  • 1. Data: 2015-06-18 14:19:26
    Temat: LM317L (wersja 100mA w małej obudowie TO92) producent ST - zakup gdzie?
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Jakiś sprawdzony sklep w PL gdzie nabędę LM317L w obudowie TO92 w sensownej
    cenie?
    Konkretny, sprawdzony producent typu ST, a nie jakaś firma krzak jakimi
    rynek lubi być zasypany.
    Sensowna cena za 1szt to <=1zł brutto, kilkanaście sztuk mnie interesuje
    więc żadne hurtowe ilości. Oczywiście wysyłka też w jakiejś normalnej cenie
    a nie kurier za 30zł do kilkunastu sztuk, normalni wysyłają taką drobnicę
    listem za 9zł góra.

    Na allegro mają jakieś g... firm krzak.
    W niektórych sklepach dzwonisz pytasz, w odpiedzi "tak to są ST" składasz
    zamówienie gdzie jasno podkreślasz, że mają być zgodnie z ustaleniami firmy
    ST, a za naście minut się okazuje, że to nie ST.
    W takim monster krk http://www.sklep.monster.pl/ pracująca tam babka od
    jakiś 20 lat - z nią jak się gada to człowiekowi się nie che tam nic
    kupować, bo taka jakby obrażona na cały świat i wielka łaska, że odpowie na
    jakiekolwiek pytanie... a zresztą ciężko jej podejść do szufladki gdzie ma
    LM-y i odczytać z obudowy czy coś renomowanego czy firma krzak-malowanka.
    Obsługa nadal w głębokim PRL-u.

  • 2. Data: 2015-06-18 16:31:38
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 18-06-2015 o 14:19, jedrek pisze:

> [...]
    > więc żadne hurtowe ilości. Oczywiście wysyłka też w jakiejś normalnej
    > cenie a nie kurier za 30zł do kilkunastu sztuk, normalni wysyłają taką

    Nie przesadzaj. Weź takie TME. Te stabilizatory mają z trzech firm
    (TEXAS, ST, FAIRCHILD, ON). Przesyłka od nich to nie 30PLN, tylko 12,90
    netto. Jak chcesz części które są naprawdę konkretnej firmy, to nie
    szukaj po napisach na nich. Tam można napisać wszystko. Szukaj w
    lepszych sklepach. Ale te zazwyczaj za 5PLN to Ci nie wyślą. Coś za coś.

  • 3. Data: 2015-06-18 16:41:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "jedrek" <jedrek@jedrek> napisał w wiadomości
    b.com...
> [...]
    > więc żadne hurtowe ilości. Oczywiście wysyłka też w jakiejś normalnej
    > cenie a nie kurier za 30zł do kilkunastu sztuk, normalni wysyłają taką

    TME niestety odpada bo najtaniej wysyłają za 9,90zł :(.
    P.G.

  • 4. Data: 2015-06-18 17:18:24
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-18 o 14:19, jedrek pisze:
> [...]
    > więc żadne hurtowe ilości. Oczywiście wysyłka też w jakiejś normalnej
    > cenie a nie kurier za 30zł do kilkunastu sztuk, normalni wysyłają taką

    Co to za mania szukania na allegro? Spróbuj TME, RS Components, Farnell,
    Andpol Elektronik, Dart Elektronik, Gamma.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2015-07-01 15:30:23
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Mario"
    > Co to za mania szukania na allegro? Spróbuj TME, RS Components, Farnell,
    > Andpol Elektronik, Dart Elektronik, Gamma.

    To taka mania, że twoje kochane TME nie zawsze ma przyjazne ceny :)
    Nauczony tym, sporadycznie do nich zaglądam.
    W przypadku LM317L faktycznie TME ma bardzo dobrą cenę i u nich nabędę.
    TME trzeba pochwalić za to, że zawsze jest podany producent układu (z reguły
    markowy a nie firma marki firma), a nie jakieś tam czarowanie, że producent
    bliżej niezidentyfikowany mieszczący się w garażu.

  • 6. Data: 2015-07-02 01:29:13
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 01.07.2015 o 15:30, jedrek pisze:
    > To taka mania, że twoje kochane TME nie zawsze ma przyjazne ceny :)
    > Nauczony tym, sporadycznie do nich zaglądam.

    TME, Farnell, RS itp. mają normalne ceny (+- tzw. krwiożerczy marżowy
    kapitalizm), właśnie dlatego, że pochodzenie elementów jest
    identyfikowalne. "Przyjazne" ceny z Allegro to w większości china-market
    od dostawcy z Ali*cośtam, pochodzenie i parametry nieznane, nieważne że
    ma logo "ST". Jakoś nie wierzę, że jakiemukolwiek małemu dystrybutorowi
    udałoby się wynegocjować od producenta oryginalnej części niższe ceny za
    sztukę niż firmie, która zamawia 100000 sztuk do stocka. Zresztą o czym
    my mówimy, w detalu to 10 zł różnicy na całym zamówieniu, w produkcji i
    tak nikt nie zawraca sobie głowy eBayami itp., tylko bierze ze
    sprawdzonego źródła.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 7. Data: 2015-07-02 02:26:35
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-07-02 o 01:29, butek pisze:

> [...]
    > identyfikowalne. "Przyjazne" ceny z Allegro to w większości china-market
    > od dostawcy z Ali*cośtam, pochodzenie i parametry nieznane, nieważne że

    Ewentualnie trafi się na cwaniaczka, który pasożytuje na programie
    próbkowym. A potem płacz, że poważne firmy nie wysyłają próbek do Polski.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2015-07-02 08:44:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello butek,

    Thursday, July 2, 2015, 1:29:13 AM, you wrote:

> [...]
    > my mówimy, w detalu to 10 zł różnicy na całym zamówieniu, w produkcji i
    > tak nikt nie zawraca sobie głowy eBayami itp., tylko bierze ze

    Ładnych parę lat temu kupowałem mnóstwo oryginalnych rzeczy po bardzo
    niskich cenach - likwidacja magazynów wszelkiej maści i rodzaju. Pewne
    rzeczy można było dostać nawet za darmo - miałem propozycję przyjęcia
    tony rdzeni ferrytowych. Niestety jednego i to nietypowego rozmiaru :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2015-07-03 14:07:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-06-18 o 17:18, Mario pisze:

    > Co to za mania szukania na allegro? Spróbuj TME, RS Components,
    > Farnell, Andpol Elektronik, Dart Elektronik, Gamma.

    A no niestety nie zawsze TME czy inne ma to czego chcesz.
    Szukałem w zeszłym tygodniu kondensatory Low ESR 82uF/35V oraz 180uF/16V
    koniecznie średnica 6,3mm (8mm nie ma szans wejść bo grupka 20szt obok
    siebie)
    Skończyło się na odpowiednio 100uF i 220uF bo łatwiej o takie a i tak
    problem z wymiarem 6,3mm.
    Potrzebowałem po 100 sztuk.
    Skończyło się na Jamicon serii WL i jedne kupiłem na Allegro, drugie u
    "Piekarza". Nigdzie nie było obu na raz, a z Farnella nie przemawiała do
    mnie cena dodatkowa za wysyłkę z USA niezależnie od ilości.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez