  • 1. Data: 2018-01-14 22:21:50
    Temat: LCD 2.8" TFT - biały obraz, szukam opisu złącza 39pin
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Nie jest to panelik do Arduino tylko LCD w Motoroli MBP40 do podsłuchu
    dziecka.
    Obraz jest na maksa biały i ledwo widać co na nim wyświetla się.
    Rozłączając gniazdo taśmy, czyli przerywając połączenia podczas pracy
    potrafię uzyskać taki efekt, że coś tam nie zakontraktuje w nim i obraz
    robi się normalny kolorowy miód malina. Zmieniam opcje, ładnie
    wyświetla, więc komunikacja jest w tym momencie tylko nie podaję
    jakiegoś napięcia.

    Wychodzi na to że dostaje on coś za dużo/za mało na regulacji jasności,
    kontrastu czy generatora napięć.

    Właśnie. Gniazdo 39 pin jak dobrze policzyłem, na PCB niedaleko bateria
    12 kondensatorów, ogólnie coś podobnego do tego na schemacie:
    https://fccid.io/TW5GD7609A/Schematics/Schematics-15
    97940.iframe

    Co to za LCD nie mam pojęcia, nie da się odkleić bez zniszczenia (po
    całości przyklejony taśmą dwustronną do PCB).
    Ma ktoś dokumentację do podobnego LCD, kojarzy coś podobnego z lepszym
    opisem? Może jakiś kondensator umarł ale nie wiem jakie progi napięć
    gdzie powinny być. Czego się przyczepić?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2018-01-16 17:42:40
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2018-01-14 o 22:21, Irokez pisze:
    > Rozłączając gniazdo taśmy, czyli przerywając połączenia podczas pracy
    > potrafię uzyskać taki efekt, że coś tam nie zakontraktuje w nim i obraz
    > robi się normalny kolorowy miód malina.

    Wydaje mi się, że nie jesteś w stanie selektywnie rozłączyć pojedynczego
    pinu wyciągając taśmę. IMHO właśnie wtedy zaczyna coś kontaktować. Np.
    niektóre LCD wymagają ujemnego napięcia do kontrastu. Jego brak powoduje
    takie objawy. IMHO jakaś scieżka na taśmie ma mikropęknięcie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2018-01-16 18:40:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nie jest to panelik do Arduino tylko LCD w Motoroli MBP40 do
    >podsłuchu dziecka.

    Permanentna inwigilacja - od poczęcia po grób :-)

> [...]
    >jakiegoś napięcia.
    >Wychodzi na to że dostaje on coś za dużo/za mało na regulacji
    >jasności, kontrastu czy generatora napięć.

    Albo na odwrot - czasem wszystko połączy i wtedy jest prawidlowo :-)

    >Właśnie. Gniazdo 39 pin jak dobrze policzyłem, na PCB niedaleko
    >bateria 12 kondensatorów, ogólnie coś podobnego do tego na schemacie:
> [...]

    Poszedlbym za sladem ... GPG4823qs1 ... czy to nie jakis sterownik LCD
    ?

    bo tu komunikacja wyglada na cyfrowa, pozostaje kilka napiec do
    sprawdzenia ...

    No chyba ze ... ze dwa najstarsze bity danych urwane, jak kontaktuja
    to dobrze, jak nie, to 1 na stale, jasnosc widze, jasnosc ...

    J.

  • 4. Data: 2018-01-16 19:59:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 18:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Permanentna inwigilacja - od poczęcia po grób :-)

    hehe... taki to postęp mamy ;)

    > Albo na odwrot - czasem wszystko połączy i wtedy jest prawidlowo :-)

    Może, ale tyle razy już próbowałem dociskać, przesuwać i różne inne
    kombinacje i zawsze łapie obraz tylko wtedy gdy zatrzask złącza jest na
    pół otwarty.
    Obraz stracił jak postał sobie trochę w pełnym słońcu latem. Może to
    zbieg okoliczności. Teraz go wziąłem na tapetę.

    > Poszedlbym za sladem ... GPG4823qs1 ... czy to nie jakis sterownik LCD ?
    > bo tu komunikacja wyglada na cyfrowa, pozostaje kilka napiec do
    > sprawdzenia ...

    Sterownik wbudowany w ekran LCD (trochę krzemu na taśmie), a symbol to
    pewnie ekraniku.

    > No chyba ze ... ze dwa najstarsze bity danych urwane, jak kontaktuja to
    > dobrze, jak nie, to 1 na stale, jasnosc widze, jasnosc ...

    Bity to miałbym sieczkę na ekranie.
    Raczej pójdę w stronę tych kondensatorów.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2018-01-17 10:29:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Sterownik wbudowany w ekran LCD (trochę krzemu na taśmie), a symbol
    >to pewnie ekraniku.

    Moze cos jednak sie odszuka.

    >Bity to miałbym sieczkę na ekranie.

    Jak patrze na te sygnaly, hsync, vsync ... moze tylko dane pikseli
    leca tymi bitami ?
    Jak jeszcze po bozemu 8 bit/pixel bez udziwnien, to mogloby sieczki
    nie byc.

    J.