1-7.03 - 7 osob. W tym jedna w wieku 7-14 lat, 4 15-64 i dwie >64

    A nie, przepraszam - to zmarli "z powodu grypy".

    Wiec trudno powiedziec - przemycil sie nam wczesniej jakis zmarly na
    Covid-19, czy nie.

    A przeciez to tez nie musi byc wszystko, bo zmarl "na zapalenie pluc",
    a nie "z powodu grypy".

    >Zatem chorych prawdopodobnie jest mniej niż 1000. Bo nie wierzę, że
    >przy 10 zmarłych mamy np. 10 tys. zarażonych, bo to była jakaś super
    >wyjątkowo niska śmiertelność.

    Albo tak to wyglada, bo chyba nigdzie nie testowano dokladnie, moze z
    wyjatkiem tego statku.

    Ale testow nie zrobiono.

    J.

  • 14. Data: 2020-03-24 19:21:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Ale my mamy nad nimi pare dni, a moze nawet tygodni przewagi.

    >Jeśli Pinokio jeszcze raz przysnie jak śpiąca królewna to przewaga
    >zniknie. Zakładając że dostali info z PiS tv (J-23 był poza
    >zasięgiem) to co oni robili te 48h ? Czapkę na drutach dla kota ?

    >--Kiedy oni mieli 20 ofiar smiertelnych ?

    >13-15.03

    No to Merkelowa wprowadzila po 7 dniach, a Mateusz po 2 dniach - lepsi
    jestesmy o 5 dni :-)

    J.

  • 15. Data: 2020-03-24 19:47:37
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Nie dorównujemy im liczbą sprzętu. Oni są w stanie podwoić 28 tys szpitalnych łóżek w
    kilka tygodni czy kupić 100 000 respiratorów a my nie więc straty będą większe. Plus
    jest taki że jedyną pewna bronią jest izolacja i tym możemy nadrabiać.

    Tu nie ma miejsca na półśrodki

    Indien verhängt "vollständige Ausgangssperre" für drei Wochen

    Indie ogłosiły 3 tygodnie aresztu domowego dla 1.3 mld ludzi bo wiedzą że jak się
    zacznie na ostro to już tego nie ogarną.

  • 16. Data: 2020-03-24 19:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > o tym, czy kogoś badano czy nie - tu z pewnością będą błędy,
    > zaniedbania. A ponoć bardzo duża liczba wyników tego chińskiego

    Pamietaj ze w Polsce umiera dziennie około 1100 osób... Tak normalnie,
    bez wirusa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 17. Data: 2020-03-24 20:09:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > A tymczasem NY błaga o pomoc, bo na przygotowania do kleski - za pozno :-)
    >
    > Mam szczescie, ze to dosc lagodny wirus ...

    RMF24:
    https://tinyurl.com/w4wubuj

    "Trump przekonany, że koronawirusa może powstrzymać połączenie znanych
    leków"

    ... oby.

  • 18. Data: 2020-03-24 21:32:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I chwilowo ciągle szuka właściwej kombinacji co poskutkowało ponad pięćdziesięcioma
    tysiącami chorych i szescset pięćdziesięcioma dwoma nieboszczykami. Widać że chcąc
    uchodzić za supermocarstwo na rekord mają parcie.

  • 19. Data: 2020-03-24 22:31:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Mar 2020 19:15:25 +0100, w <r5dio6$4g4$1@news.icm.edu.pl>, kk
    <k...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > Czy mogę jechać do sklepu na drugi koniec Polski czy na rogatkach zostanę?

    Chyba wyjście na spacer będzie się wiązało z koniecznością wizyty w sklepie.
    No skoro to bezpieczniejsze...

  • 20. Data: 2020-03-24 22:34:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > I chwilowo ciągle szuka właściwej kombinacji co poskutkowało ponad pięćdziesięcioma
    tysiącami chorych i szescset pięćdziesięcioma dwoma nieboszczykami. Widać że chcąc
    uchodzić za supermocarstwo na rekord mają parcie.

    Wprost podaje, że od jutra rozdają 10tyś jednostek leku:

    https://tinyurl.com/seubuve

    Zobaczymy co z tego wyniknie, w tym momencie oficjalnie przyrostu
    dobowego chorych mają ponad 9tyś.