  • 1. Data: 2020-03-30 01:00:32
    Temat: Kwas azotowy i inne talibany
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Temat jest chemiczny, ale kontekst elektroniczny, więc piszę tutaj...

    Korzystając z niespodziewanej dużej ilości wolnego czasu chciałem wrócić
    do kilku starych pomysłów, zahaczających lekko o Sękowskiego i... omal
    nie zostałem terrorystą. Za samo posiadanie kwasu azotowego o stężeniu
    większym niż 3% albo urotropiny grożą 2 lata odsiadki.

    Seriously? Chciałbym zobaczyć mistrza nitrującego toluen albo glicerynę
    kwasem 4%. I jaki to ma sens, skoro stężony kwas siarkowy 96% cz.d.a.
    kosztuje poniżej 20 zł.? Transport ADR kosztuje drożej od samego towaru.
    Z dowolnego nieorganicznego azotanu dostępnego m.in. ogrodniczym można
    sobie HNO3 upędzić, tylko trzeba mieć NASA technology w postaci szklanej
    chłodnicy.

    Sękowski w czasach przedpotopowych miał cykl o produkcji odczynników "z
    niczego". Zawsze się zastanawiałem, po co on to opisywał, skoro
    większość tych substancji można było jako gotowce pozyskać w sklepach
    chemicznych (takich zwykłych, nie z odczynnikami). No to teraz już wiem
    -- człowiek przewidział późną Unię Europejską.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2020-03-30 05:29:08
    Temat: Re: Kwas azotowy i inne talibany
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie zostałem terrorystą. Za samo posiadanie kwasu azotowego o stężeniu
    > większym niż 3% albo urotropiny grożą 2 lata odsiadki.

    To ma taki sam sens, jak urojenia, że poważny terrorysta będzie używał
    telefonu do omawiania supertajnego planu zamachu ( więc karty SIM trzeba
    rejestrować ), że bandyta będzie napadał z giwerą kupioną w sklepie (
    więc broni trzeba zabronić ) itp itd.

    > chemicznych (takich zwykłych, nie z odczynnikami). No to teraz już wiem
    > -- człowiek przewidział późną Unię Europejską.

    I dlatego pewnie niedługo posiadanie tej książki będzie zabronione...

  • 3. Data: 2020-03-30 14:30:38
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Za samo posiadanie kwasu azotowego o stężeniu
    > większym niż 3% albo urotropiny grożą 2 lata odsiadki.

    A kupić bez problemu można. Przynajmniej HNO3.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2020-03-30 19:30:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > A kupić bez problemu można. Przynajmniej HNO3.

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20160000669

    Art. 11 i 12. Posiedzą w duecie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2020-03-30 19:39:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

> [...]
    > telefonu do omawiania supertajnego planu zamachu ( więc karty SIM trzeba
    > rejestrować ), że bandyta będzie napadał z giwerą kupioną w sklepie (

    Firmy mogą kupować bez ograniczeń, jeśli mieści się to w profilu ich
    działalności. Nie wiem, skąd u tych geniuszy przekonanie, że nielegalną
    produkcją materiałów wybuchowych będzie się zajmowałą osoba fizyczna.
    Gdybym miał plany rozrywkowe, założyłbym firmę-słupa "Piotr Wyderski.
    Usługi metaloplastyczne i galwanotechniczne." i uwarzył 100kg heksogenu.

    Co ciekawe, UE *pozwoliła* sprzedawać odbiorcom indywidualnym substancje
    z załącznika I. Uzależniła to tylko od wprowadzenia systemu pozwoleń --
    zgłaszasz chęć zakupu na milicję, opisujesz, po co Ci to i na zdrowie.
    Tylko nasze państwo z kartonu zdecydowało się nie implementować systemu
    pozwoleń, bo jeszcze by obywatel dał mu do zrozumienia, co o nim myśli.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2020-03-30 19:44:18
    Od: g...@g...com

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:
> [...]
    > chemicznych (takich zwykłych, nie z odczynnikami). No to teraz już wiem
    > -- człowiek przewidział późną Unię Europejską.

    A mi się udało w tamtym roku na all kupić zwykły HCL i to od przedsiębiorcy:) Trza
    obserwować, czasem jaki nieuważny sprzedawca wystawi.

    Tak poza tym idzie to to kupić w sklepach wysyłkowych, tylko
    trza naskrobać oświadczenie.

    Przez ostatnie 10 lat owe duperele podrożały x5-x7.

  • 7. Data: 2020-03-30 19:56:15
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2020 19:30:21 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20160000669

    > Art. 11 i 12. Posiedzą w duecie.
    >

    > Pozdrawiam, Piotr

    To jest jakiś system zgłaszania podejrzanych zakupów, ciebie dotyczy to:

    Ciebie dotyczy to:

    lub użytkownikom, którzy również są zarejestrowani i podpisali deklaracje klienta
    przewidzianą w art. 4.

    Pobranie od klienta deklaracji wskazującej na konkretny sposób...

    https://gis.gov.pl/dzialalnosc-gospodarcza/prekursor
    y-narkotykow-kategorii-2-i-3/

  • 8. Data: 2020-03-30 19:58:38
    Od: g...@g...com

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > Uzależniła to tylko od wprowadzenia systemu pozwoleń --
    > zgłaszasz chęć zakupu na milicję

    Siejesz waść panikę okrutnie.
    To co piszesz dotyczy czarnego prochu.

  • 9. Data: 2020-03-30 23:17:27
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    g...@g...com wrote:

    > To jest jakiś system zgłaszania podejrzanych zakupów, ciebie dotyczy to:

    Specjalnie dla ciebie cytat z ustawy:

    Art. 11. Kto udostępnia prekursor materiałów wybuchowych podlegający
    ograniczeniom przeciętnemu użytkownikowi, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 12.
    Przeciętny użytkownik, który, wbrew przepisom rozporządzenia (UE)
    nr 98/2013, wprowadza, *posiada* lub używa prekursor materiałów
    wybuchowych podlegający ograniczeniom, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Wystarczy mieć na półce HNO3 o stężeniu 4% albo 13% wodę utlenioną i
    przy odrobinie pecha idziesz siedzieć.

    > https://gis.gov.pl/dzialalnosc-gospodarcza/prekursor
    y-narkotykow-kategorii-2-i-3/

    To jest zupełnie inna ustawa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2020-03-30 23:29:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    g...@g...com wrote:

    > A mi się udało w tamtym roku na all kupić zwykły HCL i to od przedsiębiorcy:)

    HCl można legalnie kupić, podobnie jak 98% H2SO4. HNO3 o stężeniu ponad
    3%, H2O2 o stężeniu ponad 12%, 40% chloranów i nadchloranów nikt nie ma
    prawa ci sprzedać, a ty po zakupie nie masz prawa posiadać ani używać.

    https://pol-aura.pl/prekursory-materialow-wybuchowyc
    h-n-7.html

    > Trza obserwować, czasem jaki nieuważny sprzedawca wystawi.

    Jak nieuważny, to szybko wpadnie, policja mu przetrzepie komputer,
    wylistuje kontrahentów i w trosce o poprawę statystyk wykrywalności
    możesz mieć niezapowiedzianą wizytę o 6 nad ranem. Szkoda drzwi.

    > Tak poza tym idzie to to kupić w sklepach wysyłkowych, tylko
    > trza naskrobać oświadczenie.

    Oświadczenie w Polsce nie wystarczy w przypadku prekursorów materiałów
    wybuchowych, to nie ustawa o narkotykach.

    Pozdrawiam, Piotr