  • 11. Data: 2020-03-30 23:36:14
    Temat: Re: Kwas azotowy i inne talibany
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Wystarczy mieć na półce HNO3 o stężeniu 4% albo 13% wodę
    > utlenioną i przy odrobinie pecha idziesz siedzieć.

    Żona przyniosła niedawno do domu litr wody utlenionej 30%.
    Kupiła to w sklepie z chemią domową, czy wręcz w markecie.
    Że niby tym chciała jakąś plame na obrusie wywabić (już my
    tam wiemy...).

    To tak jak z niedawno odkrytym przez dziennikarzy przepisie
    o przebywaniu małoletnich na drodze publicznej. Że za spacer
    z dzieckiem po *chodniku* należy się 5000 mandatu. Faktycznie,
    tak z tego wynika, czytałem. To wszystko świadczy tylko i
    wyłacznie o bałaganie, jaki mamy w przepisach. A obecna władza
    na to w dupie, bo obrała sobie inne priorytety.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2020-03-31 00:17:33
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > o przebywaniu małoletnich na drodze publicznej. Że za spacer
    > z dzieckiem po *chodniku* należy się 5000 mandatu. Faktycznie,

    Owszem, ale tamten absurd to IIRC ciągle kodeks wykroczeń. A tu masz
    wprost powiedziane:

    Art. 14. Orzekanie w sprawach o czyny, o których mowa w art. 11-13,
    następuje w trybie przepisów Kodeksu postępowania karnego.

    > To wszystko świadczy tylko i wyłacznie o bałaganie, jaki mamy w przepisach.

    Niewątpliwie, ale policja nigdy nie stawiała wysoko wybitnego intelektu
    swojego personelu na liście wymagań w procesie rekrutacji, a statystykę
    wykryć wyrobić trzeba. Jak się jakiś Chemiczny Ali z bańką perhydrolu
    sam nawinie na widelec, to się go wsadzi do wyjaśnienia i dumnie wypnie
    pierś po order. Ale co tam konwencjonalne materiały wybuchowe kruszące,
    służbom trafił się najprawdziwszy atomista:

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-kupili-rude-u
    ranu-przez-internet-zostali-zatrzymani,nId,276298

    > A obecna władza na to w dupie, bo obrała sobie inne priorytety.

    Priorytet jest ten, co zawsze: jak się władzy nie spodobasz, to już tam
    znajdą, co trzeba. Haki dobra rzecz.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2020-03-31 12:04:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    g...@g...com wrote:

    >HCl można legalnie kupić,

    Mozna ? Cos mi chodzi po glowie, ze on pod narkotyki podpadal.

    ch-n-7.html

    J.

  • 14. Data: 2020-03-31 16:30:57
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 30.03.2020 o 19:44, g...@g...com pisze:

    > A mi się udało w tamtym roku na all kupić zwykły HCL i to od przedsiębiorcy:)

    Ale zdajesz sobie sprawę, że jest istotna różnica pomiędzy HCl a HNO3?

    --
    Kaczin

  • 15. Data: 2020-04-01 20:45:12
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 00:17:39 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > służbom trafił się najprawdziwszy atomista:
    >
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-kupili-rude-u
    ranu-przez-internet-zostali-zatrzymani,nId,276298

    Stare. Było na elektrodzie. Podobno kilku profesorów musiało stanąć w obronie tego
    nieszczęśnika i na piśmie wykładać najwyższemu sędziemu że to
    nic groźnego i bomby atomowej z tego nie będzie. No cóż, ten typ urzędnika
    ładnie określił Pluciński którego to urzędniki o jakie podrabianie monet posądzili:)
    http://www.tomek.strony.ug.edu.pl/zloto.htm

    Widać państwo dało rady jak zwykle.
    cyt.
    Małe złodziejaszki wieszacie, wielkim - nisko się kłaniacie.

    Co do azotowego możesz mieć racje. Z tym acetonem jest jeszcze śmieszniej.

  • 16. Data: 2020-04-11 19:45:47
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-03-30 01:00, Piotr Wyderski wrote:
    > Sękowski w czasach przedpotopowych miał cykl o produkcji odczynników "z
    > niczego". Zawsze się zastanawiałem, po co on to opisywał, skoro
    > większość tych substancji można było jako gotowce pozyskać w sklepach
    > chemicznych (takich zwykłych, nie z odczynnikami).
    Nie było można.