  • 1. Data: 2018-03-07 13:00:50
    Temat: LED nixie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=goDNklS73YE

    No prosze, da sie bez 74141 :-)

    Ale kolor LED to trzeba lepiej dobrac :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-03-07 13:06:43
    Temat: Re: LED nixie
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-03-07 o 13:00, J.F. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=goDNklS73YE
    >
    > No prosze, da sie bez 74141 :-)
    >
    > Ale kolor LED to trzeba lepiej dobrac :-)

    Fajne, szkoda, że takie drogie. Chińczyk to by pewnie zrobił za 0.25EUR/szt.

  • 3. Data: 2018-03-08 02:33:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Nixie to nixie - cały urok polega na lampie z jarzącym się gazem.
    Te wynalazki z podświetlaniem nixie ledami albo tym bardziej takie jak
    ten z filmu powyżej to podchodzi imo pod wiejski tuning...

    Jedyna potencjalna zaleta takiego "wyświetlacza" to możliwość zrobienia
    sporego rozmiaru. No ale równie dobrze (albo i lepiej) można to zrobić z
    LED czy innych świecących materiałów współczesnych...

  • 4. Data: 2018-03-09 15:02:52
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nixie to nixie - cały urok polega na lampie z jarzącym się gazem.
    > Te wynalazki z podświetlaniem nixie ledami albo tym bardziej takie jak ten
    > z filmu powyżej to podchodzi imo pod wiejski tuning...

    A niekoniecznie - na swojej centrali miałem podobne wskaźniki, podświetlane
    żaróweczkami. Nie powiem, było to dość przaśne, ale swój urok miało.
    Jednakże żaróweczkom co jakiś czas przypadło się zjarać, przez co niekiedy,
    była trudność w przeprowadzeniu jakiegoś badania, skoro nie wyświetlał sie
    stan. I tu jednak lepiej by się sprawił ten "wiejski tuning", z diodą LED.
    Która może po prostu nie przepalała by się, jak żarówka...? Co wygląd, to
    wygląd, jest to ważne, nie przeczę, ale chyba ostatecznie o to chodzi, aby
    rezultat był normalnie widoczny, że jak ma być wyświetlone 824567, to widać
    824567 - i to chyba jest najważniejsze?

    > Jedyna potencjalna zaleta takiego "wyświetlacza" to możliwość zrobienia
    > sporego rozmiaru. No ale równie dobrze (albo i lepiej) można to zrobić z
    > LED czy innych świecących materiałów współczesnych...

    Ja bym to potraktował jako zabawę, żeby zrobić z jakiegoś materiału coś, co
    ten materiał możliwie dobrze udaje, nie będąc tym czymś... Z jednym
    warunkiem - to, że końcowy produkt jest udawany przez coś, musi być jawne i
    identyfikowalne. I zrobić wręcz konkurs, na najlepsze udawanie "B" przez
    "A". A co będzie owymi "A" i "B" - do wyboru, do koloru.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 5. Data: 2018-03-09 21:54:00
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 08.03.2018 sundayman <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Jedyna potencjalna zaleta takiego "wyświetlacza" to możliwość zrobienia
    > sporego rozmiaru. No ale równie dobrze (albo i lepiej) można to zrobić z
    > LED czy innych świecących materiałów współczesnych...

    Takie wyświetlacze (oczywiście podświetlane żarówkami, nie LED)
    spotkałem w urządzeniu z lat 70-tych, tak więc pomysł nie jest nowy. od
    NIXIE wygodniejsze, bo nie potrzebuję wysokich napięć, ale jakoś sie nie
    upowszecniły.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 6. Data: 2018-03-10 11:51:21
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-03-09 o 21:54, Tomasz Szcześniak pisze:

> [...]
    > spotkałem w urządzeniu z lat 70-tych, tak więc pomysł nie jest nowy. od
    > NIXIE wygodniejsze, bo nie potrzebuję wysokich napięć, ale jakoś sie nie

    No bo weszły LEDowe 7-segmentowce.

    Kto wie, czy nie odegrała roli tutaj też kwestia estetyczna - cyfry na
    nixie są takie konserwatywne, natomiast kanciaste kształty na
    7-segmentowcu takie futurystyczne. Dzisiaj patrzymy na to odwrotnie, bo
    nixie są na wymarciu, ale w latach 70. 7-segmentowiec mógł dawać
    poczucie nowoczesności i postępu jak dzisiaj telefon bez klawiatury z
    ekranem dotykowym.

  • 7. Data: 2018-03-10 13:53:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Szcześniak" <t...@e...com> napisał w wiadomości

    > Takie wyświetlacze (oczywiście podświetlane żarówkami, nie LED)
    > spotkałem w urządzeniu z lat 70-tych, tak więc pomysł nie jest nowy. od

    Zgadza się. Moja centrala stała od roku 1978, mniej-więcej chyba od
    października. To jest to wynalazek najpóźniej z 1978 roku... A jako, że ten
    typ centrali to nie była nowość, więc z pewnością juz sporo lat wcześniej,
    zwłaszcza, że krój czcionki to taki "vintage" raczej...

    > NIXIE wygodniejsze, bo nie potrzebuję wysokich napięć, ale jakoś sie nie
    > upowszecniły.

    Bo jednak konstrukcyjnie, to dość precyzyjne, a jakością cyferki jednak są
    nieco "poszarpane". Ale dobrze zrobione, to nie ma co narzekać.
    W każzdym razie, jeśli chodzi o te "wyświetlacze", to poprzekładałem
    żaróweczki z niewykorzystywanych, bądź wykorzystanych częściowo, do tych
    potrzebnych i jakoś można było robić badania. Jakbym miał więcej tych
    żzaróweczek, albo diodek z opornikami, to bym wszystkie ponaprawiał. Bo i
    tak dla mnie od ładności cyferek liczy się bardziej to, aby wyświetlacze
    były sprawne i np. nadawały się na podmianę każdy-z-każdym. Więc nawet, jak
    cyferki będą brzydkie, to aby działały i były czytelne.
    Powiem tyle, że zamierzam porobić takie wyświetlacze (do zegara własnego
    pomysłu), tylko może konkretnie, to w innej nieco formie. Może brzydsze, aby
    czytelne. Może specjalnie zrobię, aby były nieładne? Aby foremne i nie
    bijące po oczach.

  • 8. Data: 2018-03-10 14:41:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 11:51:21 +0100, SnCu napisał(a):

> [...]
    > nixie są na wymarciu, ale w latach 70. 7-segmentowiec mógł dawać
    > poczucie nowoczesności i postępu jak dzisiaj telefon bez klawiatury z

    Ale takie rzeczy to tylko w sprzecie "popularnym", gdzie wrazenie
    estetyczne u klienta ma znaczenie.

    Przy innych moze byc wazniejsze ze te 7-seg lepiej czytelne niz nixie.

    Swoja droga - nie bylo nixie 7 seg ?

    J.

  • 9. Data: 2018-03-10 15:56:28
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-03-10 o 14:41, J.F. pisze:

    > Ale takie rzeczy to tylko w sprzecie "popularnym", gdzie wrazenie
    > estetyczne u klienta ma znaczenie.
    >
    > Przy innych moze byc wazniejsze ze te 7-seg lepiej czytelne niz nixie.
    >
    > Swoja droga - nie bylo nixie 7 seg ?

    Były: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%9Bwietlacz_fluor
    escencyjny

  • 10. Data: 2018-03-10 16:50:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nixie to neonowka a nie wyswietlacz fluorescencyjny.