  • 1. Data: 2017-01-13 22:34:03
    Temat: LEDy - sterowanie reczne i z czujnika ruchu
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Chcialem zrobic dodatkowe oswietlenie LED w lazience i mam pytanie
    odnosnie sterowania.

    Myslalem nad takim czyms.
    To oswietlenie byloby niezalezne od glownego oswietlenia w lazience.

    Co do sterowania myslalem nad takim czyms. Prosze dac znac, czy takie
    cos ma sens, i jak to zrobic jesli jest to mozliwe.

    Myslalem o jakims przelaczniku ktory by mial trzy stany(moze zwykly
    wlacznik na dwa przyciski? ).
    - wlaczone LEDy (sterowanie reczne)
    - wylaczone LEDy (sterowanie reczne).
    - sterowanie czujnikiem ruchu. czujnik ten mialby wlaczac LEDy tylko gdy
    jest ciemno (sterowanie automatyczne)

    Co do zasilania, to jak LEDy bylyby wylaczone, to myslalem, zeby
    calkowicie opdciac od nich zasilanie, a najlepiej jakby calkowicie
    odciac zasilanie od czujnika i LEDow, gdy LEDy bylyby wylaczone recznie.
    Z tego co czytalem, to czujniki zasilane 230V moga calkowicie odcinac
    zasilanie do zasilacza LEDow i wtedy zasilacz nie zuzywa pradu.

    Macie pomysl jak to zrobic? Czy sa jakies przelaczniki ktore sensownie
    wygladalyby na scianie? Jaki czujnik zastosowac?
    Jak ma sie kwestia bezpieczenstwa? Czujnik mialby byc na srodku
    pomieszczenia(prawie nad wanna), a LEDy przy scianie we wnece w suficie
    podwieszanym.

    Prosze o wszelkie sugestie i propozycje (jakie LEDy, czujnik,
    przelacznik), nawet jesli o czyms nie wspomnialem, a uznacie, ze to jest
    wazne, lub przydatne.

    Tylko prosze o mozliwie proste pomysly, bo tego nie robilby zawodowy
    elektronik/elektryk, tylko budowlaniec.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2017-01-14 12:26:45
    Temat: Re: LEDy - sterowanie reczne i z czujnika ruchu
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 22:34:05 UTC+1 użytkownik Pawel napisał:
    > Witam wszystkich
    >
    > Chcialem zrobic dodatkowe oswietlenie LED w lazience i mam pytanie
    > odnosnie sterowania.

    Nie rozumiem intencji.

    Normalna czujka ruchu ma czujnik oswietlenia i nie właczy się jak jest jasno.
    Podpinasz ją normalnie jak w instrukcji pisze. Dodatkowo te ledy (a wlasciwie ich
    zasilacz) zasilasz przez przełącznik.

    Jak jest jasno to czujka ci ich nie włączy.
    Jak jest ciemno to właczy jak wykryje ruch.
    Jak masz chęć zaświecić to właczasz przełącznik.

    Jedyny feler jest taki ze swiatlo nie zgaśnie samo. Tu musial byś zrobić małą
    przeróbke czujki aby włączenie leda powodowało impuls załączający układ czasowy w
    czujce zamiast samego zapalenia leda. Taki "sztuczny ruch".

  • 3. Data: 2017-01-15 22:06:20
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 14.01.2017 o 12:26, s...@g...com pisze:

    > Nie rozumiem intencji.

    Ok, to moze sprobuje to wyjasnic lepiej.
    Chodzi mi o sytuacje, ze jak sie wchodzi do lzienki w srodku nocy, zeby
    nie dawalo po oczach glowne swiatlo. W sumie to ta czujka nawet nie musi
    byc (fajnie jakby bylo, ale nie jest konieczne). Tylko jak zrobic cos
    takiego, ze w ciagu dnia bedzie swiatlo wlaczalo sie na full, a w nocy
    zeby sie wlaczalo np na 30-50% jasnosci.

    Do tej pory myslalem, zeby oprocz glownego swiatla dac pasek ledowy
    ktory bylby zalaczany przez czujke, ale w miedzy czasie wyczytalem, ze
    ledy i chyba te oczka swietlne mozna scciemniac, wiec moze w ta strone
    uderzyc i nie bawic sie w czujki ruchu, tylko to glowne swiatlo zrobic
    zz mozliwoscia sciemniania.

  • 4. Data: 2017-01-16 10:22:53
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Coś ostatnio obrodziło pomysłodawców oświetleń w łazience :)

    Powiem tak
    Mam schody do piwnicy gdzie jest ciemno, do tego standardowo żarówka i
    wyłącznik przy wejściu.
    Problem był taki że gdy ktoś chce nocą tylko przejść tymi schodami i
    wyjść z piwnicy na zewnątrz, to nie ma jak zgasić za sob światła.
    Rozwiązanie - klasyczna przechodówka na dwóch wyłącznikach nie wchodziło
    w grę z powodów politycznych (trzeba przerobić instalację, uszkodzi się
    boazeria, nabrudzi się, itd nie pytajcie o szczegóły)

    Rozwiązaniem okazał się kupiony w biedronce (albbo lidlu) bateryjny
    oświetlacz ledowy do montażu w szafach ubraniowych z własnym czujnikiem
    PIR i zmierzchowym.

    W dzień jest nieaktywny, po zmierzchu zapala się kiedy ktoś przechodzi
    schodami czasówka podtrzymuje przez chwilę i gaśnie.
    Trzy baterie AA działają już pół roku i diody świecą normalnie.

  • 5. Data: 2017-01-16 10:29:01
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 22:06:21 UTC+1 użytkownik Pawel napisał:

> [...]
    przeróbke czujki aby włączenie leda powodowało impuls załączający układ czasowy w
    czujce zamiast samego zapalenia leda. Taki "sztuczny ruch".

    Zrób jak napisałem. Będzie dobrze.
    I będzie robić to co chcesz.
    Tylko te czujke ruchu musisz sobie zamontować. Ale są takie rozwiązania lampek z
    wbudowana czujką. Mniej roboty z nimi jest.

  • 6. Data: 2017-01-22 19:05:00
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Dziekuje wszystkim za pomoc, ale jednak sobie odpuscilem. Stwierdzilem,
    ze nie ma co kombinowac za bardzo.